Iedzīvotāji ļoti nikni par notiekošo PMLP

© Nora Krevneva/F64

Pagājušas jau divas nedēļas, kopš rīdziniece Sintija nepagurusi cenšas attālināti iestāties rindā, lai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē noformētu jauno ID karti, kas no 1. maija obligāta visiem Latvijas pilsoņiem. Taču, dari, ko darīdams, saņemt pakalpojumu ir kā neiespējamā misija, vēsta "Bez Tabu".

Sintija stāsta, ka katru dienu divu nedēļu garumā cenšas iestāties attālināti rindā uz ID kartes noformēšanu ar QTicket aplikācijas palīdzību, taču bez panākumiem. Viņa zvanījusi uz nodaļu, lai pieteiktos, taču tā arī nav sagaidījusi, kad kāds darbinieks paceļ klausuli. Tāpat Sintija vairākkārt centusies pierakstīties ID kartes noformēšanai pārvaldes mājaslapā, taču brīvu pieraksta laiku līdz marta beigām nav. Rīdzinieces pēdējā cerība - doties uz tuvāko nodaļu un tikt pie kārtas numuriņa, lai gaidītu rindā klātienē, bet arī tas nevainagojas panākumiem.

Gluži tāpat kā Sintija, arī citi iedzīvotāji nepaguruši cenšas nomainīt vai saņemt jaunus personapliecinošus dokumentus un gatavi stāvēt rindā pie Pilsonības un migrāciju lietas pārvaldes nodaļām pat sešos no rīta.

Savu sašutumu iedzīvotāji aktīvi pauž sociālajos medijos. Piemēram, kāds iedzīvotājs interneta vidē pauž savu novērojumu: “Katru rītu, dienu no dienas, redzu šo pazemības pilno skatu pie PMLP Rīgas 2. nodaļas! Saule, lietus vai sniegputenis, cilvēki stāv garum garā rindā, lai tikai tiktu noformēt jauno ID karti vai pasi. Cilvēki mīļie, visa šī situācija Jūs patiešām nepazemo!?”

Intervijai atbildīgais iekšlietu ministrs Māris Kučinskis laiku tā arī neatrada. Viņa vietā sarunai tiek deleģēts ministra padomnieks Andrejs Vaivars. Viņš skaidro: iemeslu gāzt pārvaldes vadību par nespēju situāciju risināt ministrijā neredzot, jo problēma radusies ne pārāk veiksmīgu politisku lēmumu, kā arī darba roku trūkuma dēļ. A. Vaivars atklāj, ka šobrīd izsludināts konkurss uz aptuveni 40 vakancēm Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē. Tiekot prognozēts, ka marta beigās vai aprīļa sākumā darbinieki uzsāks savas darba gaitas un klientu apkalpošanas kapacitāte augšot.

Svarīgākais