Komentāri: Iedzīvotājas viedoklis par latviešu dzīvi PSRS laikā "uzspridzinājis" internetu

Anda Zahovska

Tie tacu ir pilniigi murgi un nepatiesiiba,liekaas,ka esam dziivojusi divaas nesaliidzinamaas pasaulees.Pirmkaart,kaa var saliidzinaat dziivi briiviibaa un nebriivee.Nerunaasim par to,ka neko nevareeja nopirkt,nevareeja braukt maaciities uz citaam zemeem.Bija jaapiedomaa pie katra vaarda,ko izrunaajaam,lai netiktu izsaukti uz stuura maaju{labaakajaa gadiijumaa},Gimenu izpostiisana,maaju,iedziives atnemsana ,izsuutiisana,nonaaveesana.Manu radinieku viduu cieta vairaak kaa 20 cilveeku,13 gadiigs puisis palika guldiits Tomskas zemee.Es uzaugu bez vecaakiem,mamma muzike {pianiste}tika aizvesta Krievijaa cirst mezus,straadaat Kazahijaa akmenlauztuvees.Es vareetu par savu dzimtu veselu graamatu uzrakstiit.Nedriiksteeja dzejot un komponeet,ko gribeeja maakslinieks,bet to,ko atlaava komunisti.Tagad man deels,mazmeita beigusi augstskolas,mazdeels paargaaja uz otro kursu.Cilveeki,kuri maacaas,straadaa,var dziivot labi.Slinki nevienaa laikaa nedziivos labi.

12.jūl 2018 Atbildēt
nezāle

Savos rados nezinu nevienu, ko izsūtīja. Tādēļ nevajag vispārināt. Strādājot ar sievu skrājām jaunam Žigulim. Par to tagad parasts strādnierks var tikai sapņot.Bija stabilas sociālās garantijas un daudz kā cita. viss atkarīgs , ko gribat redzēt, ko noliegt. Gan sociālisms , gan kapitālisms teorijā ir skaists, tikai cilvēki šīs idejas ir sacūkojuši. Ja varētu paņemt labāko no tā laika un šodienas, būtu paradīze. Nav tikai sliktu padomlaiku, vai laba šodiena.

12.jūl 2018 Atbildēt
Andris Diržis atbilde nezāle

Kā Tev paveicās !Cik gadus krāji žigulim un cik reizes savu kleino roķeli pacēli balsojot partijas sapulcē , lai kādu noraktu ? Tavi senči arī roķeles plivināja , lai turīgu kaimiņu noraktu mūžīgajā sasalumā , MĒSLS ? Parasts strādnieks šodien brauc ar vecu , bet VW kurš ir daudzreiz labāks par jaunu VAZ - 2107 ! Ne parasts , bet LABS strādnieks šodien brauc ar *10 gada AUDI un BMW ... Savu VAZu iestum atpakaļ savā srannajā garažā...

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane atbilde nezāle

Mani bērni kā 18 gadi palika tā nopirka katrs pa mašīnai par 3000 latiem ...pa vasaras brīvdienām pastrādāja Īrijā un mašīna sava rokās /....tagad var aizbraukt kur gribi....iespēju laikmets priekš tiem kas gatavi darboties savā labā un nečīkstēt..

12.jūl 2018 Atbildēt
Dainis Bergmanis

Ja šodienu var apzīmēt ar vārdiņu ,,brīve'' tad laikam ar šādu cilvēku nav labi .Tik nebrīvi ,kā ,,brīvajā un neatkarīgajā'' cilvēk inav bijuši kopā dzimtbūšanas laikiem .Varu parakstīties gandrīz katram raksta teikumam .Ar to nebūt nestādu pad.laikus pa piemēru ,toreiz bij bedre ,bet šodien salīdzinoši toreizējā bedre pārvērsta par bezdibeņa purvu.Tie kas tolaik cēla komunismu ,un rādīja ceļu ļaudīm uz ,,saulaini nākotni '',beidzot paši sev to komunizmu uzcēluši ,bet tautu atgriezuši verdzības laikos.Taču valsts izšepytēta un pārvēsta kā svešzemju kolonija!

12.jūl 2018 Atbildēt
Armands Liepa

Es arī dzimis 60g dzīvi sāku saprast 70 māte tajos labajos strādāja

patērētāju biedrībā,izbraukt kautkur tālāk bija grūtāk bet daudzko redzēju viss bija iedots gan dzīvojām labāk par labu.Nezinu kurā gatsimtā rakstītāja dzimusi ,bet raksts tīras murgs un nenopietnība.

12.jūl 2018 Atbildēt
Pēteris Krampītis

Raksta autorei ir 100% taisnība, kas, protams, Latvijā varu sagrābušajiem neliešiem nepatīk.

12.jūl 2018 Atbildēt
Bern Na Detta atbilde Dainis Bergmanis

Es domāju, ir divas grupas cilvēku- vieni, kas nesalaužas ne pie kuriem apstākłiem, otri, psihiski nestabili, pakłaujas masu psihozei. Tie pēdējie łoti cieš, jo neizdodas pārvilināt ne pelēko masu.

13.jūl 2018 Atbildēt
Kristers Obeļjanovs

Šiem vārdiem var piekrist jo komunisms mūsdienās nav pieļaujam katram tajā laikā bija dažādi dzīves stāvokļi protams ka tagad ir labāk bet mēs tik un tā paliekam kalpojot citām komunisma partijām latvija nekad nepaliks brīva ar tādu politiku!

13.jūl 2018 Atbildēt
Sintija Brīvība atbilde Dainis Bergmanis

Diemžēl taisnība. Latvija kļuvusi par svešzemju koloniju.Skumji, bet fakts. Pie mums ieved un dedzina skandināvu atkritumus. Gandrīz visi lielie uzņēmumi pieder ārzemniekiem.

Visas bankas pieder zviedriem. Izņemot Citadeli, ko par sviestmaizi pārdeva amerikāņiem.

13.jūl 2018 Atbildēt
xxx atbilde Sintija Brīvība

Taisnība ir tāda, ka Latvija joprojām nav tikusi galā ar no okupācijas laikiem palikušajām izgāztuvēm.

13.jūl 2018 Atbildēt
princesite atbilde Anda Dreimane

Ko tad nenopelnija naudu vasarā LV, ja viss tik super. Nezinu mums ari visiem izglitibas, bet tas ir panemis veselibu, stradajit vairakos darbos LV. Šobrīd LV varas viri ir ieviesuši bardaku.

13.jūl 2018 Atbildēt
Gundars atbilde Andris Diržis

Cik sekli ,salīdzināt materiālās vērtības dažādos laika posmos ! Salīdziniet labāk dzīvi maeriālo vērtību radītājam ,respektīvi -fiziskā darba darītājam !

13.jūl 2018 Atbildēt
Sintija Brīvība atbilde xxx

Padomijas izgāztuves, salīdzinot ar mūsdienu patērētāju sabiedrības izgāztuvēm, bija sīka vienība. Patēriņa kults pie mums ir ievazāts no rietumiem kā neatņemama kapitālisma sastāvdaļa.

Slokā, Imantā un Olainē dega nevis Padomijas, bet jauno laiku atkritumi. Izrādās,ka ir biznesmeņi, kas peļņas dēļ ieved atkritumus no Skandināvijas, kurus vēlāk sadedzina. Tas nekas, ka tiek indēta mūsu zeme un cilvēki.

Šādi izrīkojas tikai ar kolonijām.

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Sintija Brīvība

Smieklīgi, bet tie "ievazātā patēriņa kulta kritizētāji" parasti ir lielākie bļāvēji un Latvijas gānītāji tiklīdz nevar atļauties nopirkt to pašu, ko gadu simtiem kapitālismā labklājību būvējušie rietumvalstu pilsoņi.

14.jūl 2018 Atbildēt
Inga Kraveca

Kur tu tagad brīvību redzi,kur-auuu???

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Nē, Anda! Tā vis nav! Jūs visu putrojat. Jā, cieta daudzi, cieta Staļina laikā. Arī Krievijā bija tas pats! Arī izsūtīšanas un nošaušanas. veselas tautas-čečenus, tatārus izsūtīja uz citiem rajoniem. Tāds bija laiks. Un jūs necietāt vairāk kā tie daudzi citi. Taču neviens karš un neviena, ne divas izsūtīšanas neatņēma Latvijai tik daudz dzīvā spēka- dzīvo cilvēku!!!, kā Latvijas iedzīvotāju izbraukšana darba meklējumos uz ārvalstīm. Tieši darba meklējumos un neziņa', jo ne visiem tur gāja jauki, ne visi parta iekārtoties un pierast. Tur bija svešatne! Tur bija trimda un ir! Un jāstrādā, jāstrādā! Līdz aizmirsties. Un tiesa tas, ka naciķi, citādi nevaru tos nosaukt, mūsu paaudzi, kas dzimuši 40.,50., un 60. gados gluži norakstījuši un mūsu teikto apsmej un sauc par murgiem.; Tas ir vissāpīgāk. Arī par tiem pašiem Dziesmu svētkiem. Nu jau ir 2 viedokļi. Bet agrāk tādu nebija. Dziesmu svētki- pats par sevi saprotami! Neviens neskaitīja, cik tas maksāja un vai tas atmaksājas. Neviens nejūsmoja vai( gribētu gan daži teikt, ka pēla) nepēla to, kas likās pats par sevi saprotams un arī cēla nacionālo pašapziņu- vai jums tas patīk vai nē. Tieši šajās dienās atradu grāmatu, kas izdota 1977.gadā par Dziesmu svētkiem un saucās "Šodien dziesmai liela diena"200 lapaspusēs ar tekstu un fotografijām atainoti vieni no lielākajiem dziesmu svētkiem Latvijā 1973.gadā, kad bija tieši 100 gadi kopš Latvijā tādi notiek. Atrodiet bibliotēkā un apskatiet labi! Ko teiksiet? Varētu vēl daudz ko minēt, bet, var būt viss jau velti/ Vilciens aizbraucis?

14.jūl 2018 Atbildēt
Revox ST

Veikali bija tukshi septinjdesmitajos gados. Pirms tam nebija tik slikti. Arii es piedzimu LPSRS piecdesmito gadu beigaas un teikshu kaa ir...beerniibaa man nebija par ko suudzeeties. Veelaak saaku kurneet par sho ierobezhotiibu un to ka pasauli apceljot nebija iespeejas. Tagad nu ir iespeeja apceljot pasauli bet Latvija grimst. Cilveeki aizbrauc . Kaadeelj tie aizbrauc ja jau te ir tik taada "briiviiba" ?

15.jūl 2018 Atbildēt
Revox ST atbilde Pēteris Krampītis

Tieshi taa .Latvijaa pie stuures ir zaglji, politiskas prostitutas un idioti. Latvija shajaa "briiviibas" laikaa leenaam sliid atejaa...

15.jūl 2018 Atbildēt
Guntis atbilde Andris Diržis

Labais!!! :D

15.jūl 2018 Atbildēt
Valda Maskalane

Nu,par to "brivi macijos..." gan nekadi nevaru piekrist. Es 60-tajos gados macijos vidusskola UN atceros,ka man pat nebija iespejams iet macities tur,kur gribeju,jo...mana klases audzinataja ierakstija raksturojuma"...meitene augusi religioza gimene"! Ta ka dzivojam laukos,tad ari stajoties Riga (bijusaja RUKT) bija vajadziga izzinja no. . .kolhoza!- ka DRIKSTU iestaties,izbraukt no...pagasta! Nu,cienita kundze,ka jums tas patik? Ak,ja jusu skolotaja nestaveja pie baznicas durvim UN nepierakstija to bernu uzvardus,kuri ieiet baznica! Jums neleja galva to,kada tumsoniba ir religija baznica Bibele UN Dievs! Jusu tiesam esiet dzivojusi laimigas nezinibas zeme! Mums gan nepartraukti skaloja smadzenes par to,cik briesmiga dzive ir ASV,kapitalisma. Man to nacas uztvert ka totalus melus,jo mana mammas masa dzivoja Kanada UN man bija pavisam cits priekstats par meligo valsti.

12.jūl 2018 Atbildēt
Laima Kube

te jau sāk putrot ar komunisma sistēmu ar demokrātiju. Tagad daudzi mācās ārpus Latvijas, jo LV diploms ārvalstīs ir 0 vērts un arī kreditēšana ir labvēlīgāka, kā LV

13.jūl 2018 Atbildēt
Anita Biseniece

Pilnīgi pievienojos "iedzīvotājai". Mana un manas ģimenes dzīve padomju laikā bija droša, nodrošināta, normāla. Arī mums bija jauna vieglā automašīna, gan vecākiem, gan pašiem. Pirkām un valkājām tikai jaunas drēbes, visam naudas pietika. Ja galva bija gudra, varēja mācīties augstskolā, nevis maksajot par to neaizsniedzamas naudas, bet vēl saņemot stipendiju, kas man pēdējā gadā LVU bija 65 rubļi, ar ko varēju normāli iztikt. Tramvaja biļete Rīgā 3 kap., autobusa 5 kap. Bērnu precēm visām bija valsts dotācijas. Medicīna visa par brīvu, nebija jādzīvo mūžīgā stresā, ja saslimsi, neko nepelnīsi, plus vēl nebūs ko maksāt par ārstēšanos. Nebija dārgo caurskates ierīču, uz kurām jāgaida mēnešiem, bet katrs ārsts prata uzstādīt diagnozi , iztaujājot pacientu, arī bez mēnešiem gaidīšanas, kad jau glābt slimnieku ir par vēlu. Algas pietika gan pārtikai, gan dzīvokļa nomaksai, gan apģērbam, gan varēja iekrāt ceļošanai, lielākiem pirkumiem. Ja vien gribēji normāli strādāt, tev bija darbs normālā specialitātē tieši pie mājām. No manas klases 18 skolēnu vecākiem visi strādāja, pie tam uz vietas, dzelzceļnieki, audēja, kolhoznieki, remontrūpnīcas strādnieki, ēdnīcā utt. Visiem darbs bija pastāvīgs, ar labu algu, nevis kā tagad, kaut vai LVM- konkurss uz vienu gadu par lētāko cenu, nekādas drošības, ko ēdīsi nākošgad. No Maskavas gan nāca reizēm muļkīgi rīkojumi, bet vietējie vadītāji bija labi profesionāļi un saprata, ka tās ir muļķības, tāpēc uz Maskavu ziņoja, ka kukrūza aug kvadrātligzdās, bet patiesībā trīs metrus aiz ceļmalas tur auga kvieši. Par šo visu ir jārunā skaļi un nopietni, jo mēs jau vēl joprojām esam gatavi godīgi strādāt dažādos darbos, bet tieši no pašu valsts augšas nāk tiiik glupi rīkojumi, ka tu nevari saprast- pēc Ģintermuižasprasās vai kā.....

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

kā tad...un skolās kas strādāja?..tie bija pedagogi?..učenes ...kas sita ,knieba ,pļaukāja bērnus un indīgi izņirgājās ....tādas es pat pie saviem dzīvniekiem nelaistu strādāt...jo ļoti slikti cilvēki bija ..bet skaitījās inteliģence...un strādāja ar bērniem .....par kolhoziem pat nevar parunāt..bez asarām ...ka stur notika?..ja bija kaut cik labs priekšsēdētājs ta dlopiņiem bija pusl'dz ciešama dzīve ..bet ja bezatbildigs tips ,tad lopi māva neēduši un govis neslauktas...slaucēju kadri tikai dzērājas ..un iebrauca nemitīgi strādnieki no baltkrievijas ,ukrainas ,krievijas ...fermu kontingents tikai no viņiem sastāvēja ...un kadriņi nejau tie sakarīgākie ..tas vis murgs saucās PSRS...kaut nekad tie laiki nen;aktu atpakaļ..bet es saprotu ka ir gribētāji ..un tādu vārdā te ši ,,iedzīvotāja ,,troļļo..neuzķerieties ..viņa grib karu te ...

12.jūl 2018 Atbildēt
Sintija Brīvība

Cik atceros - dzīve 80- ajos gados bija tīri laba. Vienīgā bēda - pustukši plaukti un rindas veikalos.

Tagad plaukti pilni,bet ko tas dod, ja maciņš tukšs!?

Un kā nebūs tukšs, ja algas mazas, nodokļi lieli un dzīves dārdzība nenormāla.

Ak jā- maksas medicīna arī sit pa kabatu. Ne jau katrs var to atļauties !

13.jūl 2018 Atbildēt
Gundars atbilde Anda Dreimane

Un tagad ir citādāk !?!

13.jūl 2018 Atbildēt
Ilona Ilona

Piekrītu!

13.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina atbilde Anda Dreimane

Nu gan Jūs kaut kādu savu individuālo pieredzi šeit bez jēgas vispārināt! Skolotāji bija normāli un ne sliktāki kā mūsdienās, bet skolēni nu gan - taisnība - bija labāki.Pārspīlētās bērnu tiesības nebija vēl viņus samaitājušas.Slaucējas visas dzērājas? Nu vai ziniet, es gandrīz vai mēma paliku, šitos murgus lasot.Mana mamma visu mūžu fermās nostrādāja, bija 6000nieču kluba biedre un mēs, bērni,viņai vienmēr gājām palīgā.Tāpēc mammai bija Goda raksti, prēmijas un bērni neizauga par sliņķiem!Un neba nu daudz bija to dzērāju slaucēju, jo darbs smags - no četriem rītā līdz vēlam vakaram ar nelielām atpūtas pauzēm, kad jāpaspēj ar mājas soli tikt galā. Protams, ka bija kadru mainība un arī cittautieši tur strādāja, nemaz ne sliktāk par mūsējiem.Galvenais, ka bija gan darbs visiem, gan lielas iespējas tepat Latvijā piepelnities-puķes audzējot, VEFa vadiņus taisot mājas apstākļos, un tā jau arī sakrājām naudu mašīnām un lielākiem pirkumiem.Nu nevajag taču pārspīlēt, jo tagad visi komentē tā it kā būtu bijuši nez kādi pagrīdes cīnītāji par brīvo Latviju! Kā tad - Gunārs Astra un viņa domubiedri bija pavisam maza daļiņa no mūsu tautas, pārējie prata izdzīvot un pat dzīvot pilnvērtigi arī tā saucamajā okupācijā, par kuru neko nezināja.

13.jūl 2018 Atbildēt
xxx atbilde Erica Kalnina

Ko nozīmē "bija darbs visiem"? Tava meita ir gatava ar rokām slaukt govis kādā kūtī no četriem rītā?

14.jūl 2018 Atbildēt
dzintra atbilde Erica Kalnina

Nu,labrīt Erika!Ja jūsu māte strādāja par slaucēju un jūsu ģimene vēl arī audzēja un pārdeva puķes,tad skaidrs,ka neviens no jums neko "nezināja par okupāciju".Liekas,ka personīgi jūs vispār neaptverat,kas tā bija par verga dzīvi.Kā gan jūsu un citām līdzīgām ģimenēm bija iespējams"pilnvērtīgi dzīvot".?Pa kuru laiku jūs dzīvojāt?Vēl jau nav apmirušas visas tālaika slaucējas un puķu audzētāji.Jūsu zināšanai izdzīvot un pilnvērtīgi dzīvot prata tie,kas zaga,bet vergi tikai rukāja,bet viņu bērni tagad raksta galīgi dumjus komentārus.

14.jūl 2018 Atbildēt
margeritta atbilde dzintra

Acīmredzot te iet runa par konfliktu starp pilsētnieci un lauku cilvēku. Protams, lai pilsētniece varētu pienu pie kafejas pieliet, sluacējai bija agri jāiet govis slaukt. Lauksaimniecības, agronoma darbs bija un ir saistīts ar noteiktu ciklu, saistītu ar Dabu. Kantora darbinieks brīvdienā varēja braukt uz Jūrmalu, bet ja jānovāc labība vēl pirms lietus, svētdienā brīvdienas nav.

Tā zagļu/spekulantu varza - tas ir pilnīgi cits stāsts, un tie nav pazuduši arī tagad, tik nosaukti par korumpantiem.

Nopietni - verga dzīve? Jeb vēl papildus darbs ar puķu audzēšanu, kāpostu audzēšanu un tirgošanu Ļeņingradas tirgū, lai izsistos augstāk un labiekārtotu savu dzīvestelpu labāk, nekā piedāvāja standarta līmenis?

Un kam tā ir vai nav pilnvērtīga dzīve, tas atkarīgs no katra paša vērtību sistēmas. Vienam pilnvērtīga dzīve ir Darbs, citam - izklaides, SPA, mazliet pastrādāt par lielu naudu. Noliegt to nevar - pat ja cilvēkam bija darbu pilnas rokas, bija iespēja braukt uz kultūras namiem, teātriem, koncertiem, doties uz muzejiem, gadatirgiem... vārdu sakot, ja nebija dzērājs, baudīja arī kultūru, paspēja arī nodarboties ar šūšanu, adīšanu, aušanu (apģērbt sevi un savu ģimeni interesantākos apģērbos).

Verga darbu mūsdienās tagad skaisti sauc par izdegšanas sindromu. Un kas ar to lielākoties saskaras? Noteikti paši zināt.

14.jūl 2018 Atbildēt
RoTi

Anita Biseniece, ja jau jums tik ļoti patika PSRS laiki, tad kāpēc tagad dzīvojat Anglijā nevis Krievijā? Jūsu vārdi nesakrīt ar darbiem! Domāju, ka jūs, tāpat kā raksta autore, esat krievu šovinistes Ždanokas audzēknes, kas nodarbojas ar demagoģiju, meliem un noziedzīgu darbību pret latviešu tautu un valsti.

14.jūl 2018 Atbildēt
Inga Kraveca atbilde Anda Dreimane

Tu esi pilnīga zoss!

14.jūl 2018 Atbildēt
Inga Kraveca atbilde Erica Kalnina

Skolotāji bija labāki gan,tagad tik zin kā algas pielikumu pieprasīt!

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde dzintra

Nu, jā! Tā jau ir. Vienmēr, ja gribi būt cilvēks un nefilosofēt par "pravieša bārdu", nav laika, jāstrādā un visur uz pasaules ir jāstrādā. Melnām mutēm jāstrādā. Tais laikos jau no kolhoziem arī bēga uz pilsētu, cerot uz vieglāku maizi. Dažam jau arī paveicās, bet dažam ne. Un kas tagad? Laukos veči vien palikuši. Un arī tie- kam "nav laika dzīvot"jo ir jāstrādā, četros jāceļas, jāpaspēj un jāizdara. Un vel- jācenšas vēl kaut kur strādāt valsts darbā, kaut vai tuvējā pilsētiņā, lai varētu kaut kādu pensiju dabūt! Jo- šai valstī ir tikai ārzemju bankas, kas likvidējas viena pēc otras ar visu tavu sūri grūti krāto naudiņu... bet latvieši ir čakli un sīksti. Un tikai tāpēc, dzirdiet, tikai tāpēc vēl Latvija pastāv un nav pazudusi! Grieķija- tā prot paģērēt un tai dod un dod. Latvija? Mēs tak nezinam ko mūsu ministri ar Eiropas savienību tur "vāra".

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Interesanti, kas tās tādas par ārzemju bankām, kas būtu likvidējušās viena pēc otras un kas tie tādi sūri grūtie krājēji ar 100000+ eiro banku kontos?

15.jūl 2018 Atbildēt
Ģertrūde Orbidāne atbilde Anda Dreimane

Nu gan cilvēks sagājis grīstē !

15.jūl 2018 Atbildēt
Ragnars atbilde Anda Dreimane

Tu pārāk neaizrāvies? Esmu no laukiem, bet neatceros, ka mums būtu braukuši kaut kādi kadri no austrumiem. Par pārējo nemaz nerunāsim, pilnīgs murgs. Varbūt kauit kuir Sibīrijā tā bija.

18.jūl 2018 Atbildēt
Ligita Liepiņa

Anda Zahovska. Cik reizes tad jūs personīgi izsauca uz stūra māju. Jā, pēc kara visus tramdīja, bet rakstā ir runa par tiem, kuri dzimuši 60 gados, es esmu dzimusi 1952., un mans tēvs karoja vācu armijā, bet nekad nekādas represijas pret mani nebija, skolā mācības notika latviešu valodā,bija krievu valodas stunda 2 x nedēļā, un no 5.klases aangļu valodas stundas, bija bezmaksas pulciņi, gan vieglatlētikā, gan šahs, dambrete, pati vēl mācījos spēlēt klavieres un kokli, pa vasaru bija bezmaksas pionieru nometnes,sievietes gāja pensijā no 55 gadiem,par 2-istabu dzīvokli ar malkas apkuri maksājām kopā par īri un elektrību 11 rubļus. Svinējām Jāņus, bija Dziesmu un deju svētki, kāda apspiešana. Mammai pensija bija 120 rubļu, nebija tādu bomžu,cīnījās pret alkoholismu, galīgus deģenerātus izsūtīja aiz 101 km. Kas ir tagad ? 47% iedzīvotāju dzīvo zem nabadzības līmeņa, apm.500 000 izbraukuši no valsts, izbraucēji veido ģimenes ar cittautiešiem, turkiem, poļiem, afrikāņiem,indiešiem. Kur kādu latvieti varēs satikt pēc 50 gadiem. Viss ir iznīcināts, bet vietā nekas nav iedots. Pasaki kura nozare šeit Latvijā ir sakārtota ? Veselība, ražošana, ekonomika,izglītība, ceļi ???? Konkrēti kas ??? Nekas ....pensionāri,kuri uzcēla PSRS laikos visas dzīvojamās mājās ( Imanta,Purvciems, utt., Ķekavas putnu fabriku un ciematu, elektrostacijas, slimnīcas.....Kas tā bija okupācija???Ko tagad dara cilvēka labā??? Sēž tur augšā, savairojušies kā tarakāni tūkstošiem, kam viņi vajadzīgi,ja nekā vairs nav ???? Kāda BRĪVĪBA, ja visu nosaka Eiropa un Tramps ??? Kāda jēga teikt ko gribu par šo valdību ??? Viņi irkādreiz nolaidušies līdz tautas līmenim un uzklausījuši ???? Ur atbildējuši par OIK, par Liepājasmetalurgu, par Citadeles pārdošanu, līdz šim brīdim nav atdevušu pensionāriem 1 miljardu LATU, ko Godmanis aizņēmās Kargina un Krasovicka glābšanai....Brīvība kokatupelēs pa skuju taku latviešu tautai........

12.jūl 2018 Atbildēt
Elijah

Nevajag spļaut akā, no kuras dzer. Badu mēs nemirstam, arī ūdens netrūkst; dzīve nav rožu dārzs, un tāds nekad nav bijis, jo visi dzīvojam NĀVES ĒNĀ, un katra diena mūs tuvāk kapam nes.

Jā, bija daudz kā laba toreiz,ir arī šodien; ir jāzina tikai Dievam par visu pateicību nest.

Nezinu kā vēlāk, bet 70-s gados (vismaz sākumā) pensija kolhozniekiem bija 12 rubļi, parastiem ļaudīm 30-45 rubļi, liela pensija bija 60 rubļi. 120 bija tikai kara veterāniem un nomeklatūras cilvēkiem, un to bija ļoti, ļoti maz. Pats pensijas maksāju, un to ļoti labi zinu.

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

par tautu šbrid var saukt slaistu baru ,kas visu grib pzsniegtu uz šķīvīša un par velti....ir smagi jāstrāda...un jācīnās par saviem labumiem .....labumus grib visi ..un ļoti lielus labumus....mums nav paveicies ar valdību..bet katrs pats var atrast sev ko darīt arī šajos laikos...tāpat kā PSRS laikos bija kas tur;igi dzīvoja un bija kas trūcīgi dzīvoja....arī šodien ir kam labi klājas ..un kam slikti klāja s..kā jau visos laikos..

12.jūl 2018 Atbildēt
Laima Kube

Pilnīgi piekrītu. Tad it kā nebija viss labi, bet tagad vispār Latvijā cilvēks nav vērtība, jo visu nosaka tikai nauda, nauda un nauda

13.jūl 2018 Atbildēt
Gundars atbilde Elijah

Jā ,bet baltmaizes kukulis maksāja 12 kap. Cik kukuļu varēja nopirkt ? Tad vari parēķināt ,cik lielai ir jābūt pensijai tagad ,ja baltmaizes kukulis maksā 60 centi !

13.jūl 2018 Atbildēt
Ilona Maurina atbilde Elijah

Tad jau arī labi zini par kādiem pakalpojumiem tolaik pensionāram bija jāmaksā un par kuriem ne.

15.jūl 2018 Atbildēt
Roberts Ancvers

Pilnīgi piekrītu Jūsu teiktajam!

15.jūl 2018 Atbildēt
Ģertrūde Orbidāne

MALACIS !!!

15.jūl 2018 Atbildēt
Maria atbilde Elijah

Mana mamma aizgāja pensijā 1980.gadā, bija parasta strādniece zvejnieku kolhozā, ne veterāne, ne partijniece, vienkārši čakla, godīga strādniece, un saņēma pensiju 130 rbļ., jo manuprāt, vēl 10 rubļus piemaksāja kolhozs pie maksimālajiem 120.

15.jūl 2018 Atbildēt
Romāns Bērziņš

Pilnīgi piekrītu!

12.jūl 2018 Atbildēt
dzintra

Elijah,jums taisnība.Sešdesmitajos gados es strādāju Sociāl'\as nodroš.nodaļā,kur piešķīra pensijas.Kolhozniekiem pensija bija 12 rubļi,sievietēm,kuras Latvijas laikā nebija strādājuša,jo precētas kundzes tolaik nestrādāja algotu darbu,bija pabalsts -arī 12.rubļu.Tās kundzes bija spiestas ubagot,kas bija aizliegts un ēda kartupeļu mizas,ko varēja vērot mājas vizitēs,kad tika lūgts pabalsts.

12.jūl 2018 Atbildēt
Itamārs Toledano atbilde dzintra

Manai vecāmātei pensijas nebija vispār, jo Latvijas laikā viņa bija šuvēja ar privātpraksi, un nekādi 12 rubļi viņai netika piešķirti. Ja būtu, viņa būtu bezgala laimīga.

12.jūl 2018 Atbildēt
dzintra atbilde Itamārs Toledano

Iespējams,jo manai vecmāmiņai arī nebija pensijas,bet sešdesmitajos gados sāka piešķirt ikmēneša pabalstu,ja cilvēks pats lūdza.un tas bija 12 rubļi.

13.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde dzintra

Melo Dzintra! Mana ome arī saņēma 12 rublus, taču tā bija klāt pie opapa pensijas un viņš vēl str'ādāja par zirgkopi! Tāpat bija minimālā pensija35 rubļi. \Mana mamma arī strādāja socos un es arī zinu. Bet par 35 rubļiem, ja dzīvoklis maksāja 2,85 vienistabas, viens cilvēks- mana radniece, varēja dzīvot un vēl mazbērniem pa rublim iedot, kad gāja uz kino. Bet uz kino 1 rublis?! Varēja par 15 kapeikām krejuma saldējumu ar rozīnēm nopirkt,par 45 kapeikām kinobiļeti vislabāko, bet bērnu seansi maksāja 10 kapeikas.Un vēl varēja par 3 kapeikām visu dienu dzert gāzēto ūdeni ar sīrupu vai veikalā vai no automāta, vai.. Nu 1 rublis bērnam bija kapitāls!

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Tipisks demagoģijas paraugs! Tava ome saņēma 12 rubļu pabalstu, bet NESAŅĒMA PENSIJU tieši kā to rakstīja dzintra. Minimālo pensiju saņēma tikai, ja bija noteikts darba stāžs un tieši padomju laikā nostrādāts un 35 rubļi bija smieklīga nauda, ja par to reāli vajadzēja dzīvot veselu mēnesi.

15.jūl 2018 Atbildēt
Ilona Maurina atbilde dzintra

Kad tu esi redzējusi pensionāru ēdam kartupeļu mizas.

15.jūl 2018 Atbildēt
dzintra atbilde Ilona Maurina

sešdesmito gadu vidū.Rīgas centrā.Arī Vecmīlgrāvī.Rīgas centrā bija arī viena kundze,kura atklāti ubagoja uz Ļeņina ielas tieši pretī čekai.Divas dienas.Pēc tam viņa pazuda.Bija daudz cilvēku ,sevišķi sieviešu,kuras nevarēja iztikt ar 12rubļu pabalstu,kurām nebija piederīgo,bērnu u.t.t.To.ko esmu redzējusi,jums ,acīm redzot,grūti aptvert.Labāk nezināt.Guļiet vien mierīgi tālāk....

18.jūl 2018 Atbildēt
Andris Diržis

Šādus komentārus lasīt gadās bieži . Nu ko , zāle zaļāka un ziemā vairāk sniega... Stulbākais , ka uz to pavelkās jaunā paaudze ar saasinātu sociālā taisnīguma izpratni . Šādi teksti sajāj galvu nenobriedušiem organismiem . Bija visiem darbs . Kvalitāte - atnācu , laiku novilku , piķi saņēmu ... Varēja pālī uz darbu atnākt un vēl lielākā pālī aiziet vakarā dežūrēt Brīvprātīgo Kārtības Sargu štābā , ķerot un pēc tam palaižot vaļā savus darba biedrus , kuri kādā aizlaistā pilsētas nostūrī laka ... Un NEVAJAG DIRST , KA TĀ NEBIJA , man toreiz tā zāle tikpat zaļa bija un visu TO labi atceros ...

12.jūl 2018 Atbildēt
Elijah

Nevajag DIRST arī Diržim, jo visu to var pateikt arī cilvēku valodā. Citādi iznāk, ka māte tevi diršot piedzemdēja.

12.jūl 2018 Atbildēt
Andris Diržis atbilde Elijah

Cilvēku valodā - eto što , po ruski ? ,Elijah ? Tu esi ļoti nezolīds , varētu pat teikt - kautkāds pipļaks . Es Tavu māti un Tavu uzvārdu (laikam bail pat publicēt ?) publiski negānu . Esmu lietuvietis un mans uzvārds latviski tulkojams - SIKSNA . Bet Tevi padlu , ar mietu notestu , pindosiem paldies pasaki , ka anonīmi vari gānīties ...

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

tā ir pilnīga taisnība..

12.jūl 2018 Atbildēt
Imants Vingolds

Strādniekiem atvaļinājums bija 15 apmakasātas darba dienas. Par dežūrām BKS +3 dienas un vēl+3 varēja dabūt ja nodeva asinis, katrs par donoru nevarēja būt. Sieviešu BKS praktiski nebija. Nu tātad 3 nedēļas un ja gāji atvaļinājumā pirmdien, tad + sestdiena svētdiena. Tā saucamajiem ITD ( inženier tehniskajiem darbiniekiem) atvaļinājums bija mēnesis. Ja paskatamies uz Futbola bumbu, tās šūta no dažādas formas ādas gabaliem un tie katrs atrodas citā vietā. Katrs jau redz bumbu no cita skatu punkta, bet valsts- PSRS bija BANKROTĒJUSI. Jā, 1990. gada 18. marta AP vēlēšanas parādīja, ka Latvijas vēlētāji izvēlējās neatkarību un tirgus - konkurences saimniecības modeli. A. Lembergs LVU ekonomikas fakultātes absolvents LKP CK instruktors, A.Šķēle - ministra vietnieks, A.Bērziņš ministra vietnieks D.Skulte Cēsu LKP RK 1 sekretārs un daudzi citi viņiem visiem bija zināšanas varas resurss un vēlme kļūt bagātiem! Ar kādām metodēm viņi strādā? Ir uzrakstīti likumi kurus nepilda, vai apiet gudri juristi! Sistēma - ierēdņi kur strādā SEV! Viņi rada papīru kalnus un pieprasa to darīt pārējos. Ierēdni tā vienkārši neatlaidīsi... Šoreiz pietiks...Katrs ir savas laimes un arī neveiksmju kalējs!

12.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina

Jūsu tekstus lasot, tā vien šķiet, ka aprakstāt savu pagātni, kad esat ne visai kārtīgi vai godīgi vai kaut normāli dzīvojis...Pālī uz darbu un pēc tam par družiņņiku?Paklau,ja jau visi tā būtu padomjlaikos dzīvojuši, tad nebūtu ne to augstceltņu, ne fabriku, ne kolhozu-miljonāru - nebūtu nekā, ar ko Latvija bija slavena visā Savienībā. Ar tālaika ssniegumu atliekām dzīvojam vēl šodien.Un par jauno paaudzi neuztraucieties - tai kaut cik patiesības nekaitēs.(Pats varētu iemācīties rupji nelamāties vismaz fb...)

13.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Kas nu kuram tai dzīvē bijis. Tādas atmiņas Andrim. bet bērniem taisni vajag zināt, ka mēs, vecākā paaudze, neesam prātu izkūkojuši, ka mēs no 88.gada gājām, cerējām, runājām, rīkojām sapulces,Tautas Frontes dibināšanas kongresus un inteliģences kongresus cerībā, ka būs vēl daudz daudz labāk, jo mēs taču būsi paši sev noteicēji!~ Un? Ko nu mēs varam noteikt? Tikai katrs pats sev... Tāpēc Mazbērniem un vi'nu bērniem nevajag falsificētu vēsturi iesmērēt!

14.jūl 2018 Atbildēt
Ragnars

Pālī tu saki? Un zini arī, kas draudēja ja pieķēra pālī?

18.jūl 2018 Atbildēt
Elijah

Tantīte, protams, daudz MULD. Bet zināma patiesība viņai ir. Pārtika bija laba, pienu un sviestu ražoja vietējā pienotava, gaļu un desas (reti kad nopērkamas) vietējais gaļas kombināts no Latvijas lopiem, sakņu konservus - neskaitāmi kolhozi un rūpkombināti. Moldāvu plūmju, bumbieru un ābolu pavidla par 1 rubli kg bija jebkurā vietā nopērkama; tādu Latvijā vairs nekur nedabūsi. Veikalu plauktos nekad netrūka ābolu, rabarberu, ērkšķogu kompota, kur burka bija pilna ar ogām vai augļiem. Tādi zili brīnumi, kā šodien ''Zelta saules'' ražotie, kur litra pudelē ir tikai 10-20 ogas, bet 90% - sīrupa, toreiz pat sapņos nerādījās. Biezpiens maksāja 40 kapeikas, baltmaize 12-22 kapeikas, rupjmaize 22-24 kapeikas,; liellopu gaļa 1,90 kg,

menca ar galvu 31 kap.,bez galvas 48 kapeikas, bet fileja 1,20 rbļ.. Dzīvokļa īre ar ūdeni un kanalizāciju izmaksāja 2,24 rbļ. mēnesī, elektrība 4 kapeikas par kwh un gāze 3 rbļ. balonā. Nopelnīt varēja ap 100 rbļ. mēnesī, ja gribēja - vairāk.

Jā, ar drēbēm bija problēmas, pie baznīcām stāvēja špiki, bet TV bieži tika rādīts Brežnevs un Zikina, bet Rīgas krievu ordām tas viss bija sava veida dievs.

Citādi, varēja braukt un staigāt kur gribēja, nekādi žogi vai iebraukšanas maksas nebija, ja nu - varbūt Jūrmalā.

12.jūl 2018 Atbildēt
Uldis Kims

Tagad dzīvokļa īre maksā simtos,bet kas tos dzīvokļus cēla,vai tie,kam mēs tagad to īri maksājam. jA TIK LABI DZĪVOJAM tad pirksim dzīvokļus jaunajos projektos un maksāsim tiem,kas tos cēla.

12.jūl 2018 Atbildēt
Elijah atbilde Uldis Kims

Es dzīvoju turpat, kur par īri maksāju 2,24 rbļ. mēnesī. Tagad ap 20 eiro apsaimniekošana, plus vēl 8 eiro par ūdeni, kanalizāciju un atkritumiem, tā ka, apmēram 13-14(!!!) reizes vairāk. Tomēr (taisnības labad), arī pensija ir savas 5 reizes lielāka kā toreiz vecākiem. Tomēr, paldies Dievam, badu nemirstu, salu neciešu, apģērbies esmu, un ko gan cilvēkam vairāk vajaga? Izpriecas un izlaidību neciešu ne acu galā, bet cilvēki tam šķiež naudas kalnus, un nekad nav diezgan. Tā arī ELLE NEKAD DIEZGAN NESAKA, tad nu, bīsimies elles!

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

savi labumi bija ..un savi sliktumi....bet Kopu cūka nebarojas,,..tas ir zināms ...es pastrādāju vairākos darbos un redzēju slaistus cik uziet ...strādāt negribēja tik[at kā neviens ...retais bija labs darba darītājs ..haļavšķiki pārsvarā vien bija visos kolektīvos...uz 20 cilvēkiem viens apzinīgs darba darītājs...pārējie naudu tikai gribēja saņemt......tagad tās slaistu armijas arī ir kas brēc...paši neko darīt negrib...iedosi viņiem gatavu fabriku,redzēsiet ..cik būs kas apzinīgi darīs darbu?..vienā fabrikā pastrādāju ..redzēju ...zaģļu vairāk kā strādnieku ..un fabrika iz[putēja ...

12.jūl 2018 Atbildēt
dzintra

kā tad tā?Un Roja un Kolka?Tur nevienu neielaida bez speciālas atļaujas un ja tur nebija "pierakstīts",jo varēja aizlaisties uz ārzemēm.

12.jūl 2018 Atbildēt
Heide Brigita Stepena atbilde Anda Dreimane

Tikai nevajaga stāstīt pasakas,tais laikos nevienam par skaistām acīm nemaksāja,cilvēki strādāja smagus darbus ne kā tagad,spiežat taustiņus un tik raudat ,ka maz maksā.tie kas dzimuši 70 un 80 tajos gados ,to grūtumu,smagumu neredzēja,kā tie kas dzīma pēc kara44,45,46,47,lidz 60 gdiem,algas bija ļoti mazas ,tie kas atgriezās no izsūtījuma ,gāja vēl grūtāk.Nerakstīšu ne par dzīvokļa rindām,un tukšiem veikaliem,teikšu tikai vienuu visus krievu gadus nevarēja brīvi nopirkt tualetes papīru un sieviešu higēniskās paketes,ko neviens pat acīs nebija redzējuši.Jā Gagārins lidoja kosmosā,bet sievietēm katru mēnesi bija ļoti lielas problēmas ,domāju neesam mazi bērni un saprotam,kāda tā bija .Vācijā ,kara laikā hig,pakas varēja nopirkt katrā avīžu kioskā.Par pārējo nav vērts pat runāt,visos laikos ir cilvēki kas labi prot iekārtoties-partijās,tāpat kā šodien -deputātos.......

12.jūl 2018 Atbildēt
Imants Vingolds

Nu beidz! Latvija bija pilna ar kara bāzēm! Pie Baltu jūras Kurzemes piekrastes tikt nevarēji. Tauvas zonu Lielupē gan nebija...

12.jūl 2018 Atbildēt
Эгон Волк atbilde dzintra

Tagad arī ir pierobežas teritorijas,kur nelaiž tāpat vien. Pats nupat kārtoju robežsardzē atļauju, lai tiktu dažās vietās Šķaunes un Pasienes pagastos.

13.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde Heide Brigita Stepena

Jā Heide Brigita- problēmas bija lielas, ja tev māmiņa neiemācīja to higiēnu un aptiekā nevarēji sev neko no lētām marlēm un vates saštukot- sauksim jau īstajos vārdos . Slikta okupācija gan!. Bet varianti bija. Tik par to mums konoseansu 'sākumā ar žurn'ālu nestāstīja, pat runāt neviens nerunāja. un māmiņas meitiņas iemācīja visam- tā bija no laika gala. Un ja to sauc par Okupāciju?

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Poikans

Nekas jau jauns uz pasaules nav.Staļinu tagad arī slavina.Atcerēsimies tos laikus.Nemaz nerunājot par sibīriju,par nošautiem vecākiem bērnu klātbūtnē [un tādu ir daudz.] Atcerēsimies mūsu ikdienu tais labajos laikos.Deficīts, tukši āķi gaļas veikalos,blats,pārmaksāšana,rindas,rindas,protekcionisms,nesaimnieciskums,bardaks,darba vietās dzeršana,zakšana.Tā mēs bijām audzināti ,pie tā mēs bijām pieraduši.Tāpēc no tā visa mēs daudz ko turpinam darīt.Tā audzināti.Tagad klāt vēl nāk izvirtība,visatļautība,nežēlība.Nav ko sapņot par tiem vecajiem laikiem.Tie laiki jau sen ir pat no krievijas aizgājuši.Ja atgriezīsimies tur ,būs jānožēlo vēl vairāk. Krievu laikos avīzēs un televīzijā visur sludināja ka pie mums ir pārpilnība,un visi ļoti laimīgi,gan Staļina laikos gan tagad arī visi ir laimīgi.''Dodiet cilvēkiem naizi un izklaides un cilvēki būs laimīgi.''Kad pamodīsies no šīs eiforijas ,tad sapratīs patiesību.Varbūt es kļūdos.

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

precīzi aprakstīts..pati to visu redzēju savām acīm ...pretīgi ka kāds to visu aizstāv..bet es domāju ka tā ir trollis ...uzpirkts trollis ..šitādi troļļi tiekot uzpirkti par nadu....lai kūda...un rada nemierus ..ir jau zin/ams kam tas vajadzīgs..

12.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina atbilde Anda Dreimane

Anda Dreimane, beidziet reiz murgot par troļļiem! Es un citi, kuri izsaka savas domas par okupācijas laika dzīves īstenību, esam tādi paši troļļi kā Jūs.Vai tiešām visiem jau arī jādomā šai valstī vienādi, lai Jūs justos apmierināta?!

13.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde Anda Dreimane

Cik tev gadu Dreimane? Sāc atkal veco dziesmiņu par troļliem un uzkūdīšanu? Par kremliniem aizmirsi! Bija it kā sakarīga saruna...

14.jūl 2018 Atbildēt
Ģertrūde Orbidāne atbilde Erica Kalnina

PILNĪBĀ piekrītu!

15.jūl 2018 Atbildēt
Ivars Lagzdins

ka cilveks raksta ta i bija. ja arii kas notiks tad to izdariis tie saucamie krievvalodigie. mees latviesi visu muuzu esam dirsaa lidusi ----krievim,vaciesiem, poliem uttt..... kas tad muus izsutija Derzinskis, Berija -------tadu uzv. Berzins neatceras un veel dazi. priekskam mums vaiag 100 seimas deputaati ---mulki. kam katram pa5 padomdevejam. ko apmaksajam mees nodoklu maksataji. ja esi stulbs un berzee pakalu seimaa,kamer tulznu uzberziisi tad lai arii maksaa tiem 5 no algas.

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

kaut nekad vairs atpakaļ neatnāktu tādi laiki kā PSRS..slaistu un dzērāju laiki....kad kolhoza lauku brigādes vecis no rīta ar kopīgo sabiedrības zirdziņu piebrauca pie veikala ....un vēl trijos pēcpusdienā ta szirdziņš tur piesiets pie slita sstāvēja ne ēdis ne dzēris ..bet vecis ar citiem pa krūmiem dzērās ..un nevienam nekāda sdaļas/

dziļu nicinājumu izsaku šia tizlajai rakstītājai ..ļoti dziļu...dzērāji tagad tiek iznīdēti ....tagad dzērīšu un slaistu laiks ir beidzies ..nu ir pa ''istam jāstrādā un kaut kas jādara ...vēl te viena kretīne aizstāvēs ..kopīgos īpašumus..par kuriem neviens nenesa atbildību...fui tiem laikiem .un to laiku aizstāvētājiem ..

12.jūl 2018 Atbildēt
Elijah

Ko nu tu te muldi! Kad tad virs zemes ir dzērāju un mauku trūcis? Ja jau pieklājīgu valodu nemāki, lien atpakaļ tajā ellē , no kurienes nākusi, lai nav Dieva baltā pasaule JĀPIEGĀNA!

12.jūl 2018 Atbildēt
dzintra

piekrītu Valdai!Vēl var minēt,ka daudzus jauniešus vispār neuzņēma augstskolās,ja vecākiem vai pat vecvecākiem bija "nepareiza"biogrāfija,bet jūrskolā neuzņēma,ja bija kaut viens radinieks ārzemēs.Darbu arī bija profesijā neiespējami dabūt,ja biji atgriezies no izsūtījuma.Latvijā gandrīz nav tādu ģimeņu,kam rados nebūtu izsūtītie vai uz ārzemēm aizbēgušie .nez,kādā mucā tā aitasgalva ir dzīvojusi?

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane atbilde Elijah

nu drīz vairs nebūs..paliek arvien mazāk...ko gribēšu to runāšu ..Tu jau nu man nekoriģēsi ko te rakstīt///daudz esmu redzējuis un visus psrs laikus uz sava smuguras izjutusi ..tad g;aju kājām ..tagad man 4 mašīna spagalmā ...urā šiem laikiem ..

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane

dzēra kā traki...v\irieši dzēra nenormāli,sievietes arī daudzas...viens drausmīgs dzērāju laikmets mums aiz muguras ..paldies dievam ..

12.jūl 2018 Atbildēt
Anda Dreimane atbilde dzintra

bija jau arī kam nebija ,,samērēts,,..tos neskāra represijas ..

12.jūl 2018 Atbildēt
dzintra

Mans tēvs,kura bērnība un jaunība pagāja Latvijas laikā,padomiju citādi nedēvēja,kā par zagļu un dzērāju valsti.Zaga visi un visur,izņemot vietas,kur nebija,ko zagt.Pat no kantoriem "paņēma"kaut vai lodīšu pildspalvas,ārsti no slimnīcām spirtu,palagus,zāles,vati,kuras aptiekās nebija,nemaz nerunājot par visām rūpnīcām un fabrikām.Kā vienā krievu filmā persona,kuru spēlēja N.Mordjukova,saka-Vsjo krugom sovetskoje,vsjo krugom mojo un zog no kolhoza lauka.Un tādas darba vietas,kurā darba laikā nedzēra,nebija vispār.

12.jūl 2018 Atbildēt
Heide Brigita Stepena

Es neaizstāvu tos laikus,bet nu nevajaga visus pielīdzināt dzērājiem,cilvēki strādāja tāpat gars stundas pa maziem atalgojumiem un pēc darba vēl stāvēja garās rindās ,lai nopirktu ko pabarot ģimenes.

12.jūl 2018 Atbildēt
Ivars Lagzdins

tie vecisi dzera bet audzeja ir lopus ir dilles ko mees tagadeejie latviesi nemaakam. edam asv cukas dilles spanijas. un sukajam savu locekli.

12.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Sākas! Histrērija! Neiet Dreimanei par labu. Maļ visu laiku vienu un to pašu- par kaut kādu kolhozu. nav jau citur bijusi. Nav jau cilvēks neko redzējis, tik kāds visu laiku Dreimani pašu uzkūda! Ta lai karogs tev rokās! Ja labi dzīvo, prieks par tevi. Ja tev bija slikti- nu žēl! Liecies mierā, vai ieklausies, ka daudziem tomēr tā nebija, kā tu te gaudies.

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde dzintra

Dzintra. ja jūsu vārdiem tic, tad jau neviens darbu dabūt nevarēja un arī mācīties nevarēja tikt? No kurienes tad tie Latvijas lielie sasniegumi visos gados? Tak jau neteiksiet, ka tie bija iebrauc;eji, kas bija mācīti, strādāja savās profesijās un gāja jūrā? Toties tagad- ej k,urp gribi mācīties, tik samaksā nieka 5 tūkstošus par mācību gadu! Ak nav? Vecākiem nav darba? Ej strādā, sakrāj? Nav profesijas- nu žēl- arī darba nav. Brauc proj'[am- tur darbs ir.

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Ja ticētu taviem vārdiem, tad tagad augstskolas Latvijā ir pilnīgi tukšas un studentu nav divreiz vairāk nekā tavos pielūgtajos padomju laikos.

15.jūl 2018 Atbildēt
Ilona Maurina atbilde Anda Dreimane

Tagad gan,paldies dievam,neviens nedzer.

15.jūl 2018 Atbildēt
Ģertrūde Orbidāne atbilde Anda Dreimane

NOJŪGUSIES !!!

15.jūl 2018 Atbildēt
dzintra atbilde Solveiga Pelnēna

Kāpēc neviens?Liekas,ka minēju,ka darbu bija grūti dabūt cilvēkiem pēc atgriešanās no izsūtījuma,bet iestāties augstskolās jauniešiem,kuru vecākiem un vecvecākiem bija "sliktās "biogrāfijas'"Jā,jūs "uzminējāt'!Jūrā gāja tikai un vienīgi iebraucēji.Arī tajā sistēma nostrādāju 15 gadus,tāpēc zinu.Jā uz vietējiem zvejas kuģīšiem varēja strādāt arī latvieši.runa ir par lielajiem kuģiem,kuri gāja uz ārzemēm.Uz tūkstošiem cilvēku bija labi,ja viens vai divi latvieši un tie paši bija spiesti sadarboties ar VDK,jo kaut ar pareizajiem senčiem,kuriem nebija radu ārzemēs,tomēr latvieši.Ja tēvs,piemēram,bija iesaukts leģionā,represēts,dēlu jūrskolā neuzņēma.Daži latvieši bija spiesti kulties uz Ļeņingradu mācīties,bet atkal,ak vai,lai tiktu uz kuģiem,tika pētīti radu raksti.Man jau apnika te kādu apgaismot.Tūkstošiem cilvēku Latvijā to ļoti labi zin.

18.jūl 2018 Atbildēt
Diana Pugacevska

Viennozīmīgi piekrītu šim Latvijas iedzīvotājas izteikumam. Jo tagad mums nav nekā izņemot parādus, nabadzību. Ja cilvēkam nav naudas biezs maks viņš nav nekas. Manu vecmammu un vectēvu izsūtīja, bet viņi spēja atgriezties atpakaļ un izveidot apstākļus tā, lai līdz šai baltaj dienai būtu kur dzīvot.

12.jūl 2018 Atbildēt
Elijah

Tas, ja kāds ir nabags, tam godu nedara. Vismaz gudrs ar to nelielās. Topiet bagāti Dievā, tad būs ar ko lielīties, un būs dzīve, ko vērts ir dzīvot, jo ne jau laicīga manta var cilvēku no šīs dzīves atpestīt.

12.jūl 2018 Atbildēt
Andris Diržis atbilde Elijah

Tev nav kognitīvā disonance , te Tev labi , te ne tā ?

12.jūl 2018 Atbildēt
margeritta

Mani vectēvs un vecmāmiņa nebūt nejūsmoja, kad radās 4.maija republika. Viņi zināja Ulmaņlaika 'kapitālismu', un zināja, kas būs. Sibīriju paši nepiedzīvoja, tuvinieki gan. Un viņi novērtēja to, ka savus bērnus varēja laist augstās skolās bez maksas, citādi arī viņiem būtu bijis kārtējais "atraitnes dēlu/meitu" stāsts.

Mans tēvs teica - katrai varai savi varoņi un antivaroņi. Tāpat kā padomjlaikā gānīja 'buržujus', tā tagad gānām visu, kas bija padomjlaikā. Kāda starpība, kāda vara? - ka tik noliegt visu to labo, kas bijis iepriekšējā iekārtā. Tikai nez kāpēc Atmodu, brīvību Latvijai (tiešām? no vienas sistēmas pārgājām uz otru - kāda starpība, kur ceļojam - vai uz Maskavu, Baikālu, Tallinu, Varšavu, Sofiju vai uz Parīzi, Briseli, Vašingtonu?) "uzdāvināja" tieši padomjlaikā dzimušie, augušie, bezmaksas medicīnas aprūpētie un izglītību ieguvušie?

12.jūl 2018 Atbildēt
Andris Diržis

Ko mēs zinājām , kas pēc 4.maija būs ,kurš 19 . augustu paredzēja ? Ko var labo noliegt , ja tā ir bijis tik cik avīzē "Pravda" rakstīts ? Cik reizes un uz kurieni -Varšavu , Sofiju , Parīzi ,Briseli vai Vašingtōnu padomju laikā aizbrauci ? TIKAI TAGAD GODĪGI ATBILDI !!!!

12.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde Andris Diržis

Arī tagad nevaru aizbraukt, jo nav naudas! Tā kāpar to nerunāju. Runa iet par to, ka pēc idejas darbaļaužu diktatūra, kas bija jau iegājusi gandrīz pareizajās sliedēs bija ar labu nodomu un veiksmīgi realizējās. Tikai- ne tajās vietās "piespieda". nerepresēja- nebija bail vairs. Brīdināja dzērājus- nebija bail vairs. Darba bija daudz- nebaidījās to pazaudēt. Un tad nu sāka īepūt vienā pusē"tas labi gribētais un cilvēcīgais. Līdz arī otrā pusē- valdībā, arīs sākās n eaizskaramības un augstmanības, ar briljantu piešprici,gars. Sāka pa vīlēm irt. Un nekas jau nevarēja vairs saglābt no Garbačova reformu neglābjamības.Bet tas jau ir cits stāsts. Tik to Brīvību mēs dabūjām pavisam nesagatavoti, tāpēc jau iet kā iet!

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Protams, ēzelis arī bija gandrīz pieradis neēst, bet ņēma un nomira.

15.jūl 2018 Atbildēt
dzintra

Kā gribētos,lai tie,kuri te slavina padomju okupācijas laikus,kaut pāris reizes dabūtu pusotru stundu ziemā pastāvēt uz ielas pie Bērnu pasaules,lai iegādātos bērnam zeķu bikses/kas bija baigais deficīts/vai tualetes papīru,kura arī veikalos nekad nebija,nemaz nerunājot par dzīvošanu komunālajos dzīvokļos kopā ar atbrīvotājiem un laimes meklētājiem no lielās impērijas.Manas klavieru skolotājas skaistajā dzīvoklī arī tādi dzīvoja,atvēlot viņai ar meitu divas istabas.Virtuvē un vannas istabā viņa pat kāju nespēra,vārīja ūdeni tējai uz elektriskās plītiņas un mazgāties gāja uz pirti.Produktu veikalos nebija,tikai tirgos,kur viss bija dārgāk.Nemaz nerunājot par apaviem,somiņām un tādam brīnumam,kā zeķu bikses,pēc kurām,ja "izmeta"bija jāstāv uz Tērbatas /Stučkas/ielas stundu rindā un tad arī deva tikai vienu "eksemplāru".varētu sarakstīt Dieva darbus desmit sējumos.

12.jūl 2018 Atbildēt
margeritta

Jā, tas ir piedzīvots. Deķītis ir maziņš, izstiepies, kā gribi - nauda bija, preču nebija (ja bija, bija blats), tagad vari pašu velnu nopirkt, ja tikai ir nauda.

Diržim ieteiktu uzmanīgāk lasīt. Padomjlaikā uz socvalstu ārzemēm varēja tikt - uz Poliju, Bulgārijas Zelta pludmali, brauca uz Maskavu, Baikālu, Kijevu, Moldovu pelnīt lielo naudu, pie mums atkal gucuļi un kaukāzieši brauca. Tagad var braukt uz visām pusēm, protams.

Vispār strīdi starp padomju laika slavinātājiem un noliedzējiem būs nebeidzami, jo - tāpat kā tagad, arī toreiz kur nu kuram bija lemts piedzimt - nodrošinātā ģimenē ar tīru biogrāfiju, kura spēja iegādāties atsevišķu dzīvokli, mašīnu, dāču, vajadzīgos sakarus .... vai ģimenē, kura piedzīvoja visas padomjlaika varas represijas ar visām no tā izrietošajām sekām un dzīvošanu komunalkās... Bet alkoholismu tikai padomjlaikam pārmest ir pilnīga aplamība - dzeršana komplektā ar narkomāniju, aids mūsdienās plaukst un zeļ.

12.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina

Dzintra - es neslavinu padomju laikus, vnk es atceros ne tikai to slikto, ko tāpat esmu pieredzējusi kā Jūs, bet atceros arī to, kas bija labs.Zeķbikses un tualetes papīrs, protams, ir svarīgas lietas, tomēr savu bezmaksas augstāko izglītību es novērtēju ka lielāku ieguvumu,tāpat savu garantēto darbu profesijā,savu bezmaksas dzīvokli, ko ieguvu izstāvot 8 gadus jauno speciālistu rindā...Lai brīvvalstī to privatizētu par sertifikātiem un pēc tam maksātu otrreiz visas dzīves garumā par tā apsaimniekošanu un nekustamā īpašuma nodokli!..

13.jūl 2018 Atbildēt
margeritta atbilde Erica Kalnina

Tieši tā, piekrītu, Erica!

14.jūl 2018 Atbildēt
Juris Kaļķis

Vecāki, kuriem pirms jaunā mācību gada nav pa kabatai nopirkt saviem bērniem jaunu apģērbu, rindā pēc jau lietotām drēbēm ir spiest stāvēt pat veselu diennakti.www.lsm.lv/raksts/dzive-...nnakti.a64261/

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Juris Kaļķis

Jā, padomju laikos neviens drēbes par brīvu nedalīja un ja vecāki nevarēja atļauties nopirkt jaunas, tad nācās lāpīt tās pašas vecās!

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Nu šausmas! Nu nevarēja tak nekādi iztikt bez tām zeķubiksēm? kā agrāk.nevarēja ar reitūzenēm un kapzeķītēm izlīdzēties? Bija jāstāv salā! Nu, es nekad nestāvēju.man laika nebija un iztiku. Tualetes papīru izstāvēja tai Bērnu pasaulē un gāja tad apkārušies ar tiem ruļļiem kā krellēm uz kakla. Pretīm nākot bija doma- nu gan di...sīs!!!Vai nav šausmīgi tai okupācijā? un tas, ka citi negāja vannas istabā un nevārīja virtuvē, bet pie sevis uz plītiņas - arī slikti? Ka gāja uz pirti- arī slikti? Neredzu problēmu, kāpēc slikti?

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Kas tad tev tagad tik šausmīgs? Vari taču par lētu naudu dzīvot kādā būdelē bez ērtībām vai lētā hostelī, drēbes pirkt humpalās un ēst pārtiku no tirgus ratiņiem ar beigušos derīguma termiņu. Kādas problēmas, kas ir slikti?

15.jūl 2018 Atbildēt
Maria

Kaut kā neredzēju, ka kāds būtu pliks staigājis. Badā arī nemira. Rindas bija, bet tik un tā visiem visa pietika. Un bija kvalitāte! Kad kurpes nopirki, tad arī valkāt varēja gadiem, ne kā tagad, izjūk pirmajā lietū. Ko līdz, ka tagad veikali pilni, ja kvalitātes nekādas, cenas astronomiskas un cilvēkiem nav naudas. Tad jau labāk rindā pastāvēt.

15.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Maria

Pliks protams, ka neviens nestaigāja, par to bija paredzēta kriminālatbildība, bet visas iespējamās drēbes gan lāpija desmitiem reižu un apavu kvalitāte bija kā laimējās varēji staigāt gadiem un labot, labot un labot, bet varēja izjukt nākamajā dienā un nekādas garantijas nebija. Vēl labi atceros anekdoti par "1.maija" apaviem, kad paredzēti tikai gājienam 1.maija demonstrācijā, bet pēc tam izjūk.

15.jūl 2018 Atbildēt
Modris Šlakorcins

Viedokļi par viedokli..., omg...

12.jūl 2018 Atbildēt
Anita Skangale

"Kāda iedzīvotāja"! Tas jau bija padomju laikos, kad vajadzēja paust varas viedokli, tad atsaucās uz "strādniece", "kolhoznieks". Kāpēc anonīmi!? Provokācija un viss. Vai arī žurnālista veikla ēsmas pamešana: būs tak tik daudz viedokļu! Visi lasīs un augs reitings. Lēti.

12.jūl 2018 Atbildēt
Aivars I

Feiko ziņu skaits pirms vēlēšanām tikai pieaugs. Es pat nemēģināšu oponēt šādiem padomju vēstures slavinātājiem. Pateikšu tikai to, ka mana mamma, matemātikas skolotāja, bija spiesta audzēt cūkas un vistas, lai pabarotu mūs, bērnus. Jo veikalos neko nevarēja nopirkt arī par viņas mazo algu.

12.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina

Aivar, majlopus tolaik audzējām mēs visi neatkarīgi no savas profesijas! Nu un tad - kombinētā lopbarība bija lēta, maize tāpat, bija ar ko barot tos lopiņus...Tagad man nekas nepaliek saimniecībā pāri, jo viss jāpērk veikalā un nemaz nevaru iedomāties, kā var kādu sivēnu laukos pensionārs nobarot...Tā tolaik bija ekoloģiska pārtika, par kuru šodien jāmaksā barga nauda!

13.jūl 2018 Atbildēt
margeritta

Aivar, vai Jūs pajautājāt savai mammai, vai šo lopiņu audzēšana viņai tiešām bija tik apgrūtinoša? Mana tante mazpilsētā arī strādāja kantorī, papildus audzēja vistas, aitas, cūkas. No Rīgas braucu palīgā uz siena talkām, par to arī mums tika cūkas speķītis, vilnas dzija... Strādājām!

Un ēdām labu, ekoloģisku pārtiku.

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde margeritta

Nu protams, katras matemātikas skolotājas sapnis ir audzēt cūkas un vistas, lai būtu ar ko pabarot bērnus.

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna atbilde Jānis Bērziņš

Bērni varēja ēst piena zupu, sviestu piedevām mannā biezputrai, auzu pārslu biezputrai,pankūkas, biezpienu! Viss tas bija lēts un dabūjams par lētu naudu un iztikt bez tā cūkas speķīša. Un tāpēc- domāju mammai darīja tāpat kā citi[- lai būtu labāk un tur nav vainīga padomju vara, ja es šodien to cūkkgaļu ne katru nedēļu varu gatavot.

14.jūl 2018 Atbildēt
margeritta atbilde Jānis Bērziņš

Nezinu.... varbūt tie ir kādi zemnieka gēni? Jo nez kāpēc mūsdienās, kad veikalā ar e-vielām sašpricēta gaļa ir papilnam, daži mani draugi, pametuši Rīgu, strādājot ofisos, tomēr savās lauku mājās audzē vistas, kāds cūciņu ?

15.jūl 2018 Atbildēt
Maria atbilde Jānis Bērziņš

Mana matemātikas skolotāja cūkas neaudzēja, un viņas bērni bija labi paēduši. Mācījāmies vienā klasē, dzīvojām vienā ciematā, visi cits citu labi pazinām.

15.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Maria

Nu gan jau arī tagad var atrast kādu skolotāju, kas uz darbu brauc jaunā mersedesā un ģērbjas zīmolu drēbēs, tikai tas nekādi neparāda vispārējo līmeni.

15.jūl 2018 Atbildēt
Normunds Gudovskis

Man- Jūs- visus rakstītājus žēl.Ejiet un lūdziet dievu! Sen to jau esiet aizmirsuši!!!Riet tik mākat.

12.jūl 2018 Atbildēt
Kaspars Namsons

Vaardu nacisti paarsvaraa visur piemin cilveki ar krievu sakneem, taapeec.... no latvietes ne kripatinas un Latvijas iedziivotaaju (nelatvieshu) taadu kaa shii salashnja ir vesels leerums... kaa kas taa visus par nacikiem saukaat :)

13.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Ja tas manā dārziņā, tad tas man no mana vectēva, kuru izsūtīja 41.gadā un viņu pat redzējusi netiku, bet mammas stāstīja, ka Ulmaņa laikos arī tādi bija nacionālisti, kurus par naciķiem saīsināti sauca. Bet ja pēc jūsu uzvārda skat'ās, tad jau arī jūsu saknes ne jau Latvijā ir.

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Eglītis

Vai nu krievu troļļa, vai arī viedoklis viena no cilvēkiem, kam viss tajos laikos bija. Bet pamatā tauta dzīvoja vienādi - slikti. Lai nopirktu mašīnu, rindā vajadzēja gadiem stāvēt. Ar dzīvokli tas pats. Magnetofons maksāja pāri 300 rubļiem: tā bija ļoti liela nauda, kuras vienkāršam strādniekam nebija. Esmu PSRS laiku bērns, tāpēc man pasakas par tālaika labo dzīvi neiestāstīsi. PSRS laikos "ziedu" laiki skaitījās 80.gadi, un tas ir laiks, ko es lieliski atceros. Veikalos nebija maizes: nezinu, kur tā visa palika, taču aizejot pēc maizes, es nereti konstatēju, ka plaukti ir tukši. Un ne tikai ar maizi tā bija: ar piena produktiem - tas pats. Latviešus nicināja: tie bija laiki, kad cilvēku mēdza piekaut tikai tāpēc, ka esi latvietis. Man pašam nācās melot, ka esmu krievs, lai mani nepiekauj krievu kompānija. Latviski, krieviski un angliski mācījās?! Tiešām? :D Angļu valodas pasniegšanas līmenis tālaika skolās bija ļoti zems. Latviski varēja mācīties skolā, bet augstskolā viss bija krieviski, un ar latviešiem valsts iestādēs latviski nerunāja. Mūsu rūpnīcās strādāja krievi, nevis latvieši: latviešu bija mazākā daļa. Cilvēki darba laikā dzerstījās, prece bija ļoti nekvalitatīva. Visa. Un ļoti dārga. Kad biju mazs, man bija trīsritenis, kuram pēc dažiem braucieniem pārlūza rāmis. Vecāki nesa metināja, bet tas lūza atkal un atkal. Par lielo divriteni es varēju tikai sapņot tajos laikos. Maksāja baltu naudu.

13.jūl 2018 Atbildēt
margeritta

Nu, pilnīgas fantāzijas jau ar' neajag stāstīt. Mani vidusskolas un studiju pagāja 80.gados. Un labi atceros, ka vēl 70.gadu 2.pusē pārtiku varēja normāli nopirkt. 1975.gadā ar mammu bijām Jevpatorijā, tur iepazināmies ar jauku krievu ģimeni, un viņi pastāstīja, ka veikalos nav gaļas, maizes. Šī sērga Latvijā nonāca kaut kur 70.gadu beigās, īsi pirms Maskavas Olimpiādes. Magnetofonu par 350 rubļiem nopirku, divas vasaras strādājot Lotosā Vidzemes kolhozā, kā arī nododot piena pudeļu, krējuma u.c. stikla taras. Pie darba bijām radināti, ne tā kā tagad, kad skolnieki vairs rudeņos savas skolas apkārtni nesakopj.

Maskavā mūsu ģimene, protams, sarunājāmies latviski. Aizrāda onkulītis, ko mēs fašistu suņu valodā runājam. Vecāki sasmaidās un sāk runāt viens vāciski, otrs angliski. Ja labi gribēja, paši varēja ārpus skolas mācīties citas valodas. Nepatīk krievu valoda? Vai tagad labāk, ka viena otra darbavieta ir ar angļu valodu? Studijas man bija latviešu valodā, krievu valodu, civilo aizsardzību pasniedza krieviski, apdalīta nejūtos. Vai latviešu pasniedzējs varētu labā līmenī pasniegt mācības par tekstiem senkrievu valodā? Strādāju latviešu kolektīvā, arī mammai bija latvieši darbā. Tiesa, gada atskaites uz Maskavu vajadzēja rakstīt krieviski. Tēvam, vīram bija jauktie kolektīvi. Nu un? Vīram skolas gados ne jau krievu puikas dzinās pakaļ, bet čigāni. Kad gaidībās biju, sabiedriskajā transportā ne jau latviešu, bet krievu kundzītes bija tās, kuras izrādīja rūpes un uzmanību par manu pašsajūtu. Iestādēs tikai dažas reizes esmu saskārusies ar totālu krievu, lielākoties saziņa bija latviski.

Darba laikā dzerstījās... jā, kā nu kurā vietā, un tagad arī nav labāk. Par padomju precēm? Vēl joprojām man ideāli strādā ledusskapis Minsk (kamēr mammai Taivānā ražots "vācu" ātri vien noplīsa), braukāju ar padomjlaika velosipēdu (vismaz to neviens nezog). Mašīnu ilgi bija jāgaida? Ja uz to ļoti iespringst, tad, protams, kremt, ka tā bija. Ja tā nebija aktuāla lieta, tad par to neuztraucās. Sabiedriskais transports bija ideāls, brauca autobusi vairākas reizes arī pa nomaļajiem lauku ceļiem. Lielveikali nebija ārpus pilsētas centra, saimniecības lietas varēja normāli nopirkt arī centrā. Dakšas, lāpstas iesaiņoja un varēja vest ar tramvaju, trolejbusu. Tagad uz Depo tiešām bez savas mašīnas nevar doties.

Vienkārši mēs esam bišku izlepuši... Vismaz savos rados, vecāku draugu aprindās nedzirdēju nekādu sūkstīšanos par dzīvi. Daži bija no Sibīrijas pārnākuši. Cilvēki apstākļus pieņēma, grozījās un izgrozījās atbilstoši savai uzņēmībai vai slinkumam. Priecājās, skuma, dziedāja tautā aizgājušās latviešu komponētās dziesmas (vai tagadējās latviešu angliski dziedātās tautā aiziet?), mācēja ar lielu iedvesmu Jāņus svinēt (vienviet dzēra vairāk, citur mazāk). Kopš 90.gadu vidus, pa Latvijas ceļiem braukājot Jāņu vakaros, arvien mazāk un mazāk jāņugunis redz, arvien klusāk un klusāk laukos ir Jāņuvakaros.

13.jūl 2018 Atbildēt
Erica Kalnina

Nu nesaprotu, kādos dažādos veikalos mēs esam bijuši 80.gados jo maizes trūkumu ne laukos ne pilsētā neatceros pieredzējusi! Un 80. gados mums daudziem bija magnetofoni, jo puiši vasarā pastrādāja būvbrigādē un nopelnīja "Majakam", meitenes ravēja bietes vai ganīja govis, fermā deva slaucējām brīvdienas un arī nopelnīja naudu.Augstskolā bija gan latviešu, gan krievu tautības pasniedzēji un mūsējie lieliski prata abas valodas, tā arī mēs, studenti,tās apguvām un tas noderēja, apceļojot tālaika ārzemes...

13.jūl 2018 Atbildēt
xxx atbilde Erica Kalnina

Pilsētās varbūt arī maizes netrūka, bet laukos gan, jo tādas ericas kalninas to bija izbarojušas lopiem.

14.jūl 2018 Atbildēt
Juris Kaļķis

Es Eglīti ari esmu ta laika berns un tu man ari pasakas neiestastīsi-

14.jūl 2018 Atbildēt
Solveiga Pelnēna

Nebija, nu nebija tik traki. Ritenis maksāja 84 rubļus un to varēja nopirkt uz kredīta.

14.jūl 2018 Atbildēt
Jānis Bērziņš atbilde Solveiga Pelnēna

Tiešām, kas tur traks, ritenis tikai par nieka pusotra mēneša algu.

15.jūl 2018 Atbildēt
Maria

Nebija augstskolās viss krieviski, nevajag melot! Visas lekcijas bija latviski, kursa darbi un diplomdarbi bija latviski, vienīgi dažas labas grāmatas nācās krieviski lasīt, bet tas nebija obligāti. Un ja jūs iekaustīja, tad ne tāpēc, ka latvietis, bet tāpēc, ka melis!

15.jūl 2018 Atbildēt
Atis Priedītis

Tā kā varu sevi uzskatīt par radošo cilvēku (rakstu un publicēju dziesmas, dzejoļus un arī prozu), tad izteikšu arī savu viedokli.

Pirmkārt jau cenzūra. Vismaz man katras manas dziesmas teksts bija jāapstiprina pie cenzora. Parastais viņa jautājums - Kas ar to domāts? Daudzos dziesmu tekstos bija paslēpti ļoti dziļi zemteksti un bija jāprot cenzoru apmuļķot, lai dziesmu izdotos apstiprināt izpildīšanai. Tas patiesībā bija ļoti pazemojoši. Visu laiku bija jādomā - atļaus vai nē! Faktiski, vismaz man tās bija, važas jaunradei.

13.jūl 2018 Atbildēt

Komentēt