"Kurš dullais to izdomāja!" Autobraucēji nikni par 77 stabiņiem Škērsielā

© Ekrānšāviņš/Bez Tabu

Rīdziniece Alla ir pārliecināta, ka neskaitāmi daudzie stabiņi Imantā, Šķērsielā, ir uzstādīti nepamatoti un pat nelikumīgi. Viņasprāt, tie izkārtoti gluži kā sacensībās, pārbaudot vadītāja pacietību un prasmes, vēsta TV3 raidījums "Bez Tabu".

Arī sastaptie Imantas iedzīvotāji ir neapmierināti, ka iela noklāta pilna oranžiem stabiņiem. Turklāt vēl novietoti četri gulošie policisti!

Izskaitījām, ka ceļa posmā ir izveidotas 11 “kabatas”, katrā pa septiņiem stabiņiem. Pavisam kopā Šķērsielā ir uzlikti 77 stabiņi, taču vairāki jau ir nolauzti.

Es katru dienu šeit braucu un arī braukšu! Manuprāt, kāds dulls izdomāja šos stabiņus uzlikt!
raidījumam saka neapmierināts šoferis Nikolajs

Ne tikai šoferi jūtas apmulsuši mēģinot apbraukt stabiņus, arī kājāmgājēji nezina, pa kuru pusi pārvietoties, lai netrāpītos spēkratiem ceļā.

Izrādās, - paši iedzīvotāji bijuši šīs idejas iniciatori, kuriem apnicis, ka gar māju logiem nemitīgi brauc smagās automašīnas. Tiesa gan, vietējie lūdza tikai gulošos policistus, bet Rīgas dome “izpildījās” pēc pilnas programmas.

"Ielas galā atrodas bāze, uz kuru visu laiku brauc smagās mašīnas. Līdz ar to šis ceļa segums tiek sabojāts, jo tas nav piemērots tik intensīvai satiksmei. Ko esam sasnieguši? Ātrums mašīnām lielākoties ir samazināts, ir pāris fūres, kuras tomēr turpina te braukt. Vakaros satiksme šeit ir gluži kā uz Brīvības ielas, " stāsta idejas līdzautors Arnis.

Starp citu, “Bez Tabu” komanda jau šajā ielā viesojās pirms nepilniem diviem gadiem, kad nupat bija uzstādīti stabiņi. Šoferi ar šiem ielas papildinājumiem joprojām nav saraduši. Arī ceļu satiksmes eksperts ir pārliecināts, ka iela nav droša ne šoferiem, ne gājējiem.

Ja iela ir pārsātināta ar drošības līdzekļiem, tad vadītāji vairāk koncentrējas uz tiem, nevis uz citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Varbūt šajā ielā varēja izmantot citus paņēmienus, veidot labirintu, uzlikt puķu podus. Ja mērķis ir sabremzēt satiksmi vēl vairāk, jāķeras pie radikālākām metodēm, kas prasa lielākus līdzekļus, taču būs efektīvāki,

teic Satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis

Mērķis panākt, lai ielu neizmanto kā apbraucamo ceļu sastrēgumiem, ir panākts, atzīst Rīgas dome. Satiksmes departaments piekrīt, ka varēja labāk, taču šis variants bija vislētākais, lai nav jāveic ielas pārbūve.

Svarīgākais