Pēc muguras satraumēšanas, kādēļ nevar strādāt, jēkabpilietis Aleksandrs pierakstījās uz valsts apmaksātu konsultāciju pie fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta (rehabilitologa). Sagaidījis savu kārtu rindā, vīrietis ieradās vietējā poliklīnikā, kur viņu reģistratūrā nepatīkami pārsteidza slimnīcas pārstāve, paziņojot, ka pa pakalpojumu tomēr jāmaksā pašam, vēsta "Bez Tabu".
“Veicu pierakstu uz janvāra sākumu. Ierodoties vizītes dienā, reģistratūrā pateica, ka būs jāmaksā pilna maksa,” stāstīja Aleksandrs. Paziņotais nepatīkami pārsteidza, jo valsts uzturētajā elektroniskajā sistēmā pierakstījās pie ārsta kā uz valsts apmaksātu pakalpojumu.
Tā kā vizīti, cerot, ka tā būs bezmaksas, jau tā ilgi gaidīja, nolēma to vairs neatlikt - samaksāja 45 eiro un devās pie daktera tajā pašā dienā. “Pat ārste brīnījās, kāpēc man bija jāmaksā. Viņa ieteica risināt šo problēmu, lai atgūtu naudu,” raidījumam sacīja Aleksandrs.
Vēlāk jēkabpilietis uzsāka cīņu par samaksātās naudas atgūšanu, tā kā viņam pienācās valsts apmaksāts pakalpojums. Sazinājās ar elektroniskā pieraksta sistēmas uzturētājiem, kas norādīja, ka viņu (valsts) pusē problēmu nav. Sazinājās arī ar Veselības inspekciju un Veselības ministriju, kur norādīja, ka ir iespējams atgūt naudu, bet tāds lēmums jāpieņem poliklīnikas administrācijai. Sazinoties ar poliklīniku, tur atzina savu kļūmi, atvainojās, bet poliklīnikas vecākā pacientu reģistratore sacīja, ka naudu nevar atdot.
Aleksandra un poliklīnikas pārstāves sarakstes fragments:
"Ir notikusi tehniska kļūda. [..] Ļoti atvainojamies par sagādātajām neērtībām. Taču konsultācija jau ir notikusi. [..] Diemžēl naudas atgriešana šobrīd nav iespējama."
Kad par nelāgo Aleksandra pieredzi “Bez tabu” paziņoja Jēkabpils reģionālās slimnīcas, kuras paspārnē ir poliklīnika, vadībai, jēkabpilietim tajā pašā dienā samaksātā nauda tika atdota.