"Vārījos no dusmām"; pensionāre par pieredzi ar Vakcinācijas biroju

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Vienotais tālrunis, lai pieteiktos vakcinācijai pret Covid-19, ir tikpat kā nesazvanāms. Zvanot uz vienoto tālruni 8989, visi operatori nemitīgi ir aizņemti, vēstīja LTV raidījums "Panorāma".

Tālruņa līniju pierakstam rindā uz Covid-19 potēm izveidoja tieši senioriem un tiem cilvēkiem, kas datoru un internetu nelieto. Veltas kundze no Preiļiem "Panorāmai" pastāstīja, ka viņa tālruni 8989 nav varējusi sazvanīt kopš pagājušās trešdienas. Zvanot vairākas reizes dienā.

"Piektdien es no dusmām pilnīgi vārījos, un varbūt es 70 reizes zvanīju piektdien.

Ik pēc pusstundas. Visu laiku viens un tas pats automātiskais atbildētājs atbild. Manai mammai ir 89 gadi, viņai nav ko darīt. Viņa ir zvanījusi un saka, ka dusmas nāk virsū," stāstīja Velta Medne-Upeniece.

"Daļā gadījumu, protams, zvani netiek apkalpoti. Bet tas, kas ir būtiski: es tiešām aicinu vēlreiz iedzīvotājus - nav nekādas sacensības.

Neizdodas sazvanīt šodien, apzinoties, ka rinda ir gara, aicinām iedzīvotājus zvanīt nākamajā dienā. Ja arī tad neizdodas, tad izmantot arī vietni "www.manavakcīna.lv"," sacīja Vakcinācijas projekta biroja komunikācijas konsultante Agnese Strazda.

Telefons tika izveidots tiem cilvēkiem, kas pieteikties internetā nevar. Vakcinācijas projekta birojā norādīja, ka pašlaik uz vidēji nedaudz virs 1000 zvaniem dienā atbild 10 operatori, kas dienā rindā pieraksta katrs ap 100 cilvēku. Uzsākot masveidīgāku sabiedrības vakcināciju, kas gan varētu notikt vien gada otrajā ceturksnī, iecerēts operatoru skaitu pakāpeniski palielināt sešas reizes. Drīzumā pieteikties varēšot arī pie saviem ģimenes ārstiem, un neatkarīgi no tā, vai pieteikums iesniegts elektroniski, pa telefonu vai caur ārsta praksi, rindā priekšroka būs senioriem, kā Veltas kundzei, un citām riska grupām.

Avots

Svarīgākais