Sintija un viņas dzīvesbiedrs Agris, pārbraucot no darba, acīmredzot piemirsa aizslēgt automašīnu. To nakts laikā apzaga, vēsta raidījums "Bez Tabu".
Automašīnā atradās dators, kā arī bankas karte un citas lietas. No rīta pamostoties, lai dotos uz darbu, Sintijas uzmanību pievērsa paziņojumi telefonā. Divos paziņojumos norādīts, ka no Sintijas konta veikti pārskaitījumi - kopā 11 eiro apmērā. Aizejot līdz automašīnai, kur vairs neatradās dators un bankas karte, pāris saprata, ka ir apzagti un nauda no viņu konta aizskaitīta neatļauti.
Agris atklāj, ka garnadži draudzenes karti izmantojuši, lai veiktu pārskaitījumus ar kādas aplikācijas starpniecību. Ar kameras palīdzību sistēma nolasa visus nepieciešamos datus no kartes un tad jau tiek veikts izvēlētais pārskaitījums, izmantojot platformu verse.me.
"Zaglim nebija nepieciešami nekādi kodi, lai veiktu pārskaitījumu. Pietiek ar to, ka viņam ir bankas karte. Tad jau, stāvot autobusa pieturā, arī var izvilkt bankas karti, veikt pārskaitījumu un ielikt atpakaļ. Pamēģinājām paši to izdarīt ar šo aplikāciju. Izdevās pavisam viegli," brīdina Agris.
Pāris par notikušo vērsies savā bankā un zaudēto summu atguvuši. ”Swedbank” pārstāvis atklāj, ka garnadzis ar aplikācijas starpniecību vēlējās pārskaitīt arī lielāku summu, taču tas viņam nav izdevies.
"Tas nav kartes, bet gan tirgotāja jautājums. Tirgotājs ir tas, kurš savā platformā izvēlas, kādu drošības līmeni uzstādīt. Ir tirgotāji, kuri paļaujas uz risku, neuzstāda nekādu drošības līmeni. Ja notiek krāpšana un tā ir tirgotāja drošības atbildība, tad šī nauda regresa kārtībā tiek piedzīta no tirgotāja. Ja tirgotājs uzstāda augstāku autentifikācijas pakāpi, tad tā ir jāiziet. Šajā gadījumā aplikācijā netiek piemērota autentifikācijas metode mazām summām," skaidroja Jānis Krops, ”Swedbank” pārstāvis.
Krops norāda, ka līdz šim nav saņemtas sūdzības par minēto aplikāciju. Tā darbojas samērā nesen un ir pieejama teju visā pasaulē.