"Mana māte zvana un raud, ka viņa neko neesot pasūtījusi, bet bandrole bija pastkastītē un par to ir jāmaksā ir 47.00 eiro. Kāpēc?," ar šādu ierakstu sociālajā vietnē "Facebook" dalījusies Sarmīte Pīka.
Kāda pensionāre savā pastkastītē bija atradusi sūtījumu, kurā bija "Retina Saffron by EssentiaGlow" 90 kapsulu iepakojums. Pensionāre neko tādu nebija pasūtījusi. Dēls ieteicis paku izmest miskastē, bet pensionāre, būdama apzinīga, aiznesa uz pastu, pieprasot to atsūtīt atpakaļ sūtītājam. Viņas lūgums tika izpildīts un nesabojātā paka pieņemta. Diemžēl viņai nekādu kvīti neizsniedza. .
Pagāja gandrīz pusgads, un pēkšņi pensionāre saņēma ziņu no "DirectMarketing" OU ar “informāciju par neapmaksātu rēķinu” par 39,95 eiro. “Iespējams, mēs jūs traucējam bez iemesla, taču, pārbaudot maksājumus, konstatējām, ka maksājums par saņemto sūtījumu vēl nav saņemts. Pastāv iespēja, ka tā ir tikai kļūda, tāpēc, lūdzu, pārbaudiet un apmaksājiet rēķinu, " bija rakstīts vēstulē.
Pēc tam pensionāre saņēma SMS par sūtījuma saņemšanu - šoreiz jau par 48 eiro.
Nosūtītajā rēķinā ir norādīta tikai "DirectMarketing" OU pastkastīte Nr.32 un klientu apkalpošanas nodaļas tālruņa numurs. Tas bija maksas numurs. Sarunas minūte maksāja 30 centus. Kad beidzot izdevās sazvanīt klientu apkalpošanas nodaļu, pensionārei tika teikts, ka viņa pati esot piekritusi pa telefonu pasūtīt šo produktu, tāpēc sūtījums uz norādīto adresi nogādāts ar kurjeru. Tā kā viņas neesot bijis mājās, sūtījums iemests pastkastē. Pati pensionāre zvērēja, ka nevienam neko nav pasūtījusi un viņai nav ne jausmas, kas ir "EssentiaGlow Retina Saffron". Sarunas noslēgumā klientu apkalpošanas centra darbiniece apliecināja, ka konts ir dzēsts, un par sūtījumu nebūs jāmaksā.
Valsts patērētāju tiesību aizsardzības centrs press.lv skaidroja, ka jebkurā gadījumā, slēdzot distances līgumu pa tālruni, internetā, kā arī ārpus stacionārās tirdzniecības vietas, jums ir tiesības 14 dienu laikā bez pamatojuma atteikties no preces. no saņemšanas dienas, ja nav vienošanās ar pārdevēju par ilgāku termiņu. Bet, lai to izdarītu, viņam jāiesniedz pircējam “atteikuma veidlapa”, kurā norādīts pārdevēja nosaukums, adrese un atteikuma tiesību nosacījumi, taču šajā laikā klients ir atbildīgs par piegādātā produkta drošību.