Skolnieces mamma sašutusi, ka pašvaldības uzņēmums "Rīgas Satiksme" pieprasa naudu par to, ka uzņēmumam netiek atdots viņas meitas e-talons, kam beidzies derīguma termiņš.
Kā vēsta raidījums "Bez Tabu", ”Rīgas satiksme” par neatdotu e-talonu pieprasa samaksu 2,85 eiro apmērā.
Litas meitas skolēna e-talonam beidzās derīguma termiņš un ģimene jaunai braukšanas biļetei pieteicās elektroniski. Kad jaunā karte bija izgatavota, Lita saņēma e-pastu ar aicinājumu ierasties tai pakaļ un līdzi jāņem tikai un vienīgi personas apliecinošs dokuments.
Tomēr ”Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas speciāliste pieprasīja atdot skolēna e-talonu, kam beidzies derīguma termiņš. Citādi Litai esot jāmaksā 2,85 eiro, jo tā pieprasot noteikumi.
Skolnieces mamma Lita: "Pirms braucu pēc e-talona, trijās vietās noskaidroju, kāda ir saņemšanas kārtība. Kāpēc par nodokļu maksātāju naudu tiek uzturēta četru resursu sistēma, kas neatvieglo darbu. Derīguma termiņš bija beidzies jau vairākas dienas. Ja šo e-talonu tik svarīgi ir nodot, kāpēc par to nav norādīta informācija e-pastā? Ja e-talonam piesakos internetā, kāpēc to nevar atsūtīt pa pastu?"
”Rīgas satiksme” pārstāve Elizabete Puče norāda, ka e-talonu iznīcināšanai netiek algoti atsevišķi darbinieki un papildu izmaksas to utilizēšana neradot. E-talonu pa pastu nesūtot, jo uz tiem atšķirībā no maksājumu kartēm ir redzams personas kods. Puče stāsta: ”E-talonu nodošana galvenokārt nepieciešama tādēļ, ka tie satur personas datus.”
Kā noskaidroja raidījums, rūpes par datu drošību gan ir diezgan samākslotas. Gadījumā, ja vecāki norāda, lai jauno skolēna karti nogādā skolā, tad nederīgais e-talons nav jānodod, kā arī nav pat jāmaksā nepilnus trīs eiro, kas tiek iekasēti no tiem, kuri dodas uz klientu apkalpošanas centriem. Puče skaidro: "Šis punkts ir vēsturiski iestrādāts normatīvajos aktos. Mēs piekrītam mammas teiktajam. Normatīvie akti tiek pārskatīti, mēs arī pārskatīsim un izvērtēsim šo punktu."
Kad un vai normatīvajos aktos tiks veikti labojumi, šobrīd nav zināms.