Daudz ir dzirdēts par skolēnu un viņu vecāku peripetijām ar attālināto mācīšanos. Daudziem, iespējams, šķiet, ka šāds process ļoti ir atvieglojis pedagogu ikdienu. Skolotāja un rakstniece Māra Ozola savā Facebook lapā atklāj, ka nebūt pedagogu ikdiena būtu kļuvusi vieglāka.
"Nesaprotu tos ļautiņus, kas brēc, ka skolotājiem par maz darba. Vakar sestdiena, bet par spīti visām pūlēm datorā no paša rīta vēl rēgojās 38 neatbildētas vēstules, no tām daudzas slēpa pat vairākus nenodotus darbus," ierakstā pauž Ozola.
Viņa turpina: "Lieta tāda, ka lielu dienas daļu es par sūtījumiem nelikos ne zinis (ak, kāda izvirtība!). Nodarbojos ar zūmēšanu. Nē, es nevienu nenogalināju, ja neskaita pavasara mušu, kas grasījās aptaisīt mana datora ekrānu. Es mācījos ar “Zoom” taisīt videokonferences, lai labāk varētu strādāt attālināti un lasīt lekcijas.
Un nav ko smīkņāt par manu nemākulību. Pēc mēneša svinēšu 63. dzimšanas dienu, tāpēc attiecības ar datoru man ir kā tādam neveiksmīgam laulātam pārim - vairāk ķīvējas nekā mīlējas, bet iztikt viens bez otra nevar. Labi, dators vēl būtu varējis biedroties ar to nelaimīgo nelaiķa mušu, bet skolotājs bez datora ir bezpalīdzīgs kā pamests zīdainis."
Viņa atklāj, ka datora programmas lietošanas prasmju apguvei veltījusi savu brīvdienu. "Tā nu es savā tik brīvajā sestdienā cīnījos, pat tikām tiktāl, ka ar vērtīgo pierakstu palīdzību ir cerības uz izdošanos. Arī eksperimenta trusītis jau izraudzīts. Nesanāks? Nekas, ir taču svētdiena un vairs tikai… ak vai, tikai 45 vēstules," nobeigumā raksta Māra.
Jau ziņots, ka ārkārtējās situācijas laikā Latvijā visās mācību iestādēs ieviesta tālmācība.
Latvijas izglītības vadītāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, Siguldas valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns "Neatkarīgajai" intervijā paudis, ka "gads izvilkts uz pedagogu entuziasma rēķina".
Kā ziņots, ievērojot noteiktos sociālās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumus, šobrīd atļautas klātienes konsultācijas izglītības iestādē izglītojamiem, gatavojoties valsts pārbaudījumiem, tai skaitā profesionālās kvalifikācijas eksāmeniem, kā arī konsultācijas izglītības iestādē 9.klašu izglītojamiem izglītības ieguvei pamatizglītības pakāpē. Klātienē atļauta obligātajā izglītības vecumā esošo bērnu sagatavošana pamatizglītības ieguvei.