Skolniecēm pieredzes apmaiņas braucienu uz Spāniju sabojā mirklis, kad mājupceļā, pirms iekāpšanas lidmašīnā, rodas pamatīgas aizķeršanās, vēsta raidījums "Bez Tabu".
"Mēs stāvējām pie vārtiem ar meitenēm pēdējās. Meitenes tika apturētas pie vārtiem. Ar manu biļeti viss bija kārtībā, bet, protams, es nekāpu lidmašīnā, kamēr nesagaidīju viņas. Darbinieki neko neskaidroja, tikai lika uzgaidīt," stāstīja skolotāja Aiga.
Malagas lidostas darbinieku klusēšana par notiekošo rada lieku stresu skolotājai, 20 minūšu laikā uzzinot, ka lidmašīnā vairs brīvu vietu nav!
"Man tika pateikts, vai nu es šobrīd eju uz paredzēto vietu lidmašīnā, vai arī es eju ar meitenēm, bet tas izklausījās tā, ka es droši varu iet un atstāt meitenes vienas pašas. Par šo situāciju mūsu pārējā grupa uzzināja tikai brīdī, kad lidmašīnā iekāpa pēdējie cilvēki. Kad meitenes čekojās lidojumam, tad viņām uz kartes ar pildspalvu tika veikta atzīme. Es uzreiz prasīju, kas ir tas, taču neviens man neko nepaskaidroja."
Pašmāju lidsabiedrība absurdo gadījumu nesteidz paskaidrot un risināt, iekāpšanas vārtus aizverot diviem bērniem, kaut arī iepriekšēju brīdinājumu nav bijis! Par nelāgo pieredzi šokēti arī bērnu vecāki!
"Gadās visādi, bet nu, kad uzzināju situāciju-meitenes ir bez dokumentiem, vienas…. es nezinu, kā viņi domāja tās meitenes vienas pašas atstāt, apmēram tā, ka bērni ir kā tāda manta. Vispār no “Airbaltic” puses nekādas informācijas. Teica, ka salonā un biznesa klasē bija brīvas vietas, noteikti, ka diviem bērniem vieta atrastos."
Ķibeles dēļ lidojums tika pārcelts astoņas stundas vēlāk, un, izrādās, šāda prakse nav nekāds brīnums!
"Aviācijas nozarē lidsabiedrības mēdz pārdot papildu biļetes uz lidojumiem, uz kuriem vēsturiski neierodas zināms pasažieru skaits. “Airbaltic” gadījumā mēs runājam par 4 % pasažieru, kam ir biļetes, bet kas uz lidojumu neatnāk. Ja šāda prakse nebūtu ļauta, tad līdz pat 15 % sēdvietu lidmašīnā paliktu tukšas, kas sadārdzinātu lidojuma izmaksas."
Lai arī šādos gadījumos iekrīt tikai 2 % no visiem pasažieriem, “Airbaltic” taisnojas, ka parasti rūpīgi izvērtē cilvēku grupas, kurām lidojumu pārcelt nevar, acīmredzot ne šoreiz!
"“Airbaltic” atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām. Ierasti mēs meklējam brīvprātīgos, kas būtu gatavi lidot apmaiņā pret kompensāciju. Šoreiz virszemes apkalpošanas aģents Malagā šo sekmīgi nebija veicis. Mēs joprojām esam saziņā ar mūsu partneriem un turpinām pārrunas, lai šādi gadījumi vairs neatkārtotos."