Vai problēmas ar jaunajiem vilcieniem ir Krievijā ražotu detaļu dēļ?

© Dmitrijs Suļžics/MN

Jaunos "Škoda Vagonka" ("Škoda") elektrovilcienus plānots sākt ekspluatēt, izmantojot Krievijā ražoto sakaru bloku "Blok" vilcienu kustības drošības sistēmu, ievērojot priekšnoteikumus drošības risku mazināšanai, 12.janvārī vēstīja aģentūra LETA. Šodien šai ziņai ir piešķirta cita "krāsa".

Jauno vilcienu ekspluatācija ir kļuvusi par apsmiekla un drošības aktualitāti. Vērtējot notiekošo, ļaudis izvirza dažādas teorijas, tostarp to, ka zināmā mērā tā ir sabotāža, ko izraisījusi Krievijā ražotu detaļu izmantošana vilcienu komplektācijā.

Ieraksti mikroblogošanas vietnē "X": "Lai atmiņa nebūtu īsa, atcerēsimies, ka krievijas sakaru sistēmas, kuras iemontētas Škoda vilcienos saucas "Blok". Tika pieņemts lēmums ietaupīt dažus miljonus un krievijā ražoto nenomainīt."

"Gribat sazvērestības teoriju? Par ikdienu kļuvušās vilcienu likstas nav vienkārša nolaidība un korupcija. Krievu sabotieri rūpīgi testē kā ar pēc iespējas vienkāršākiem līdzekļiem paralizēt LV dzelzceļa satiksmi kara gadījumā."

Jāpiebilst, ka jau pagājušā gada jūnijā tika aktualizēts šis jautājums, ko izskatīja arī Cert.lv: ""Pasažieru vilciens" saņēmis informācijas tehnoloģiju (IT) drošības incidentu novēršanas institūcijas "Cert.lv" atzinumu par nepārvaramu šķēršļu neesamību jauno elektrovilcienu ekspluatēšanā ar Krievijā ražotajiem sakaru blokiem, tāpēc vilcienu ekspluatāciju sāks ar šiem blokiem, aģentūrai LETA pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Sigita Zviedre."

Svarīgākais