Viltvārži, uzdodoties par bankas drošības dienesta darbiniekiem, neatlaidīgi mēģina izkrāpt naudu. Bankas kliente dalās savā pieredzē, vēsta raidījums "Bez Tabu".
Saņemot telefona zvanu, Jeļena bijusi pārliecināta, ka zvana no bankas, jo tālruņa numura pēdējie cipari bijuši četrinieki, gluži kā “Swedbank” klientu apkalpošanas kontakttālruņa numurs.
"Vakar saņēmu zvanu no telefona numura 65444444 (viens cipars atšķīrās no “Swedbank” telefona numura 67444444). Nodomāju, ka zvana banka. Saruna sākās, ka zvana “Swedbank” drošības dienests. Uzrunāja mani vārdā. Saruna bija krieviski. Sieviete teica, no manas kredītkartes šobrīd tiek novilkti 198 eiro. Vai akceptēju šo summu ? Teicu, nē. Lai apturētu šo darbību, viņiem mani jāidentificē. Lūdza nosaukt lietotāja numuru. Nosaucu. Kad man prasīja personas kodu, man likās tas aizdomīgi, taču personas kodu nosaucu. Kad es viņiem uzdevu jautājumu: kāpēc jūs nerunājat ar mani latviski, saruna pārtrūka," stāsta Jeļena.
Zvanītāja Jeļenai sacījusi, ka no viņas bankas kartes tiek novilkti 198 eiro. Pirms pāris dienām Jeļena tiešām veikusi pirkumu internetā pa šādu summu. Iespējams, sakritība, bet varbūt viņas dati nozagti. Paziņojusi bankai par notikušo un grib brīdināt citus, neuzķerties!
“Swedbank” pārstāvis Jānis Krops informē, ka bankas pārstāvji, tostarp drošības dienests, nekad nezvana klientiem, ja ir aizdomas par nelikumīgu darījumu. Vispirms bloķē kontu, tad par to informē klientu. Nekad nevaicā personas kodu un citus privātus datus. Ja saņem zvanu no bankas, drošības labad iesaka pašam piezvanīt uz klientu apkalpošanas nodaļu. Neiesaistīties sarunā, ja to uzsāk krievu valodā. Bankas pārstāvji vienmēr uzsāk sarunu valsts valodā.