Žurnāliste Inga Spriņģe sociālajā tīklā Facebook pauž, ka tā dēvēto "influenceru" ikdiena sastāv tikai no "smukām drēbēm, eko ēšanas, dāvaniņām, ko sasūta sponsori", tā vien liekas, ka viņu dzīvē nekam citam vairs nav vietas.
"Paskatoties mūsu slavenību profilus, ir skaidrs, ka viņu dzīve ir rožu lauks. Nekādu problēmu. Ikdiena sastāv tikai no smukām drēbēm, eko ēšanas, dāvaniņām, ko sasūta sponsori. Bērnudārzu netrūkst, radinieki neslimo, vēlēšanas valstī nenotiek. Galvenais "domāt labas domas un vairot pozitīvo"! Nekādā ziņā neinteresēties par to, kas notiek sabiedrībā, jo tas ir negatīvi," atzīst Spriņģe.
Žurnāliste skaidro, ka skaistajos Instagram profilos neredz, ka šīs sievietes dzīvotu reālā pasaulē. Viņa uzskata, ka "influencerēm" vajadzētu vairāk interesēties par problēmām valstī un par tām informēt arī savus fanus. "Varbūt varētu sākt ar tādu vienkāršu, pilsonisku aktivitāti kā, piemēram, starp skaistajām kurpju, somiņu un sejas krēmu reklāmām, kaut reizi mēnesī ielikt vienu šādu postu: “Latvijā puse sieviešu, kas cieš no vardarbības ģimenē, par to neziņo policijai. Šeit ir labs raksts, kur sievietēm meklēt palīdzību.” Vai arī: “"ManaBalss" tiek vākti paraksti, lai vecāki, kuru bērni netiek “dārziņā”, saņemtu piemaksu.” Vai arī: “Šodien Gaiļezera slimnīcā satiku fantastisku māsiņu. Viņas nereti strādā 48 stundas pēc kārtas, liels paldies!”. Vai arī: “Šodien pie Saeimas ir pikets par jauno izglītības satura reformu, aizejam, lai mūsu bērniem ir laba izglītība!”" norāda Spriņģe.
Žurnāliste pieļauj, ka šīs "influenceres" vienkārši nav informētas par šādām aktivitātēm un tāda veida notikumiem ikdienā nepievērš uzmanību. Spriņģe atzīmē, ka šīs sievietes nav no trūcīgākā Latvijas slāņa, taču starp viņu sekotājām noteikti ir dāmas, kurām šāda informācija noderētu.
"Tādēļ, ja “influenceri” pieslēgtos, paustu viedokli un par šīm iespējām, informētu savus sekotājus, tas noteikti atstātu iespaidu arī uz valstī notiekošo. Jautājums ir tikai, kā to dara. Var kārtējo reizi paraudāt, cik viss slikti un cik mediji ir nekvalitatīvi. Jūs esat “influenceri” - tas nozīmē ar iespēju ietekmēt. Izmantojiet šo iespēju ne tikai, lai pārdotu krēmus, bet stāstiet arī, ko jūs lasāt, kādas vērtības atbalstāt, kādēļ ir svarīgi atbalstīt konkrētus pasākumus un cilvēkus," uzskata Spriņģe.
Tostarp žurnāliste novērtējusi dziedātāja un "influencera" Ralfa Eilanda pausto nosodījumu pret ātrajiem kredītiem.