Lai gan tieši Neatliekamsā medicīniskā palīdzībnas dienesta (NMPD) mediķi ir tie, kuriem bieži vien jāpateicas par cilvēku dzīvību glābšanu, arī šīs jomas pārstāvji nav pasargāti no sūdzībām par viņu darbu. Tiesa, šoreiz diskusiju sociālajos tīklos izraisījis NMPD vadītājas Lienes Cipules ievietots ieraksts par saņemto sūdzību.
"Sūdzība. "Manam vīram brigāde reanimācijas laikā salauza ribu." Vīru izglābām. Tagad sāksim skaidroties par ribu," situāciju izklāsta NMPD vadītāja.
Sūdzība.
— Liene Cipule (@LieneCipule) June 17, 2020
"Manam vīram brigāde reanimācijas laikā salauza ribu."
...
Vīru izglābām. Tagad sāksim skaidroties par ribu.
Anesteziologs, reanimatologs, Latvijas Ārstu biedrības valdes loceklis, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Zemgales reģionālā centra vadītājs, Latvijas Dzīvības glābšanas asociācijas prezidents Roberts Fūrmanis komentējot konkrēto situāciju izsaka šādu viedokli: "Šis ir spilgts piemērs. Es ceru, ka konkrētā sūdzība ir izolēts gadījums nevis progresējoša tendence."
Tikmēr citi komentētāji uzsver, ka "diez kas nav, bet ļaudis ir neizglītoti un nezina, ka tā notiek. 1. Jāizglīto sabiedrība par šādiem “blakusefektiem”. 2. Lai Jums šī situācija beidzas tikai ar izskaidrošanu!"
"Jāskaidro klientiem, ka tas ir normāli. Varbūt kādu labu sižetu vai infografiku jāuztaisa. Cilvēks, kurš nezina, kas ir reanimācijas process, to nesaprot," uzsver kāds cits.
Atgādinām, ka dzīvībai bīstamās situācijās nekavējoties jālūdz mediķi palīdzība. Tāpat tiem, kuri nezina, kādi atdzīvināšanas pasākumi jāveic kritiskās situācijās, ar tiem plašāk iespējams iepazīties šeit.