Salaspilietis neizpratnē, cik ātri un viegli viņam izkrāpa naudu

© Vladislavs Proškins/F64

Salaspilietis Aldis iztīrīja savu garāžu, atrada divus mašīnas spoguļus un vēlējās tos pārdot. Uz Alda sludinājumu atsaucās pircēja, kura ar vīrieti sazinājās “Whatsapp” lietotnē. Pēc mēneša ilgas sarakstes sieviete beidzot izlēma preci iegādāties, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Sievietei, kura uzdevās par jauno māmiņu, izdevās Aldi “pielauzt” nolaist zemāku cenu par desmit eiro. Viņš piedāvāja pircējai atsūtīt naudas pieprasījumu, izmantojot bankas aplikāciju, lai veiktu apmaksu, vai arī satikties klātienē. Taču viņa atteicās, iesakot izmantot DPD pakalpojumus.

Pircēja Aldim apgalvoja, ka visu esot samaksājusi, un nosūtīja DPD saiti, lai pārdevējs veic apstiprinājumu.

"Pircējas atsūtītajā veidlapā redzēju, ka no viņas konta ir noņemti 30 eiro un man tie esot jāuzliek uz sava konta. Ievadīju savas kartes numuru, derīguma termiņu, taču mani mulsināja, ka ir jāievada arī CVV kods. Kad to uzrakstīju un uzspiedu “saņemt naudu”, man atnāca SMS, ka no mana konta ir izdarīts pirkums internetā par 140,70 eiro."

Aldis nekavējoties rakstīja krāpniekiem, lai atdod naudu, taču sieviete nekaunīgi paziņoja, ka notikusi kļūda un lūdza vēlreiz veikt šādu pašu darījumu. Aldis vērsās arī pie savas bankas, lai atgūtu naudu. Viņš zina likumu, ja piecu minūšu laikā informē banku, tad darījumu var atsaukt, taču ne šoreiz.

Salaspilietis ir neizpratnē, kā maksājums varēja notikt, ja bija jāievada tikai SmartID pirmais kods. Bankas pārstāvis norāda, ka ne vienmēr ir jāievada PIN2. Turklāt SmartID aplikācijā ir iespējams redzēt, kādu darījumu klients veic, lai novērstu krāpniecības gadījumus.

Nebūšanas

Japānas bankas "Nomura" izpilddirektors nolēmis sev uz laiku samazināt atalgojumu pēc tam, kad bijušajam bankas darbiniekam tika izvirzītas apsūdzības bankas klientu aplaupīšanā, slepkavības mēģinājumā un ļaunprātīgā dedzināšanā, norāda medijs "BBC".

Svarīgākais