Rīdzinieki dusmīgi - sūdzas par "Latvijas dzelzceļa" rīcību

Ilustratīvs attēls © Dmitrijs Suļžics /F64

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) paziņojis, ka novembra beigās slēgs dzelzceļa pārbrauktuvi Ezera ielā, Rīgā. Tas ļoti apgrūtinās ikdienu daudziem Mīlgrāvja apkaimes iedzīvotājiem un uzņēmumiem, vēsta "Bez Tabu".

“Man sķiet, ka monopolists LDz uzvedas diezgan nesolīdi. Tomēr iedzīvotāji ir svarīgi, šis taču ir valsts uzņēmums, tātad - pieder mums visiem,” sacīja Ezera ielas apkaimē dzīvojošais Jānis Mārtiņš.

Līdz šim apkaimes iedzīvotāji un uzņēmumu darbinieki šķērsoja sliedes turpat Ezera ielā un devās savās darīšanās centra vai otrā virzienā. Pēc pārbrauktuves slēgšanas šoferiem nokļūšanai galamērķos būs jāmēro krietni lielāks attālums, aptuveni 11 km, braucot iespaidīgu loku līdz jaunajam Sarkandaugavas jeb Daudersalas pārvadam. Iedzīvotāji uzsvēra, ka šādi rīkojoties, LDz arī spēlējas ar dzīvībām, jo arī operatīvajiem dienestiem ceļā pavadītais laiks būs krietni ilgāks.

Uzklausītie uzsvēra, ka iecere virzīt transportlīdzekļus pāri Sarkandaugavas pārvadam ir ļoti slikts risinājums, jo jau tagad uzbraucot un nobraucot no pārvada pīķa stundās satiksme ir sastrēgusi.

Uzņēmumā LDz raidījumam skaidroja, ka “šis ir viens no dzelzceļa principiem - likvidēt pārbrauktuves, ja ir iespēja šķērsot citādāk”, vienlaikus piebilstot, ka pārejas slēgšana šobrīd, iespējams, nav veiksmīgākais risinājums, tomēr to nevarot atlikt. To pieprasa dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projekts, kas tika izstrādāts laikā, kad apkaimē bija intensīva ar Krieviju saistīto dzelzceļa kravu kustība, norādīja valsts uzņēmumā. Tolaik kravu pārvadāšanas dēļ konkrētā pārbrauktuve tika aizvērta regulāri un uz ilgu laiku. Tāpēc tolaik, izstrādājot projektu, Ezera ielas sliežu šķērsotavas vietu atzina par nevajadzīgu - projekta skicēs tās vairs nav. Tika paredzēts, ka transportlīdzekļiem tiks atvēlēts Sarkandaugavas pārvads, par to pat uzņēmums esot vienojies ar pašvaldību, norādīja LDz tehniskās vadības direktora p.i. Egils Feldmanis. Pēc Krievijas izvērstā pilna mēroga kara Ukrainā sadarbība ar agresorvalsti apsīka - kravas apkaimē teju nekursē, tāpēc pārbrauktuve nu būtu lietojama. LDz pārstāvis Feldmanis gan norādīja, ka atkāpes no projekta nav iespējamas, jo tas ir saskaņots un tiek realizēts ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

LDz pārstāvis Feldmanis sacīja, ka plānota tikšanās ar iedzīvotājiem.

Nebūšanas

Saeimā ir slēgtas visu ēdnīcu un kafejnīcu durvis, aiz kurām desmitiem gadu vairāki simti ļaužu ik darba dienu ieturēja pusdienas vai pasēdēja pie kafijas tases, vēstīts Edgara orlova materiālā "Uz darbu ar desmaizēm" izdevumā "Privātā Dzīve".