Ģimeni Rīgā šokē rēķins par elektrību

© Vladislavs Proškins/F64

Rīdzinieks Aldis jau divpadsmit gadu iecienījis pārziemot ar ģimeni krietni siltākos laikapstākļos – Taizemē. Atrodoties eksotiskajā valstī no 1. februāra līdz pat 13. martam, elektrības patēriņš privātmājā Latvijā burtiski uzšāvies gaisā, vēsta "Bez Tabu".

Pēkšņās izmaiņas, protams, redzamas un jūtamas arī naudas izteiksmē - neesot mājās pusotru mēnesi, par elektrību nu jāmaksā vairāk nekā 300 eiro.

Aldis veļ vainu uz nesen uzstādīto viedo skaitītāju. Lai arī sākotnēji tas darbojies šķietami labi, tieši prombūtnes laikā, iespējams, tas “izsists” no ierindas saimniekam nezināmu apsvērumu dēļ, jo mājā tobrīd neviena elektroierīce nebūt neesot spējusi patērēt šādu elektroenerģijas apjomu.

Sazinoties ar elektrības piegādātāju “Elektrum”, tās pārstāvis atzīst, ka situācija ir patiešām netipiska, it sevišķi, ņemot vērā, ka klients mājsaimniecībā nav uzturējies vairāk nekā mēnesi. “Elektrum” rēķinos izmanto elektrības sadales operatora sniegtos rādījumus. Šajā gadījumā dati saņemti no “Sadales tīkls” uzstādītā jaunā viedā skaitītāja.

Alīna Kozlovska, AS “Sadales tīkls” pārstāve, uzsver, ka klientiem ir iespēja attālināti sekot līdzi patēriņa izmaiņām. Ja klientam ir aizdomas, ka viedais skaitītājs patiešām nedarbojas korekti, esot viens testa variants.
“Ir iespējams pašam veikt pārbaudi, uz brīdi atslēdzot no elektrotīkla visas ierīces un pārliecinoties, ka skaitītājs pārtrauc uzskaiti (gaismas diode pārstāj mirgot). Ja šādas pārbaudes laikā klients konstatē problēmas ar korektu skaitītāja darbību, aicinām ar iesniegumu vērsties “Sadales tīklā”.”

Svarīgākais