Motocikla vadītājs: Autovadītāji ir kļuvuši nedaudz pieklājīgāki pret motociklistiem

© Dmitrijs Šuļžics/F64 Photo Agency

Sociālā tīkla Facebook lietotājs Reinis ievērojis, ka šogad Rīgā automašīnu vadītāji esot kļuvuši mazliet draudzīgāki pret motociklistiem. Viņš uzskata, ka motociklistiem vajadzētu ņemt no viņiem piemēru.

Šoferīši regulāri pavirzoties uz joslas sāniem, lai atstātu starp rindām platāku vietu, ja redz, ka motocikls brauc pa vidu. Reinis norāda, ka tāpat varētu uzvesties arī motociklu vadītāji, audzējot savu kultūru un pieklājīgu attieksmi uz ceļa.

"Piemēram, negāzē savu trubu bezjēdzīgi krustojumos. Neapdzen auto pa labo pusi, neizmanto velo joslas vai sab. trans. joslas, kamēr tas nav legāli atļauts. Es, piemēram, vispār nestartēju dzinēju, ja garām iet cilvēki ar bērnu ratiņiem, pagaidu, lai paiet garām. Arī pēc plkst. 23 ir krāniski braukt ar augstiem apgriezieniem - kaut gan daži “rīsinieki” (termins, kas apzīmē tos, kas brauc ar lētiem, plastmasīgiem, bet pietiekami skaļiem un jaudīgiem sporta močiem) un čopperisti, un supermoto entuziasti šo bieži pilnīgi ignorē. Tāpat tie, kas brauc ar iedegtām tālajām lampām," raksta Reinis.

Viņš stāsta, ka ir autovadītājs gandrīz divdesmit gadus un ar motociklu pārvietojas jau sešus gadus, pēc pieredzes zina teikt, ka tālās lampas dienas laikā diez ko nelīdz.

"Jā, motocikli ir mazāk “redzami” jau pēc būtības, bet tālie tikai iededzina zilzaļu pleķi manā radzenē un izraisa vēl lielāku apjukumu. Lai būtu vairāk redzami un droši - ir citas, labākas metodes. Piemēram, braukt mazliet lēnāk, ieņemt ārējo malu joslā, lai tie auto, kas griežās ārā uz ielas vai cauri noparkotu auto rindai ātrāk dabūtu moci savā redzes laukā, t.i., tas nebūtu citu auto aizsegts skatam, izmantot nelielus LED miglas lukturus, uzvilkt zaļo vesti, utt. Tālās gaismas var arī uzmirkšķināt, tuvojoties krustojumam, kur no mazākas nozīmes ceļa degunus bāž ārā auto," iesaka Reinis.

"Numuru locītājus" viņš dēvē par pabiru sugu un uzskata, ka Latvija ir viena no retajām valstīm, kur motociklus drīkst atstāt uz trotuāra. Tāpat motocikla vadītājs atzīmē, ka ietves nevajadzētu izmantot kā "pagaidu brauktuves", traucējot gājējiem un velosipēdistiem.

Vairāki ļaudis komentāros atzinuši, ka piekrīt Reiņa teiktajam. Kāds vīrietis dalījies ar pirms pāris dienām veiktu novērojumu: "Stāvēju korķī pirms VEF tilta, pamanīju spogulī motociklistu un piebraucu tuvāk labajai malai, lai viņam brīvāk pa vidu izbraukt starp iestrēgušajiem vāģiem, vēl citi auto arī darīja identiski, bet divi pim*** ar ausīm speciāli pagrieza uz pretējo pusi, lai nogrieztu ceļu. Viens ar "Lexus" džipu, otrs ar "Cayenne".

Facebook/ekrānšāviņš

Jāatgādina, ka marta beigās kāds pārgalvīgs motociklists Daugavpilī rupji pārkāpa Ceļu satiksmes noteikumus un notrieca māti ar bērnu.

Dīvaini

Pagarināts laiks kosmosā nav gluži nekaitīgs cilvēka ķermenim. Radiācija, izmainīta gravitācija, miega zudums var nopietni ietekmēt astronautu spējas. Daži pat tiek hospitalizēti pēc atgriešanās uz Zemes. Nelielām kļūdām kosmosā var būt postošas ​​sekas, tāpēc ir svarīgi zināt, kā šīs spriedzes var ietekmēt astronauta kognitīvās funkcijas, vēsta “Popular Science”.

Svarīgākais