Sociālajos tīklos galvaspilsētas iedzīvotāji dalās ar pārpildītu autobusu un trolejbusu fotogrāfijām. Tas notiek pēc tam, kad Rīgas Satiksme samazināja reisu skaitu un sabiedriskā transporta maršrutus, vēstaLTV7 raidījums "Šodien vakarā".
Covid-19 izplatības mazināšanai noteikto ierobežojumu un izsludinātās ārkārtas situācijas laikā būtiski samazinājies "Rīgas satiksmes" pasažieru skaits, tādēļ samazināts sabiedriskā transporta reisu skaits.
Sociālajos tīklos pēc šī lēmuma parādījušies ieraksti un attēli no sabiedriskā transporta, kur redzams, ka pasažieru transportā ir ļoti daudz un tie atrodas viens otram tuvu blakus. Iedzīvotāji pauž sašutumu, ka vienā personiskajā automašīnā nedrīkst braukt divu mājsaimniecību pārstāvji, bet sabiedriskajā transportā atļauts "kaut 100".
“Tagad izrādās, ka stundas laikā kursē tikai trīs autobusi. Attiecīgi pasažieru skaits ir dramatiski pieaudzis. Stāv liels skaits pasažieru, visi stāv blakus, jo sēdvietas ir aizzīmogotas, cilvēki nevar apsēsties, viņiem ir jāstāv. ADistance, protams, netiek ievērota, ”pieredzē par galvaspilsētas sabiedriskā transporta izmantošanu dalās Zolitūdes iedzīvotāja Diāna.
Rīgas domes transporta komitejas vadītājs Olafs Pulks stāsta, ka pandēmijas laikā sabiedriskajā transportā ir ievērojami samazinājies pasažieru skaits:
"Bija dienas, kad pasažieru skaits samazinājās četras reizes. Rīgas Satiksme nāca klajā ar priekšlikumu samazināt maršruta braucienus par 20% - lai nebrauktu ar tukšiem autobusus."
Tomēr ne tikai samazināts reisu skaits, bet daži no maršrutiem vispār slēgti - piemēram, vairs nebrauc 35., 38. un 59. autobuss, kā arī 3. un 9. tramvajs.
Kā aģentūrai LETA pauda "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane, lai novērstu pārāk lielu pasažieru skaitu sabiedriskajā transportā, uzņēmums "Rīgas satiksme" izvērtēs tā piepildījumu un norīkos papildu reisus.
Kā apgalvoja "Rīgas satiksmes" pārstāve, uzņēmums nepārtraukti monitorē un seko līdzi sabiedriskā transporta piepildījumam un pasažieru plūsmām. Informāciju par salona piepildījumu sniedzot gan sabiedriskā transporta vadītāji, gan lielākajās pieturvietās ir speciāli apmācīti cilvēki, gan tiek pārbaudīti klientu pieteikumi.
Tāpat visi jaunākie “Rīgas satiksmes” transporta līdzekļi ir aprīkoti ar automātiskām pasažieru skaitīšanas sistēmām, tādējādi brīdī, kad transporta līdzekļa salons sasniedz 50% piepildījumu, dispečeri saņem signālu, kas dod iespēju operatīvi reaģēt un norīkot papildus transporta līdzekli.
Pirmās dienas novērojumi liecina, ka atsevišķos maršrutu reisos salona piepildījums ir lielāks nekā vajadzētu būt, tāpēc tur tiks veiktas atbilstošas korekcijas - norīkots lielākas ietilpības transporta līdzeklis vai rezerves transports.