Lai gan Covid pandēmijas ierobežojumi ikdienā ir atcelti, slimnīcās tuviniekus var apciemot tikai ar speciālu atļauju. Pa telefonu nedz ārsti, nedz māsiņas informāciju nesniedz, kaut arī pacienta kartē un e veselībā ir norādīts gan uzticības personas vārds, gan telefona numurs.
Madara "Twitter" raksta: "Iedomājies, tavs tuvinieks ir slimnīcā ar nopietnu saslimšanu, nav spējīgs lietot savu telefonu. Tu esi oficiāli ierakstīts e veseliba kā kontaktpersona. Pa telefonu informāciju atsakās sniegt, klāt nelaiž. Kā lai rīkojas, kādas ir iespējas šādā brīdī?"
Komentētāji dalās savā pieredzē: "Māsām šāda piekļuve, lai aplūkotu nav. Māsas arī bieži ir tās, kuras nevēlas izpaust neko, šķiet nevēlas runāt, lai nebūtu jāuzņemas atbildība. Latvijā māsām ir daudz kur augt izpratnē par to ko māsas var un nevar darīt. Savukārt ārsti ir pieejami tikai īsos brīžos."
"Mēs šo piedzīvojām. Vistuvākais cilvēks mira, māsas 4 brīvdienas maijā nesniedza informāciju (tikai atkārtoja vienu frāzi - stāvoklis ir smags), jo neesot tiesīga to darīt, un dežūrārstu uzvārdus arī atteicās nosaukt, tie ir nepieejami. Apmeklēt neļāva. Nevienam šo nenovēlu"
"Tikai tad kad cilvēks nomirst tad šis pašas māsiņas naski atrod norādīto telefonu un kontaktpersonu lai triumfāli paziņotu ka cilvēks ir miris. Kā tad yad tos kontaktus tā pēkšņi atrod?"
Zane Skujiņa Rubene komentē: "Šo jautājumu skatīsim Sociālo un darba lietu komisijā Saeimā tuvāko mēnešu laikā. Saprotam, ka šadu gadījumu ir pārak daudz un jameklē vienots risinājums, kā slimnīcas pieredzi padarīt gana ērtu visiem iesaistītajiem. Arī tiem, kas nepacietīgi gaida ziņas par saviem mīļajiem."
Nacionālais Veselības dienests raksta: "Labdien! Ja informāciju pieprasa E-veselības sistēmā norādītā kontaktpersona vai pilnvarotā persona, un tiek saņemts atteikums, ir jāvēršas šīs ārstniecības iestādes administrācijā. Katrs gadījums ir izvērtējams individuāli."