Latvietis Īrijā izveido un jau 5 gadus vada veiksmīgu biznesu

© Ekrānuzņēmums no advertiser.ie

Portāls baltic-ireland.ie vēsta, ka izdevumā "Galway Advertiser" lasāms stāsts par uzņēmumu Ecofuel HQ, kura dibinātājs un direktors ir latvietis Jānis Vītols. Viņa kompānija, kura atzīmē jau piecu gadu jubileju, atrodas Īrijas pilsētā Golvejā. No Latvijas ievestais koksnes kurināmais – malka un briketes – tiek izmantots kamīnos un krāsnīs daudzviet Īrijā.

34 gadus vecais Jānis ir ilgtspējīga dzīvesveida piekritējs. Viņa un komandas mērķis ir no biznesa izveidot pasaules līmeņa zīmolu, kā arī parādīt cilvēkiem, kā dzīvot ilgtspējīgu dzīvi, izmantojot produktus, kurus var atjaunot un aizstāt.

Jānis stāsta: “Kad sākām ceļu, mēs visu pārdevām un mums nebija sava atšķirīga zīmola. Tajā brīdī mēs domājām, ka nevaram konkurēt ar puisi, kurš 40 gadus pārdod maisus ar oglēm. Viņam ir noteikta klientu bāze un lojalitāte. Sākām domāt par to, kādus produktus klienti vēlas un kādu servisa līmeni viņi ir pelnījuši. Tāpēc nolēmām Ecofuel pozicionēt kā dzīvesveida kompāniju - kurināmais ir kaut kas, ko mēs pārdodam, bet reāli mēs pārdodam servisu un pieredzi. Mums ir liels skaits klientu, kas atgriežas, jo zina, ka saņems lielisku klientu apkalpošanu un kvalitatīvu apkures produktu - tādu, kas atbilst viņu vēlmei saistībā ar ilgtspējīgu dzīvesveidu. Mūsdienās ir vajadzīgs alternatīvi produkti, piemēram, mūsu piedāvātās briketes, kuras tiek ražotas no mežsaimniecības blakusprodukta, un nodrošina efektīvu kurināmo, radot vismazāko kaitējumu dabiskajai videi. Mēs joprojām esam tradicionāls uzņēmums, kas pārdod mūsdienīgu tradicionāla produkta variantu.”

Uzņēmums produkciju no Golvejas piegādā uz daudzām vietām Īrijā un tuvākajā nākotnē plāno atvērt noliktavu Dublinā, bet pēc tam - paplašināties uz citām Eiropas valstīm.

Uzsākt kokmateriālu importu no Latvijas bija viņa brāļa ideja, ka deva impulsu un ļāva saglabāt saikni ar dzimto zemi. Pirmos trīs gadus bizness nevedās un tika zaudēta nauda.

“Viena kļūda, ko mēs sākumā pieļāvām, bija nepareiza cenu noteikšana mūsu produktiem un pakalpojumiem. Mēs mēģinājām sacensties ar visiem, tāpēc piedāvājām augstas kvalitātes produktu zem tā vērtības. Mums nebija zīmola, mēs centāmies dot visu visiem un tas nekad nerada veiksmīgu biznesu. Tuvojoties ceturtajai ziemai, mēs jau zinājām, kas ir mūsu zīmols, un redzējām progresu un sapratām, cik tālu esam nonākuši. Tagad mums klājas ļoti labi un mums ir stabila pašizaugsme,” stāsta Jānis.

Avots

Svarīgākais