Sievietes pieredze ar "ātro" izsaukšanu saceļ kājās soctīklus

© Ģirts Ozoliņš/MN

Raidījums "Bez tabu" nesen vēstīja par kādu gadījumu, kad sievietei strauji pasliktinājies veselības stāvoklis. Ģimenes ārsti nebija iespējams sazvanīt, tāpēc izsauca "ātros". Nedaudz vēlāk saņemts rēķins - 91 eiro - par sniegto palīdzību.

Sieviete raidījumam stāsta, ka saistīta ar medicīnas nozari. Savu veselības stāvokli rūpīgi izvērtējusi un sapratusi, ka būs nepieciešama speciālistu palīdzība.

Evita: "Sākās ar nejūtīgām rokām, tad pārslēdzās uz kājām. Sajutu sāpes krūtīs. Bija apgrūtināta elpošana, mēģināju pati sevi nomierināt".
113 dispečere esot teikusi, ka nosūtīs brigādi, bet tas var būt maksas pakalpojums.
"Atbrauca trīs cilvēku brigāde, izmērīja asinsspiedienu, noteica glikozes līmeni asinīs, vēnā laida zāles, pašsajūta uzlabojās. Tā mēs šķīrāmies," atceras Evita.
Trīs dienas vēlāk e-pastā pēkšņi saņemts ātrās palīdzības rēķins par kopsumu- 91 eiro. Evita uzsver, ka rēķinu apmaksās, taču ir pārliecināta, ka daudzi cilvēku nu baidās vērsties pēc palīdzības.

Neatliekamās palīdzības pārstāve norāda, ka lēmumu par rēķina izrakstīšanu pieņem uz izsaukumu devusies brigāde un uzsver, ka neatliekami gadījumi ir bezsamaņas, nopietnas avārijas, insults.

Ko par šo gadījumu domā sabiedrība?

"Es arī būtu saucis ātros! Izrādās, ka lieki, tagad jādomā pirms zvani," vietnē "X" aizdomājas tā lietotājs ar segvārdu Riekstiņš.

Maija: Par šo es vienmēr brīnos. Ok, ja izsauc iesnu dēļ, tad, protams, rēķins pamatots, bet cilvēks parastais nav ārsts, ja sāp krūtis un grūti elpot pat ja tā ir kāda panikas lēkme, kā cilvēks to var zināt (piemēram notiek pirmo reizi). Man pašai ir tā bijis, sajūta ir drausmīga.

Lavanda: Nez kāpēc tauta uzskata, ka NMPD ir ātrās pieejamības ģimenes ārsts, nevis dienests, kas glābj neatliekamos gadījumos. Kad vienreiz tauta iemācīsies vispirms sazināties ar ģimenes vai dežūrārstu, bet tikai pēc tam ar ātrajiem?

Ksenija: Es cītīgi un prātīgi klausījos stāstus par to, ka nav jāsauc ātrie par visādiem sīkumiem, biju gudra meitene, negribēju nevienu apgrūtināt un pirms 5 gadiem gandrīz nomiru.

Jānis: Tur jāvēršas Satversmes tiesā, lai atceļ kā minimums normu, kuras dēļ piemēro maksu, jo šī ir diskriminējoša norma, kur vienam par šādu sūdzību ir jāmaksā, citam nav, bet cits nomirst, nepiezvanot. Kaut kas nav kārtībā, kur tad tiek tērēti nodokļi?!

Inese: Šo nekad neesmu sapratusi. Pacients nav ārsts, nevar sev diagnozi noteikt. Priekš tā ir izsaukuma saņēmējs. Jāmaksā būtu tikai tad, ja sniegta maldinoša informācija.

Svarīgākais