Ģimenei pastaigas laikā Priekuļu mežā paveras nepatīkams skats

© F64

Mežā, aptuveni 3 km attālumā no Cēsu pilsētas, ģimene pastaigas laikā uziet atkritumus – dažādu Latvijā iecienītu veikalu, aptieku un citu uzņēmumu reklāmas izdevumus un avīzes lielā daudzumā, vēsta "Bez Tabu".

Baumaņu ģimene spriež, ka atkritumus, visticamāk, šeit kāds nogādājis ar automašīnu, iebraucot pa nelielo stigas ceļu, un nolēmis atbrīvoties, jo izdevumi vairs nav bijuši vajadzīgi. Atis Baumanis ievērojis, ka visi makulatūras atkritumi ir dažādu uzņēmumu bukleti un atlaižu avīzes, kas, gaidītas vai nē, regulāri tiek ievietotas teju katras mājsaimniecības pastkastītē. Žurnāli sakārtoti kaudzēs un apjozti ar stiprinājumiem kā nule atvesti no tipogrāfijas.

Cēsu pašvaldības policijā ar nožēlu atzīst - vides piesārņošanas gadījumi joprojām novadā notiek bieži. Cīņā ar dabas piegružotājiem policija izmanto novērošanas kameras, taču šajā Priekuļu pagasta mežā tādas neesot. Ja problēma atkārtošoties, tad gan likumsargi sola kameras ierīkot.

Atis izmeklēšanu sācis pats. Viņš sazinājies ar VAS “Latvijas pasts”, kur paskaidrots - viņu darbinieki ir bez vainas. Šos izdales materiālus adresātiem piegādā cita firma.

Veikalu tīkla “Top” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Priedīte atklāj, ka ziņa par viņu uzņēmuma informatīvo materiālu atrašanos Priekuļu pagasta mežā bijis ārkārtīgi nepatīkams pārsteigums. Pārstāve skaidro, ka uzņēmuma mērķis ir: lai avīzītes nonāktu pie vēlamajiem adresātiem, nevis mežā, piesārņojot Latvijas dabu. Gan veikalu tīkla “Top” pārstāve, gan citi uzrunātie uzņēmēji norāda uz kopīgu sadarbības partneri - SIA “Reller”. Tieši viņu uzdevums bijis organizēt bukletu un avīžu piegādi iedzīvotājiem Cēsu reģionā. Veikalu tīkls “Top” sadarbību gan pārtraukt netaisoties. SIA “Reller” atklāj, ka notiek iekšējā izmeklēšana, lai noskaidrotu, kurš darbinieks atbildīgs par likumpārkāpuma izdarīšanu. Uzņēmums gatavs sadarboties ar policiju, lai atbildīgā persona sanemtu sodu par dabas piesārņošanu un neslavas celšanu gan sevis pārstāvētajam, gan sadarbības partneru uzņēmumiem.

Nebūšanas

Izbeidzot līgumattiecības ar sakaru operatoru “Tele2”, klients apkalpošanas centrā atdošanai nogādā nomāto interneta rūteri. Tur “Tele2” darbinieks saskata uz ierīces niecīgu, knapi saskatāmu švīku, par ko cenšas aizejošo klientu “izžmiegt kā citronu”: prasa samaksāt par rūteri gandrīz 400 eiro, vēsta "Bez Tabu".

Svarīgākais