Sieviete ziņo par šokējošu apsarga rīcību lielveikalā Bolderājā

© Romāns Kokšarovs/F64

Ar Rus.LSM.lv redakciju sazinājās Kristīne Makarska. Pēc viņas teiktā, apsargs vienā no Bolderājas veikaliem vispirms pārmeklējis un pēc tam centies padzīt viņas brāli, personu ar Dauna sindromu, vēstīja raidījums "Сегодня вечером".

Kristīnei izdevās ierakstīt video no sarunas ar apsargu. Tas pārtrūkst, jo veikala Maxima apsargs mēģina pircējai izvilkt telefonu no rokām.

Lūk, viņas versija par notikumiem: “Viņš tikko tā paķēra telefonu. Un izrādījās, ka viņš mani ievilka šajā istabā. Un mēs sākām cīnīties par telefonu. Viņu neapturēja tas, ka viņa priekšā stāvēja sieviete. Viņš izlocīja manas rokas, mēģināja salauzt šo telefonu, vienā mirklī es noliecos uz grīdas, mēģinot turēt šo telefonu, ziniet, aiz bailēm vai no kā - es nezinu. Un izrādījās, ka es viņam noplēsu žetonu. Viņš sabijās, ka es noplēsu nozīmīti ar viņa vārdu un uzvārdu."

Konflikts ar apsargu, pēc Kristīnes teiktā, noticis viņas brāļa dēļ. Viņam ir Dauna sindroms. Kristīne maksāja pie kases, un brālis stāvēja pāris metru attālumā no viņas un gaidīja. “Tās ir burtiski minūtes, sekundes - kasiere saka, ka manu brāli ved prom. Es redzu, ka apsrags lien viņam kabatās. Un kāds vīrietis kliedz - tev nav tiesību to darīt. Viņš (apsargs), iespējams, pārliecinoties, ka kabatās nekā nav, vienkārši māj ar roku un dzen ārā. Un viņš viņu vienkārši izgrūž no veikala,” notikušo raksturo Kristīne Makarska.

"Tas ir milzīgs šoks - nu jau trīs dienas nevaru ne paņemt viņu, ne aiziet līdz veikalam. Viņš vienkārši baidās iet uz veikalu. Viņš saka - es neiešu, onkulis nāks vēlreiz... asaras nāk, jo viņus ir ļoti grūti izvest no šādām situācijām. Mazākais stress - tie ieslēdzas sevī. Tagad man jādod viņam nomierinošas zāles. Kā es varu viņu tagad ievest veikalā? Es saku, ka šī nav pirmā reize."

Rus.LSM.lv sazinājās ar uzņēmumu, kurā strādā apsargs - tas ir uzņēmums Eurocash1. Žurnālistiem tika nosūtīta šāda atbilde: “Uzņēmums neuzskata par iespējamu/pareizu sniegt plašus un subjektīvus komentārus par šo situāciju. Šobrīd uzņēmums vāc informāciju un gatavo attiecīgus dokumentus par šo incidentu, lai sazinātos ar Latvijas Republikas tiesībsargājošajām iestādēm.

Un veikalu tīklā Maxima, kura veikalā noticis incidents, saka, ka gaida informāciju no visām pusēm - un tad lems, kā rīkoties, bet atvainojas pircējiem par notikušo.

Kristīne iecerējusi rakstīt iesniegumu Valsts policijai.