Pastkastīšu krāpnieki apsēduši Latvijas seniorus; pastnieki iesaka būt uzmanīgiem

© Pixabay

"Mana māte zvana un raud, ka viņa neko neesot pasūtījusi, bet bandrole bija pastkastītē un par to ir jāmaksā ir 47.00 eiro. Kāpēc?," ar šādu ierakstu sociālajā vietnē "Facebook" dalījusies Sarmīte Pīka.

Spriežot pēc aprakstītās situācijas, no S. Pīkas mammas, iespējams, kāds negodīgs uzņēmums vai privātpersona mēģina izspiest naudu par sūtījumu, ko viņa nav pasūtījusi. Summa nav maza - 47 eiro.
Pēc tam, kad S. Pīka bija dalījusies ar savu stāstu "Facebook" un lūgusi padomu, ko darīt šādā situācijā, atklājās, ka viņas mamma nav bijis vienīgais uzpuris.
Lūk, kādus padomus dod tie, kas iepriekš bija saskārušies ar līdzīgu situāciju:
"Kaut kad atpakaļ man ieteica tādas vēstules vienkārši izmest";
"Es biju pastniece. Šo krāpnieku upuru bija daudz. Mani klienti pat lūdza padomu, lai varētu tikt vaļā no šo blēžu sūtījumiem.Tiešām silti iesaku - lūdzu neiesaistīties šajā afēristu biznesā. Būsiet tikai zaudētāji";
"Es arī negribot trāpīju uz šiem negodīgajiem. Es arī ignorēju šo sūtījumu, jo nebiju pieteikusi tādu sūtījumu....kamēr man piezvanīja piedziņas kompānija....�sākām skaidroties...apmēram pēc mēneša man piezvanīja piedziņas kompānija un informēja,ka lieta ir izbeigta,jo es patiešām neesmu veikusi pasūtījumu...bet nu rūgtums no tā visa palika...";
"Ja bija pastkastē, tad droši variet teikt, ka neko nesaņēmāt un šo ignorēt. Pēc tam, protams, arī uz brīdinājuma vēstulēm būs tāpat jāatrakstās un viņiem tad būs japierada, ka preci saņēmāt. Ja nevarēs pierādīt, ka saņēmāt, tad nevarēs arī prasīt maksu. Ja bijāt pastā un uzlikāt parakstu par saņemšanu, tad, protams, savādāk";
"Ja nosūtītais atteikums netiek ņemts vērā, tad jāgriežas patērētāju tiesību aizsardzības birojā. Ir jācīnās, citu variantu nav"';
"Ārā gan nevajag mest. Un ne jau tāpēc, ka paši variet pēc kāda laika lietot vai izmantot, bet gan drošības pēc. Tad sazinieties ar firmas pārstāvniecību, lai norīko kurjerdienesta pārstāvi preces atpakaļsaņemšanai Jūsu dzīves vietā un palūdziet uzrādīšanai sagatavot preces pasūtījuma oriģinālo izrakstu - orderi, e-pasta pasūtījuma kvīti (ar pierādāmu pieprasījuma, izsūtīšanas laiku un autentisko adresi) vai citu apliecinošu dokumentu ar Jūsu (mammas) izejas datiem, kuru šiem ākstiem vienkārši nebūs. Un visbeidzot pēc kādiem trijiem mēnešiem varēsiet paciņu izmest ar mierīgu sirdi. Lai izdodas!!"
Par līdzīgu gadījumu pirms kāda laika vēstīja press.lv.

Kāda pensionāre savā pastkastītē bija atradusi sūtījumu, kurā bija "Retina Saffron by EssentiaGlow" 90 kapsulu iepakojums. Pensionāre neko tādu nebija pasūtījusi. Dēls ieteicis paku izmest miskastē, bet pensionāre, būdama apzinīga, aiznesa uz pastu, pieprasot to atsūtīt atpakaļ sūtītājam. Viņas lūgums tika izpildīts un nesabojātā paka pieņemta. Diemžēl viņai nekādu kvīti neizsniedza. .

Pagāja gandrīz pusgads, un pēkšņi pensionāre saņēma ziņu no "DirectMarketing" OU ar “informāciju par neapmaksātu rēķinu” par 39,95 eiro. “Iespējams, mēs jūs traucējam bez iemesla, taču, pārbaudot maksājumus, konstatējām, ka maksājums par saņemto sūtījumu vēl nav saņemts. Pastāv iespēja, ka tā ir tikai kļūda, tāpēc, lūdzu, pārbaudiet un apmaksājiet rēķinu, " bija rakstīts vēstulē.

Pēc tam pensionāre saņēma SMS par sūtījuma saņemšanu - šoreiz jau par 48 eiro.

Nosūtītajā rēķinā ir norādīta tikai "DirectMarketing" OU pastkastīte Nr.32 un klientu apkalpošanas nodaļas tālruņa numurs. Tas bija maksas numurs. Sarunas minūte maksāja 30 centus. Kad beidzot izdevās sazvanīt klientu apkalpošanas nodaļu, pensionārei tika teikts, ka viņa pati esot piekritusi pa telefonu pasūtīt šo produktu, tāpēc sūtījums uz norādīto adresi nogādāts ar kurjeru. Tā kā viņas neesot bijis mājās, sūtījums iemests pastkastē. Pati pensionāre zvērēja, ka nevienam neko nav pasūtījusi un viņai nav ne jausmas, kas ir "EssentiaGlow Retina Saffron". Sarunas noslēgumā klientu apkalpošanas centra darbiniece apliecināja, ka konts ir dzēsts, un par sūtījumu nebūs jāmaksā.

Ko darīt šādos gadījumos

Valsts patērētāju tiesību aizsardzības centrs press.lv skaidroja, ka jebkurā gadījumā, slēdzot distances līgumu pa tālruni, internetā, kā arī ārpus stacionārās tirdzniecības vietas, jums ir tiesības 14 dienu laikā bez pamatojuma atteikties no preces. no saņemšanas dienas, ja nav vienošanās ar pārdevēju par ilgāku termiņu. Bet, lai to izdarītu, viņam jāiesniedz pircējam “atteikuma veidlapa”, kurā norādīts pārdevēja nosaukums, adrese un atteikuma tiesību nosacījumi, taču šajā laikā klients ir atbildīgs par piegādātā produkta drošību.