Kopš ķēdītes iegādes pagājis aptuveni pusotrs gads, taču līdz pat šai dienai Pārsla tā arī nav atguvusi naudu par nopirkto kaklarotu, vēsta "Bez Tabu".
Pārsla stāsta, ka pērn devusies uz “Jahonts” veikalu iegādāties jaunu sudraba ķēdīti.
Sieviete norāda, ka dažu dienu laikā jaunā ķēdīte jau mainījusi savu krāsu un kļuvusi krietni tumšāka.
"Ņēmu nost, berzu ar populārajiem sudraba tīrīšanas līdzekļiem - zobu pastu, sodu, citronskābi, citronu, smalku sāli. Izmantoju visus tautas līdzekļus sudraba tīrīšanai, nekas nelīdzēja."
Vienā šādā tīrīšanas epizodē ķēdīte pārtrūkusi, tādēļ tā aiznesta atpakaļ uz veikalu, kur ieteica ielūkoties čekā.
"Tur ierakstīts rodijs. Figurē tāds vārds. Godīgi sakot, kāda jēga no tā? Es pat nezinu, kas tas tāds rodijs. Tas bija pārsteigums. Rodijs, un tad? Es prasīju sudraba ķēdīti, man ir gana daudz sudraba rotaslietu, nekad ne ar vienu sudrablietu nav bijušas problēmas."
Kā skaidro veikalā, ir parastais sudrabs, bez pārklājuma. Ir sudrabs ar pārklājumu. Sudrabs pārklāts ar rodiju. Mazāk oksidējas, spīdīgāks.
Jau pagājušā gada pirmajā pusē Pārsla par notikušo vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kur strīdu risināšanas komisija piekrita pircējai, ka viņai nav sniegta pietiekama informācija par rodija klātbūtni.
“Jahonts” gan ignorē patērētāju tiesību sargu lēmumu un Pārslai naudu neatmaksā. Jau pirms pieciem gadiem šis juvelierizstrādājumu tirgotājs ticis iekļauts melnajā sarakstā, taču šobrīd tajā vairs nav atrodams.
Rotaslietu tirgotāji atsūta rakstveida atbildi.
"Pēc mūsu eksperta atzinuma klients pats sabojāja izstrādājumu, un strīda risināšanai piedāvājām veikt izstrādājuma neatkarīgo ekspertīzi un rīkoties atbilstoši tai, diemžēl neesam saņēmuši klientes atbildi. PTAC savu lēmumu ir pieņēmusi, klātienē neredzot konkrēto juvelierizstrādājumu un neiedeva iespēju veikt izstrādājuma neatkarīgo ekspertīzi."