Rīdziniecei pamatīgas nebūšanas ar "airBaltic"

© Mārtiņš Zilgalvis/F64

Rīdziniece Ilze šī gada janvārī mammai pašmāju lidsabiedrības mājas lapā iegādājusies lidmašīnas biļetes uz saulaino Tenerifi. Zinot, ka, iespējams, plānoto braucienu rudenī nāksies pārcelt, viņa uzreiz nopirkusi arī papildu pakalpojumu, kas ļauj biļetes atcelt un atgūt naudu, vēsta "Bez Tabu".

Ilzes ģimenei plāni mainījušies, tāpēc nācies atcelt mammas lidmašīnas biļetes.

Ņemot vērā, ka Ilze bija iegādājusies papildu pakalpojumu - iespēju biļetes atcelt un atgūt pilnu summu, sieviete ar mierīgu sirdi lidojumu arī atcēlusi.

Elektroniski sieviete nokārtojusi nepieciešamās formalitātes. Viņa norāda, ka atceļot biļetes, bijis norādīts, ka jāizvēlas, kā iemaksāto summu vēlēsies atgūt - dāvanu kartes veidā vai arī savā bankas kontā.

Ilze izvēlējusies naudu saņemt savā kontā, taču pēc tam atsūtīts visai nesaprotams e-pastu, kur turklāt bijušas vairākas kļūdas.

No atsūtītās ziņas, Ilze sapratusi, ka uz kontu viņai tiek skaitīti 20,80 eiro, kas ir nodokļi un pārējo summu izsniedz dāvanu kartes veidā.

Ilzei pēc pāris dienām uz kontu aizskaitīti 20,80 eiro, taču pārējo naudu - 429,92 eiro tā arī nav saņēmusi - ne dāvanu kartes veidā, ne uz kontu. Sieviete gan nesaprot, kāpēc vispār bija iespēja izvēlēties, kādu summu viņa vēlas saņemt.

Ilze gan nav vienīgā, kurai radušās domstarpības ar “airBaltic”. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norāda, ka vairākkārt cilvēki ir neizpratuši lidsabiedrības noteikumus.

Lidsabiedrības pārstāvis Augusts Zilberts skaidro, ka ņemot vērā, ka Ilze bija iegādājusies ekonomisko biļetes veidu - green, tad visu naudu nav iespējams saņemt uz savu bankas kontu, bet gan tikai dāvanu kartes veidā.

"Rezervācijas atcelšanas pieteikumu pasažiere aizpildīja “airBaltic” mājaslapā. Pieteikuma formā ir jānorāda vēlamais atmaksas veids: a) atmaksa dāvanu kartes veidā; b) maksājuma veids, ar kādu veikts norēķins par rezervāciju. Šajā gadījumā pasažiere izvēlējās variantu b), proti, maksājuma veidu, ar kādu viņa norēķinājās par rezervāciju."

“AirBaltic” pārstāvis skaidro, ka tā kā atmaksa uz sākotnējo maksājuma veidu - uz bankas kontu - paredz tikai lidostas nodokļu atmaksu, un redzot, ka pasažierei ir iegādāta iespēja atcelt lidojumu un saņemt dāvanu karti, pirms pieprasījuma apstrādāšanas “airBaltic” darbiniece esot nosūtījusi pasažierei papildu e-pastu. Tajā norādīts, ka atmaksa uz kontu būs 20,80 EUR, savukārt pārējās ar lidojumu saistītās maksas saskaņā ar rezervācijas atcelšanas noteikumiem netiks atlīdzinātas.

"Taču, tā kā ir nopirkts lidojuma atcelšanas pakalpojums, ir iespēja saņemt atmaksu dāvanu kartes veidā 429,92 EUR apmērā. Kolēģe lūdza pasažierei apstiprināt, vai viņa vēlas atmaksu dāvanu kartes veidā (tātad dāvanu karte būtu 429,92 EUR apmērā) vai maksājuma veidā, ar kādu veikts norēķins par rezervāciju (tātad uz bankas kontu, attiecīgi 20,80 EUR apmērā). Pasažiere uz šo e-pastu atbildēja, apstiprinot vēlamo atmaksas veidu - uz kontu. Tas arī tika veikts."

Lidsabiedrības pārstāvis norāda, ka ņemot vērā, ka Ilze savu izvēli bija jau izdarījusi, diemžēl 429,92 eiro vairs nav iespējams atgūt.