Rīdzinieki sašutuši par redzēto Merķeļa ielā; iesaistās pat vicemērs

© Kaspars Krafts/F64

Merķeļa ielā redzamās milzīgās reklāmas izkārtnes un krāsainie logotipi rada galvaspilsētai nelabvēlīgu tēlu. Portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par ielas vizuālā tēla uzlabošanu. Kas īsti ir par problēmu un ko par to domā pilsētas vadība, skaidroja Rus.Lsm Сегодня вечером.

Merķeļa iela ir centrālā iela, pa kuru katru dienu iet vai brauc tūkstošiem rīdzinieku un galvaspilsētas viesu. Apkārt - lombardi, autoskolas un ... zīmes, norādes un vēl izkārtnes. Visas ir dažāda izmēra, stila un krāsas. Vai tādai vajadzētu izskatīties Eiropas galvaspilsētas centrālajai ielai 2022. gadā?

Petīcijas autors portālā Manabalss.lv Arturs Jakovļevs domā, ka nē. Skatu uz ielu bojā nesamērīgi lielas dažādu stilu un izmēru reklāmas izkārtnes. Autors aicina beidzot atjaunot kārtību. Arī pilsētniece Aleksandra Poļeščuka uzskata, ka ar ielu ir nopietnas problēmas. Piemēram, izkārtnes. “To vienkārši ir pārāk daudz, tās ir pārāk atšķirīgas un pārāk lielas. Rīgas pašvaldībai ir noteikti noteikumi, kā noformēt izkārtnes, un es pat varu atzīt, ka tīri formāli tās atbilst šīm prasībām - bet kopumā tāds haoss rodas, jo kopsaucēja un vienota skatījuma uz pilsētbūvību skaidri nav. Un tāpēc tas, protams, ir kaitinoši."

Tajā pašā laikā Aleksandra atzīmē, ka izkārtnes uz Merķeļa ielas drīzāk ir sekas, nevis cēlonis. Iela ir ļoti trokšņaina, daudz transporta un nerestaurētas ēkas - vispār iela nav domāta cilvēkiem. “Šeit ir svarīgi saprast, ka izkārtne ir tikai problēmas aisberga redzamā daļa: Merķeļa ielas galvenā neatrisinātā problēma ir tās funkcionalitāte. Kā jau teicu, Merķeļa iela balstās uz staciju un tirgu, tāpēc ir grūti iedomāties, ka mēs to pilnībā slēgsim no sabiedriskā transporta vai automašīnām - šī ir svarīga transporta artērija.

Pēc pilsētvides ekspertes domām, ir divi ceļi - attīstīt Merķeļa ieli kā modernu, intensīvu biznesa centra ielu, kas nozīmē esošajiem īrniekiem pievienot, piemēram, apdrošināšanas kompānijas vai mazus veikalus ceļotājiem. Otra iespēja ir palēnināt satiksmi uz ielas.

Tam, ka, iespējams, ir pienācis laiks kaut ko mainīt Rīgas centrālajā ielā, piekrīt Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis. “Iela, man šķiet, pati par sevi ir skaista. Protams, dažas lietas ir jāuzlabo, principā piekrītu, ka ļoti daudz šādas reklāmas, tādi vizuālie akcenti var sabojāt pilsētas izskatu. Tāpēc tieši šogad pieņēmām darbā dizaineru, pilsētas galveno dizaineri - Rīgā šāds amats nav bijis.

Izmaiņas nenotiek tā - pēc mēneša, paiet gadi, ir jābūt diskusijai, iedzīvotājiem jāpauž savs viedoklis. Piemēram, tagad strādājam ar Barona ielu: ejam pa šo ceļu, un visi saka - ātri, ātri! Taču mums ir jādod sabiedrībai laiks izteikt savu viedokli."

Svarīgākais