"Nedēļa sākās ar ļoti satraucošu piedzīvojumu - saskāros “aci pret aci” ar ļoti advancētu krāpšanas shēmu.
Sākās ar zvanu no Latvijas numura latviešu valodā, kur man jautāja, vai tā esmu es, nosaucot manu vārdu un uzvārdu. Atbildēju “Jā”… Un tad sākās…
“Te jums zvana no Valsts policijas kriminālpolicijas pārvaldes…” - Svens Kristjansons kā CIETUŠAJAI personai. Nosauca datumu, laiku, adresi, pat kabineta numuru, kur jāierodas krimināllietas … jautājumā.
Stāsts: kāda Anna Petrova ar notariāli apliecinātu pilnvaru mēģināja izņemt naudu no mana konta Swedbank (manā) filiālē. Bankas darbiniece kļuva aizdomīga un aizbiedēja šo personu.
Nepieciešams steidzami uzsākt krimināllietu, lai apturētu šo pilnvaru.
Galvā zvana trauksmes zvani. Neironi skrien kā negudri pa sinapsēm un mēģina ķert sarkanos karodziņus.
Protams, kļuvu tramīga un pārjautāju, kas zvana, kā varu pārliecināties, ka šīs nav krāpšanas zvans? Piedāvāja atsūtīt dienesta apliecību un “krāpnieces” fotorobotu.
Meklēju internetā nosaukto policijas darbinieku un tāds tiešām ir. Ko domāt, nesaprotu.
Tiek uzdoti jautājumi, kad esmu bijusi bankas filiālē, kurās bankās man ir konti, vai esmu aizpildījusi datus kādā interneta veikalā, piemin populārākos interneta veikalus Latvijā.
Tad ir jautājums lai novērtēju, cik liels nodarījums naudas krāpšanā varētu būt. Lai novērtēju konta atlikumu. Piedāvā to izdarīt 3 kategorijās un nosauc robežas … neatceros visas robežas. …Vēl viens karodziņš. Atbildu, ka viņiem taču ir pieejami šādi dati un neatceros cik man ir kontos nauda.
Saņemu bildes - apliecinājumam, ka zvans nav nav krāpšana, tostarp dienesta apliecības foto, “paridarītājas” fotorobots, bankas darbinieces iesniegums, pavēste.
Sāk biedēt, ka krāpšanas shēmā iesaistīti ierindas bankas darbinieki, iespējams tuvinieki vai draugi, lai nevienam nestāstu par šo lietu. Tad tiek dots laiks “iepazīties ar iesniegumu un pavēsti”.
Piedāvāju šo lietu risināt klātienē un varu tūlīt pat ierasties. Uz šo atbild, ka nav iespējams, jo ir ļoti daudz lietu un tās ir jārisina rindas kārtībā. Pirms manis ir daudz citu cietušo.
Savukārt nākamais solis - mani savienos ar “bankas drošības dienestu”. Šis brīdis nostrādā kā robeža.
Paldies Dievam man blakus bija cilvēks, kas teica: “Liec nost! Tagad sāks apstrādāt!” Es paklausīju.
Pēc mirkļa man zvanīja atkal, bet no cita numura. Necēlu. Zvanīja atkārtoti no 4 dažādiem numuriem," stāsta Līga.