Sociālajos medijos nerimstas diskusijas par Čaka ielā iecerēto velojoslu izveidi. Velojoslas eksperimentu ir plānots sākt 1. decembrī. Par to ieviešanu sabiedrība domas dalās, neiztrūkstot asām diskusijām.
Jau pirmajā dienā, kad norisinājās labiekārtošanas darbi, lai varētu ieviest velojoslas uz Aleksandra Čaka ielas, bija manāma gan satiksmes kavēšanās, gan iedzīvotāju neapmierinātība.
Rīgas satiksme savā Twitter kontā pauda par vairāku autobusu un trolejbusu aizkavēšanos gandrīz stundas ietvaros.
Savukārt kāds Twitter lietotājs dalījās ar pārsteidzošu fotogrāfiju, kurā redzams, ka sabiedriskie transporti stāv ļoti garā rindā, lai varētu turpināt ierasto kustību.
— Janis Berzins (@JanisBe02493655) November 11, 2020
Reaģējot uz Rīgas satiksmes pausto informāciju, Satiksmes ministrs Tālis Linkaits atzina, ka šāds Rīgas domes eksperiments noris par spīti CSDD un Rīgas satiksmes iebildumiem.
Secība: Kr.Barona ielas sakārtošana, tranzīta transporta plūsmu novadīšana no centra, A.Čaka uc centra ielu pārplānošana sabiedriskajam transportam un velobraucējiem draudzīgā veidā. Šobrīd norit “eksperiments” pretēji CSDD un Rīgas satiksmes iebildumiem.
— Tālis Linkaits (@Talis_L) November 11, 2020
Atbildi Linkaitam parādā nepalika Rīgas domes deputāts Olafs Pulks. Viņš atzina, ka šāda sabiedriskā transporta problēma pastāvēja, taču tai nebija saistība ar velojoslu izveidi. Sastrēgumi un aizkavēšanās notika, jo uz Čaka ielas norisinājās remontdarbi.
Politiķis Kārlis Seržants arī pauda neapmierinātu attieksmi par plānotajām izmaiņām uz Čaka ielas. Tomēr sabiedrība lielākus uzmanību pievērsa politiķa informācijas trūkumam.
Nesaprotu, kāpēc ielā ar lielu sabiedriskā transporta noslogojumu vajadzīgs veloceliņš, ja uz tuvākās paralēlās Barona ielas tāds jau ir. https://t.co/9XT8wFlTry
— kārlis (@karlis_serzants) November 11, 2020
Par šādu politiķa izteikumu pārsteigti bija sociālā medija lietotāji. Viņi pauda sašutumu par to, ka Seržants nemaz nezina, ka uz Barona ielas nav speciāli ierīkots veloceliņš.
"Vai uz Barona ielas tagad ir velojosla? Neesmu kādu nedēļu bijusi centrā," tā atzina kāda Twitter lietotāja.
Tomēr šādu veloceliņu izveidi ļoti atzinīgi vērtē cilvēki, kuri paši ikdienā pārvietojas ar riteņiem. Pirms officiālā eksperimenta sākuma, kas 1. decembri, pirmie aktīvie rīdzinieki izmēģina jaunās velojoslas.
Tā jau forši, ārpus pīķa stundām Čaka iela darbojas normāli. Un beidzot pa Čaka ielu var braukt, nebaidoties no agresīviem vadītājiem. �
— Kaspars Zandbergs (@Kaspars_Zn) November 11, 2020
Bet jāsakārto:
Labie pagriezieni, pieturvietu prioritāte RS, kreisais pagrieziens un piegādātāju stāvvietas.
@rdsvc pacentieties tak! pic.twitter.com/Jcn0FDstUC
Cilvēki vērsa uzmanību uz to, ka ne jau velojoslas ietekmēs un var ietekmēt satiksmes plūsmu, bet gan pašas automašīnās. Par labu esam velojoslu atbalstītāji iesaka, ka prātīgāk pārvietojoties pa Rīgas centru, būtu nepieciešams izmantot sabiedrisko transportu.
Pašlaik vēl nav zināms kā beigsies šis eksperiments, vai veloceliņi uz Čaka ielas paliks uz ilgstošu laiku.
Kā jau iepriekš tika vēstīts, tad Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai arī speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies stāvēt arī sabiedriskajam transportam. Satiksmes departaments piedāvāja vairākus risinājumus, kā rīkoties pēc tam, kad ir pabeigta jaunā asfalta ieklāšana Čaka/Marijas ielā. Viens no variantiem bija atstāt satiksmes organizāciju, kāda tā bija līdz ielas remontam, bet cits variants paredzēja velojoslu izveidi Čaka ielā.