“Čaka ielas restarts turpinās - ir uzkrāsotas auto joslas, sabiedriskais transports adaptējies nepareizajam marķējumam, bet cilvēki sāk pierast pie braukšanas pa velo joslu pretējā virzienā,” liecina ieraksts mikroblogošanas vietnē “Twitter” , kas ir papildināts ar fotogrāfijām.
Aculiecinieka uzņemtie kadri liecina, ka sabiedriskais transports pieturā nepiebrauc pie trotuāra, bet gan apstājas uz brauktuves, lai izlaistu un uzņemtu pasažierus. Dažs norāda, ka vadītāji nepiebrauc pie apmales un ne jau dēļ strīpas, bet dēļ tā, lai netiktu «iemūrēti» pieturā. “Turot joslu, var pēc pasažieru apmaiņas uzreiz doties tālāk,” skaidro “Twitter”lietotājs.
Čaka ielas restarts turpinās - ir uzkrāsotas auto joslas, sabiedriskais transports adaptējies nepareizajam marķējumam, bet cilvēki sāk pierast pie braukšanas pa velo joslu pretējā virzienā. pic.twitter.com/Zf2FDuIIA1
— Andrejs Urbāns (@AndrejsUrbans) September 8, 2021
“Bet vispār baigais bardaks patreiz. Vakar redzēju, kā viens ar auto pilnīgi ne par ko taurē uz velobraucēju ar bērnu sēdeklīti, kas brauca pa brauktuvi smuki gar ietves malu. Tipa "ej bietēs, tev te nav vietas". “Pouting faceIdioti” ir abās frontes pusēs,” raksta cits “Twitter” lietotājs.
Citi savukārt ir satraukušies par skrituļotājiem un nūjotājiem, kuru izmanto velojoslu.
NRA jau rakstīja, ka ar 1. septembri Rīgā mainīta iepriekšējā Čaka ielas satiksmes organizācija, likvidējot vienu velojoslu. Viena velojosla saglabāta virzienā uz centru. Virzienā no centra tiek ierīkota sabiedriskā transporta josla un autotransporta josla, savukārt virzienā uz centru tiek saglabāta esošā satiksmes organizācija - kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam - un viena velojosla.
Satiksmes departaments atgādina, ka velosipēdistiem, vietās, kur nav ierīkota velo infrastruktūra, atbilstoši normatīviem, pa ceļu jāpārvietojas vienā rindā - tuvāk braukšanas joslas labajai malai.
Savukārt, braucot pa ietvi, ir jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību un gājējus.