Tuvinieku apmeklēt slimnīcā neļauj, sazvanīt neizdodas - sieviete neslēpj izmisumu par to, ka nav iespējams iegūt no peronāla nekādu infomāciju par sasirgušo.
Iedomājies, tavs tuvinieks ir slimnīcā ar nopietnu saslimšanu, nav spējīgs lietot savu telefonu. Tu esi oficiāli ierakstīts eveseliba kā kontaktpersona. Pa telefonu informāciju atsakās sniegt, klāt nelaiž.
— Madara Blumberga (@bergblumba) February 27, 2023
Kā lai rīkojas, kādas ir iespējas šādā brīdī?
LL: Mēs šo piedzīvojām. Vistuvākais cilvēks mira, māsas 4 brīvdienas maijā nesniedza informāciju (tikai atkārtoja vienu frāzi - stāvoklis ir smags), jo neesot tiesīga to darīt, un dežūrārstu uzvārdus arī atteicās nosaukt, tie ir nepieejami. Apmeklēt neļāva. Nevienam šo nenovēlu.
Dačuks: Tikai tad kad cilvēks nomirst tad šis pašas māsiņas naski atrod norādīto telefonu un kontaktpersonu lai triumfāli paziņotu ka cilvēks ir miris. Kā tad yad tos kontaktus tā pēkšņi atrod?
Libarte: ..un ārsti parasti nav sazvanāmi- jūties kā stulbs lūdzējs.
[1] Labdien! Ja informāciju pieprasa E-veselības sistēmā norādītā kontaktpersona vai pilnvarotā persona, un tiek saņemts atteikums, ir jāvēršas šīs ārstniecības iestādes administrācijā. Katrs gadījums ir izvērtējams individuāli.
— Nacionālais veselības dienests (@VMNVD) February 27, 2023
Šo jautājumu skatīsim Sociālo un darba lietu komisijā Saeimā tuvāko mēnešu laikā. Saprotam, ka šadu gadījumu ir pārak daudz un jameklē vienots risinājums, kā slimnīcas pieredzi padarīt gana ērtu visiem iesaistītajiem. Arī tiem, kas nepacietīgi gaida ziņas par saviem mīļajiem.
— Zane Skujiņa-Rubene (@ZaniteSkujina) February 27, 2023