Jelgavnieks saņem elektrības rēķinu - 10 000 eiro

© Vladislavs Proškins/F64

Jelgavnieka Oļega ģimene pirms pieciem gadiem iegādājas nelielu privātmāju Ērgļu ielā. Nams bija sliktā stāvoklī, un ģimene uzsāka tā atjaunošanu. Tāpat arī uzņēmumam “Sadales tīkls” pieteica elektrības skaitītāja pārvietošanu no iekštelpām, vēsta raidījums "Bez Tabu".

“Sadales tīkla” darbinieki noteiktā laikā ieradās un skaitītāju uzstādīja ārpus ģimenes privātīpašuma. Viņi gan nenomainīja 2001. gadā ražoto skaitītāju pret kādu modernāku ierīci, tā vietā liekot morāli novecojušai ierīcei kalpot vēl vairākus gadus.

Oļegs namā ievācās 2019. gada nogalē. Dažreiz sanācis nokavēt skaitītāja rādījumu nodošanu, taču nākamajā mēnesī maksājis dubultā. Par rādījumiem “Elektrum” ziņojis ar īsziņu starpniecību. Sagatavotajā pārskatā redzams, ka patēriņš svārstījies no 34 līdz 650 kilovatstundām mēnesī un par to arī attiecīgi maksājis.

Oktobra sākumā objektā ieradās “Sadales tīkla” darbinieki, lai nomainītu 2001. gadā ražoto skaitītāju. Oļegs stāsta, ka par to neesot bijis informēts un par notikušo uzzinājis no elektrības pārdevēja atsūtītā rēķina par teju 10 tūkstošiem eiro.

"Nepiedalījos skaitītāja nomaiņā. Neesmu parakstījis nevienu aktu. Samainīja skaitītāju, pēc tam man atsūtīja rēķinu par 9936 eiro. It kā neesmu apmaksājis 27 000 kilovatstundas. Fiziski tādu patēriņu nav iespējams veikt."

“Sadales tīkla” pārstāve stāsta, ka klientiem dienu pirms skaitītāja maiņas tiek nosūtīta īsziņa.

"Mēs neuzstājam uz klienta klātbūtni skaitītāja nomaiņas procesā, izņemot tos gadījumus, kad skaitītājs atrodas viņa telpās. Ja klients vēlas, viņam ir tiesības piedalīties skaitītāja nomaiņas procesā. Mēs neveicam proaktīvas skaitītāju apsekošanas. Mums ir apmēram miljons skaitītāju. Ja katru skaitītāju reizi gadā gribētu apsekot, mums vajadzētu vēl apmēram 500 darbiniekus."

Svarīgākais