Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) vakar nāca klajā ar paziņojumu, ka vēlas pieprasīt Izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas demisiju. Sociālajā medijā Twitter izcēlās plašas diskusijas par šādu LIZDA paziņojumu. Twitter lietotāji sprieda, vai šāds lēmums patiešām ir pamatots.
Mīļie pedagogi! Es tiešām ļoti cienu skolotājus, un viņu darbs ir amats, māksla un zinātne (kā medicīna, P.Stradiņš). Bet vai jums nešķiet, ka jūsu @lizda_lv sāk jūs "uzkrūvēt" un kūdīt, izmantojot #vissirsklikti retoriku?
— Anita Legzdina (@AnitaDreika) November 25, 2020
Twitter lietotāja vērsa uzmanību uz situāciju, ka neviens no piedāvātajiem varinatiem LIZDA neliekas apmierinošs. Brīdī, kad par skolu un mācību procesu visu izlemj valdība nav labi, bet no otras puses, kad skolām tiek dota vaļa pašām noteikt visu, atkal situācija nav apmierinoša.
Kad visu nosaka no augšas, tad neļauj skol.izpausties. Kad ļauj skolai lemt,kā mācīties, tad noveļ visu uz skolu. Protams- nav viegli pašreiz(kam ir?),bet neesmu arī dzirdėjusi priekšlikumus,kā tad pandēmijas laikā strādāt? Maskas visiem,bet ne skolotājiem? Distance,bet ne skolā?
— Anita Legzdina (@AnitaDreika) November 25, 2020
Cilvēku viedokļi šajā jautājumā krasi dalās. Vieni atbalsta viedokli, ka LIZDA "uzspiež" savu nostāju un cenšas izglītības nozarē strādājošos pārliecināt par to, ka viss ir slikti.
Labs jautājums. Pievienojos. Tas patiešām izbrīna, ka skolotāji samierinās ar organizāciju, kuras teju vienīgā nodarbošanās ir propoganda. Varbūt vienkarši sen jau netic un neņem nopietni, bet veidot ko jaunu nav spēka? https://t.co/zVr6vzKyfw
— Gundars Abolins (@Gundars_Abolins) November 25, 2020
Tomēr daļa Twitter lietotāju vērš uzmanību uz to, ka šajā Covid-19 krīzes situācijas laikā, nebūtu prātīgi pieprasīt ministres demisiju, jo situācija jau tā nav viegla.
Viedokļi šajā jautājumā dalās. Daļa no komentētājiem atzina, ka visprātīgāk un skolotājiem izdevīgāk būtu, ja gan ministrijā, gan arodbiedrībā tiktu veikta personāla nomaiņa.
Tas, ka ministre nekam neder, ir skaidrs pat t.s.arodbiedrībai, bet šobrîd arodbiedrība ne tikai pamatīgi bremzē, bet, faktiski, nav skolotāju aizmugure un aizstāvis. Skolotāji paši par sevi, arodbiedrība maļās savā sulā. Pēc ministres demisijas būtu jāmaina arī arodb.valde.
— Bumbuls (@Bumbuls2) November 25, 2020
Lai arī liela daļa šajā jautājuma ir noskaņota pesimistiski un atzīst, ka pašlaik šāds lēmums nebūtu labs, vai arī ir nepieciešamas lielākas pārmaiņas sistēmā, tomēr par labu šādai situācijai ir noskaņota daļa skolotāju, gan citi interesenti.
Viņi atzīst, ka Izglītības un zinātnes ministrija, šajā situācijā nerīkojas pietiekami labi, nestrādā skolu un pedagogu interesēs.
Ir slikti. IZM nav gatava Covid. Mūsu skola saplānoja, kā sadalīt mazos bērnus, lai var mācīties klātienē, tas nozīmē 2x lielāku slodzi skolotājiem. Tam ir finansējums? Nē, nav! Otrs- IZM vasarā varēja izlemt 2020/2021 mācīt pa moduļiem kā tālmācībā mācās arī 1.-4. Nav izdarīts!!
— Baiba Liepiņa (@Baicis) November 25, 2020
Šajā jautājumā par Ilgas Šuplinskas demisiju viedokļi krasi dalās. Daļa tam piekrīt, savukārt citi saskata šajā situācijā pavisam citas intereses. Vienaldzīgo nav, tomēr pie vienota kopsaucēja šajā jautājumā ir grūti nonākt.
Jau vēstīts, ka Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība nolēmusi pieprasīt izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas demisiju, preses konferencē paziņoja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga. Šuplinska bijusi gatava atbalstīt tikai vienu no 15 LIZDA prasībām, divas prasības tiktu atbalstītas daļēji, kamēr pārējās - pilnībā ignorētas, sacīja Vanaga. Tāpat viņa norādīja, ka sociālais dialogs ar ministri pēc LIZDA padomes sēdes ir pasliktinājies. Arodbiedrība pauda neapmierinātību par to, ka ārkārtējās situācijas laikā tiek izvirzītas neadekvātas prasības. Vanaga norādīja, ka patlaban pedagogs jau dara vairāk nekā no viņa tiek prasīts. Jaunajam saturam nav pietiekams daudzums kvalitatīvu mācību līdzekļu, trūkst informācijas tehnoloģiju gan skolēniem, gan skolotājiem un attālinātais darbs notiek paaugstināta stresa apstākļos, kas ietekmēs izglītības kvalitātes rādītājus.