Klients "saiet ragos" ar elektroenerģijas piegādātāju; pēdējais rēķins šokē

© Vladislavs Proškins/F64

Pārtraucot ilggadējo sadarbību ar “Elektrum”, kas tirgoja elektroenerģiju īpašumam Ugālē, tā saimnieks Kaspars bija šokēts par atvadu rēķinu – atsakoties no “Elektrum” pakalpojumiem, no nu jau bijušā klienta prasa vairāk nekā 400 eiro, vēsta "Bez tabu".

"Vidēji maksāju ap 50 eiro, bet pēdējais rēķins… Šī ir atvadu vēstulīte. Sak, ja jūs aizejat, mēs jums labi uzrēķināsim. Sapratu, ka viņi bija rēķinājušies ar ienākumiem no manis, tāpēc izraksta šādu rēķinu. Tas nav normāli! Netaisos maksāt 400 eiro tikai tāpēc, ka izvēlos elektrības tirgotāju! Citi ir dīvānā pirdēji, bet es stājos kameras priekšā, bet tādas nekrietnības darās! Es zvanīju viņiem, balss jau aizbļauta, runāju augstos toņos!"

Zīmols “Elektrum” ir valsts uzņēmuma “Latvenergo” paspārnē. Tur uzsvēra, ka ar izrakstīto rēķinu nesoda Kasparu par līguma laušanu. Runa ir par norēķināšanos par iztērēto elektroenerģiju, norādīja AS “Latvenergo” klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde. Viņa sacīja, ka klients norēķinājās pēc izlīdzinātās kārtības, bet pēdējā sadarbības periodā periodiski tērēja krietni vairāk elektroenerģijas, nekā iepriekš bija fiksēts pēc izlīdzinātās kārtības. Pārtraucot sadarbību, jānorēķinās par visu iztērēto, norādīja Linde. Ja sadarbību turpinātu, pēc 12 mēnešu perioda tiktu aprēķināta cita izlīdzinātā maksājuma summa turpmākajiem rēķiniem, ņemot vērā iepriekšējo periodu. Tā būtu augstāka nekā iepriekš.

"2023. gada sākumā, kad tika aprēķināta ikmēneša summa, vidējais patēriņš bija 47 kWh. 2023. gada laikā patēriņš pieauga uz 120 kWh, kas ir trīsreiz vairāk, līdz ar to gada laikā izveidojās diezgan liels uzkrājums, starpība. Ja klients turpinātu attiecības ar mums, šī patēriņa starpība tiktu izlīdzināta uz nākamo periodu, tā nebūtu tik jūtama, bet, ja klients, kā šajā gadījumā, ar mums lauž līgumu, protams, viss uzkrājums tiek izrakstīts vienā rēķinā."

Svarīgākais