Rīdziniece vēlas runāt par situāciju, kas ar viņu atgadījusies, braucot ar taksometru, vēsta "Bez Tabu".
Rīdziniece Laura (vārds mainīts) augustā izsaukusi taksometru lietotnē “Bolt”. Sieviete bija paredzējusi doties uz darba pasākumu Brīvdabas muzejā, taču pirms tam vienojās, ka satiksies kolēģes dzīvesvietā Berģos.
Brauciens ildzis aptuveni pusstundu, pasažierei pakalpojums izmaksājis 13 eiro. Ierodoties galamērķī, Laura sniegusi savu vienīgo banknoti - 50 eiro, taču šoferis atteicies to pieņemt.
Taksometra vadītājs pasažierei paziņojis, ka viņam nav naudas, ko izdot.
Vīrietis esot aizslēdzis ciet visas mašīnas durvis, sakot, ka viņam ir vienalga un, lai Laura meklē naudu. Pasažiere izmisumā rakstījusi uz “Bolt” klientu apkalpošanas centru - sieviete saņēmusi atbildi, ka pati esot vainīga - vajadzējis sagatavot precīzu naudu.
Laura sazinājusies ar savu kolēģi, kura mājās atradusi 20 eiro banknoti un atnesusi. Tiesa, šoferis naudu nav ļāvis paņemt Laurai, bet gan pats esot atvēris logu, banknoti savācis un atdevis atlikumu.
Normatīvie akti paredz, ka klientam ir tiesības maksāt, kā viņam ir ērtāk - gan ar skaidru naudu, gan ar bankas karti, un šoferis nav tiesīgs pasažieri aizturēt - tā ir pretlikumīga darbība, skaidro Tiesībsarga biroja pārstāve Ruta Siliņa.
Tāpat Ruta Siliņa norāda, ka “Bolt” lietotnē pat ir rakstīts, ja šoferim nav ko izdot, klients ir tiesīgs maksāt mazāk vai vispār nemaksāt par braucienu.
Neviens no taksometru firmas “Bolt” nebija gatavs stāties kameras priekšā un sniegt komentāru, saņemam vien lakonisku rakstisku atbildi.
"Esam informēti par konkrēto situāciju un “Bolt” komandas vārdā atvainojamies klientei par nepatīkamo pieredzi. Šādus gadījumus uztveram ļoti nopietni, un mums ir nulles tolerance pret jebkādiem partneršoferu pārkāpumiem, tostarp aizskarošu rīcību pret klientiem. Esam pārrunājuši šo gadījumu ar klienti un piešķīruši viņai kompensāciju. Savukārt ar vadītāju esam veikuši pārrunas un izteikuši brīdinājumu."