Ilze rudens sākumā zemes klēpī gulda savu tēvu, kurš sirga ar smagām plaušu slimībām. Apzinoties kovidrisku un nevēloties atkārtotu traģēdiju ģimenē, Ilze pārliecina savu vecmāmiņu vakcinēties pret Covid-19, vēsta raidījums "Bez Tabu".
Rīgā dzīvojošā omīte dodas vizītē pie ģimenes ārstes. Atklājas, ka ārste savā praksē vakcināciju pret Covid-19 nemaz neveicot. Ilze nolemj izmantot valsts piedāvāto iespēju seniorus, kuri vecāki par 80 gadiem, vakcinēt mājās. Ģimene nolemj pieteikties, zvanot uz informatīvo tālruni 8989.
"Reizes trīs dienā mēs zvanījām. Sazvanīt nebija iespējams. Līdz pagājušajā pirmdienā, 1. novembrī, ome pati sazvanīja. Viņai pateica, jā, ļoti labi, nedēļas laikā pie jums ieradīsies, jums atsūtīs īsziņu," stāsta Ilze.
Senioru vakcinācija pēc pieteikšanās ir jāveic nedēļas laikā. Tāds nu valstī ir uzstādījums, tiesa gan, Ilzes vecmāmiņa septiņu dienu laikā tā arī nesaņēma itin nekādu ziņu par vakcinēšanos.
Ilze jau pati cenšas sazināties ar atbildīgo darbinieku un piedzīvo šoku - vakcinēšanu mājās ar izvēlēto “Moderna” vakcīnu varēšot veikt vien 28. novembrī. “Rodas jautājums un sašutums par to, vai tiešām pensionāram, kurš pēc trim nedēļām varētu saņemt jau otru poti, tiešām ir tik ilgi jāgaida,” interesējas Ilze.
Nacionālā veselības dienesta pārstāve Inga Vasiļjeva atzīst, ka šajā situācijā “Moderna” vakcīnas izvēle nozīmējusi ilgāku gaidīšanu, proti, vakcīnas ampulā ir 10 devas, tāpēc ir uzreiz jāplāno 10 izbraukumi, lai vakcīna neaizietu postā.
Gadījumos, ja vakcinācija tiek noteikt vēlāk nekā nedēļas laikā, Vasiļjeva aicina tomēr vērsties Nacionālajā veselības dienestā situācijas risināšanai. “Šādi gadījumi nav pieļaujami, tie ir strauji jālabo.”