Latviete kļuvusi par krāpnieku upuri; brīdina citus

© F64

Agnese par dažādām krāpnieku shēmām bija labi informēta, un pirms pati nekļuva par krāpnieku upuri, nespēja pat iedomāties, cik veikli un rafinēti viņi darbojas, lai iztukšotu bankas kontus, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Agneses ģimene ievietojusi sludinājumu, ka pārdod elektrisko boileru. Nopriecājušies, ka pieteikusies pircēja, kura sazinājusies lietotnē “Whatsapp”. Teica, ka pērk boileru. Sākumā saziņa bijusi krievu valodā, tad latviešu.

Sieviete atsūtījusi saiti kā apliecinājumu, ka naudu par preci un tās piegādi jau samaksājusi, kā starpnieku izmantojot pazīstamu kurjerkompāniju.

"Sieviete “WhatasApp” sarakstē teica, ka dzīvo ārpus Rīgas, bet gatava samaksāt par piegādi un boileru uzreiz. Viņa piedāvāja kurjerpasta DPD saiti, kuru apstiprināja kā drošu maksāšanas veidu. Summa bija 350 eiro.

Pirmais, ko krāpniece pircējai lūdza, ir piekrišana naudas saņemšanai. Pēc tam lūdza bankas kartes numuru, vārdu un uzvārdu utt. Lai apstiprinātu naudas saņemšanu, bija jāievada lietotājnumurs un personas kods. Un, lai noslēgtu darījumu, jāievada kods, ko atsūtīja uz Smart ID.

Lai saņemtu naudu, ievadījām internetbankas datus, kurus krāpnieki izmantoja, lai pārskaitītu visu naudu no mana konta uz savu bankas kontu. Atvēru saiti, izpildīju norādītās darbības, jo uzticamību raisīja pazīstamais kurjerpasta nosaukums.

Secinājām, ka cilvēks redzēja visas mūsu darbības, atrodoties pie sava datora. Mājaslapas dati uz saiti pazuda pēc darījuma veikšanas, bet pirms tam sanāca veikt ekrānuzņēmumus. Kad sapratām, ka esam apkrāpti, sazinājāmies ar banku, bet konts jau bija tukšs.

Dalos pieredzē, lai informētu sabiedrību par šo krāpniecības shēmu. Policija pateica, ka viņi nav spējīgi mums palīdzēt, jo nav nepieciešamās iekārtas un tehnoloģijas," par piedzīvoto stāstīja sieviete.

Svarīgākais