Latvijas iedzīvotāji turpina paust sašutumu par cenu atšķirībām starp Baltijas valstīm. Kāda pircēja raksta, ka viņas ģimene lielāko daļu no ikdienas pirkumiem iegādājas Lietuvā.
"Cenu atšķirības starp Lietuvu un Latviju turpina pārsteigt.
Tieši tādēļ mēs aptuveni 60% no ikdienas pārtikas+degvielu pērkam Lietuvā.
Vecāki dzīvo pierobežā un brauciens līdz Lietuvai tik 8 km. Viņi, šķiet, 90% visu ikdienai nepieciešamo pērk Lietuvā," raksta Līga, kura par piemēru salīdzinājusi "Laimas" konfekšu asorti, kurš Lietuvā uz atlaidēm maksā 5,99 eiro, bet Latvijā atlaides cena ir 10,99.
Jau ziņojām, ka līdzīga situācija bija novērota ar "Laimas" zefīru cenām. Tas pats produkts Lietuvas veikalos maksā 1,19 eiro (4,45 eiro kilogramā), taču Latvijā tā cena ir 1,53 eiro (5,75 eiro kilogramā).
Zefīra ražotājs "Orkla Latvija" norāda, ka "Laimas" saldumi tiek gatavoti no augstākās kvalitātes izejvielām ar īpašām, gadu desmitiem attīstītām meistaru prasmēm un mīlestību.
"Mēs vēlētos paskaidrot, ka cenu atšķirībai dažādos veikalos - gan Latvijā, gan citās valstīs - ir vairāki ekonomiski iemesli," norāda uzņēmums.
"Pirmkārt, produktu cenu plauktā vienmēr nosaka tirgotājs. Cenas plauktā var un gandrīz vienmēr atšķiras starp dažādiem tirgotājiem, piemēram, nelieliem piemājas veikaliņiem un mazumtirdzniecības ķēdēm. Tāpat arī atšķiras tirgotāju uzcenojums produktiem. Cenu atšķirību vēl var ietekmēt arī dažādas produktu virzīšanas tirgū kampaņas, piemēram, dažādas akcijas un atlaides. Mēs kā ražotājs nevaram ietekmēt gala produkta cenu, to nosaka Konkurences likums."
"Otrkārt, gala produkta cenu konkrētā tirgū ietekmē tirgus lielums un konkurence, kas atšķiras dažādās valstīs. Tirgojot mūsu produkciju ārvalstu veikalos, mums jākonkurē ar vietējā ražojuma produkciju un arī būtiski lētāku importa produkciju."
"Treškārt, PVN likme pārtikai dažās Eiropas Savienības valstīs ir zemāka nekā Latvijā," teikts komentārā. "Produkta ražošanas izmaksas (neieskaitot transportēšanas izmaksas) ir nemainīgas, neatkarīgi no tā pārdošanas tirgus. Savukārt, pārdošanas cena var nedaudz atšķirties, jo tā ir atkarīga no sadarbības nosacījumiem ar konkrēto tirgotāju, piemēram, no iepirktā produkcijas apjoma."