Veselības centrā Baltezerā kāda vecmāmiņa pavada uz procedūrām savu vairāk nekā 20 gadu veco mazdēlu, kurš sirgst ar nopietnām kustības un garīga rakstura veselības problēmām. Lai katru dienu nebūtu jāmēro garais ceļš mājup un nākamajā dienā atpakaļ uz veselības aprūpes iestādi, radinieki nolemj apmesties tepat līdzās esošajā viesnīcā. Tā vēlāk izrādās par omītes pēdējo apmešanās vietu, vēsta TV3 raidījums "Bez Tabu".
Viesnīcas saimniece Iveta Ose atklāj, ka klienti ziņoja administrācijai par ēkas galvenās ieejas priekšā saļimušu sievieti, kurai nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Mediķu brigāde ieradusies nekavējoties, taču jau tobrīd kundze pārstājusi elpot. Un sievietes dzīvību glābt neizdevās pat mediķiem. Viesnīcas saimnieci gan pārsteidz notikumi jau pēc klientes nāves konstatēšanas.
Mediķi man lūdza paņemt no sievietes somiņas telefonu un paziņot [tuviniekiem] par nāvi. Es, atrodoties tajā šoka stāvoklī, to arī darīju, lai gan tikai tagad sapratu, ka tas nebija pareizi. Patiesībā par šādu smagu gadījumu laikam ir jāziņo mediķiem, nevis privātpersonai, kas varbūt arī izdara to neprofesionāli,
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam ir kārtība, kā rīkoties situācijās, ja sabiedriskā vietā nomiris cilvēks bez vardarbības pazīmēm, to skaidro Operatīvās vadības centra dežūrārste Jolanta Līcīte. Vispirms dienests ziņo Valsts policijai, pēc kā mediķu brigādei ir jāsagaida notikuma vietā likumsargu ekipāžas ierašanās. Pēc formalitāšu veikšanas mediķi dodas prom.
Gaidot likumsargu ierašanos, viesnīcas vestibilā ratiņkrēslā sēdošais mazdēls, spēcīgi žestikulējot, visticamāk, pauda emocijas par nupat piedzīvoto. Acu priekšā aizsaulē devusies vecmāmiņa. Viesnīcas vadītāja atminas, ka mediķi neesot centušies palīdzēt jaunajam vīrietim.
Visos ar vardarbību nesaistītos nāves gadījumos, ja vien pacients nenomirst mediķu dienesta automašīnā, mirstīgās atlieku transportēšana esot Valsts policijas un piederīgo pārziņā. “Policijas darbinieki noskaidroja radiniekus, un, ja radinieki ir gatavi paši veikt visu nepieciešamo apglabāšanai, policijas darbinieki pieņem no radiniekiem iesniegumu, ka viss ir kārtībā, ka viņi paši uzņemas visu izdarīt. Un šajā gadījumā tā arī notika,” skaidro Valsts policijas Saulkrastu iecirkņa Kārtības policijas nodaļas priekšnieks Aldis Stivriņš.
Viesnīcas saimniece uzskata, ka stresa pilnajā - trīs stundu ilgajā - situācijā iestādes darbinieki bijuši spiesti veikt operatīvo dienestu pienākumus, mierinot veselības problēmu mākto mazdēlu un pat norobežojot negadījuma vietu.
Patiesībā tā bija necienīga izturēšanās pret cilvēka mirstīgajām atliekām, kas bija ieliktas kaut kādos zilganos plastmasas maisiņos no abām pusēm. Tad sāka līt lietus. Mēs no viesnīcas iznesām segu un apsedzām, lai kaut cik tas izskatītos,
stāsta Iveta.
Iveta arī atklāj, ka likumsargiem lūgts apjozt negadījuma vietu ar lenti, taču likumsargu dienesta automašīnā tāda neesot bijusi. Līdz ar to viesnīcas administrācijai nācies izmantot savu inventāru traģēdijas norobežošanā. Stivriņš atvainojas par likumsargu neprofesionalitāti, jo šādām lentēm operatīvajā transportlīdzeklī ir jābūt.
Ja piederīgie nespētu ierasties gana laikus vai arī nevarētu to izdarīt vispār, rūpes par aizgājušā cilvēka mirstīgajām atliekām operatīvi uzņemtos likumsargi, uzsākot kriminālprocesu un nogādājot līķi morgā.
“Šoreiz tas bija kaut kas neredzēts,” nosaka viesnīcas saimniece.