Kāds pircējs "Lidl" pamanījis nesakritību. Uz cenu zīmes norādīts, ka āboli audzēti Latvijā, bet uz to kastēm lasāms, ka to izcelsmes valsts ir Lietuva, vēsta "Bez tabu".
Tāpat āboliem izrādījusies arī pavisam cita šķirne, kā arī cenu zīmē norādīts, ka āboli ir 1. šķiras, kaut patiesībā tie ir 2. šķiras āboli. Aculiecinieks devies situāciju aplūkot arī citā “Lidl” veikalā, tajā nebija atrodami it kā Latvijā ražoti āboli, toties arī Lietuvā ražotiem āboliem konstatēta nesakritība gan šķirā, gan šķirnē.
"Lielveikalā “Lidl” augļu un dārzeņu nodaļā tiek pārdoti “Sarkanie āboli sveramie", 1. šķira, šķirne “Auksis”, izcelsmes valsts Lietuva. Tomēr, pētot sīkāk ābolu iepakojuma kastes uzlīmi, redzams, ka āboli patiesībā ir 2. šķiras un šķirne ir “Ligol”. Man kā patērētājam, kuram ir svarīga vietējā produkcija, rodas jautājumi par patieso izcelsmes valsti un patērētāja maldināšanu. Kā arī man kā patērētājam ir svarīga šķiras un šķirnes sakritība, kas abos veikalos ir rupji pārkāpta."
Kā izrādās, veikalos jau viesojušies Pārtikas un veterinārā dienesta inspektori.
Dienesta ieskatā patērētāji tikuši maldināti, tāpēc pret uzņēmumu ierosinātas divas lietas un var nākties šķirties no vairākiem tūkstošiem eiro.
"Saņēmām patērētāja sūdzību, nākamajā dienā uz abiem veikaliem devāmies pārbaudē. Vienā no veikaliem joprojām bija neatbilstība, otrā bija veikti labojumi. Šajā gadījuma uz kastes bija norādīta viena informācija, taču cenu zīmē bija cita. Tika paaugstināta šķira, kā arī norādīta cita šķirne. Pārbaudījām arī pavaddokumentus, kur tiešām norādīta bija Lietuva, tātad Latvijas āboli tirdzniecībā nebija bijuši. Šī tiek traktēta kā maldinoša prakse, ir pārkāpti noteikumi. Norādot neatbilstošu izcelsmes valsti, pircējs tiek maldināts. Par maldināšanu paredzēts naudas sods. Ierosinātas divas lietas. Šobrīd vēl nav pieņemts lēmums par soda apmēru, naudas sods var būt no 700 līdz pat 4000 eiro katrā administratīvajā lietā."
Inspektori apmeklētajos “Lidl” veikalos konstatējuši arī citas nepilnības - dārzeņu un augļu stāvoklis bijis neatbilstošs tirdzniecībai. Uzņēmuma pārstāve Zane Neļķe norāda uz kļūdu cenu zīmē.
"Paldies vērīgajam skatītājam par kļūdas pamanīšanu, tā bija cilvēciska kļūda. Sistēmā nebija ievadīta visa nepieciešamā informācija, pēdējā brīdī mainījās ābolu piegādātājs, tādēļ radās šāda kļūda. Vienas šķirnes, šķiras ābolus var piegādāt dažādi piegādātāji, tāpēc var gadīties, ka vienā veikalā konkrētas šķirnes ābols ir no vienas valsts, citā veikalā no citas valsts."
“Ar tiem vietējiem ražotājiem, piegādātājiem, ar kuriem sadarbojamies, Latvijā audzēto ābolu raža ir beigusies. Meklējam arī citas iespējas, lai klientiem piedāvātu pēc iespējas plašāku sortimentu, šobrīd tiešām nav pieejami Latvijas āboli,” raidījumam norāda Neļķe.