Autovadītājs neizpratnē par to, kā rīkojas CSDD

© Ekrānšāviņš no video/Bez Tabu

Jānis jau trešo gadu ir īpašnieks “Volkswagen” spēkratam. Šogad tehniskās apskates stacijā autovadītājam bija aizķeršanās. Tehniskās apskates laikā Jānim aizrādīts par LED lampiņām, kas ievietotas atpakaļgaitas lukturos, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Autovadītājs saņēmis aizrādījumu, ka spuldzes ir neatbilstošas. Viņam dotas 30 minūtes, lai tās nomainītu, pretējā gadījumā netiktu piešķirta atļauja piedalīties ceļu satiksmē. Jānis to arī izdarījis, taču, uzreiz pēc apskates, ieskrūvējis atpakaļ LED lampiņas. Autovadītājs rāda dokumentus, ka pirms gada šo pašu braucamo apskatījis tas pats speciālists, taču pērn nekādi aizrādījumi par lampiņām nav bijuši.

Ceļu satiksmes un drošības direkcijā norāda, ka pārbaudītājs rīkojies atbilstoši.

"Ja lukturim ir paredzēta kvēlspuldze, tad attiecīgajam lukturim nepieciešama tikai un vienīgi kvēlspuldze. Protams, LED tehnoloģijas ir labas tehnoloģijas, taču to nedrīkst likt kvēlspuldzes vietā, tas neatbilst normatīvajiem aktiem. Auto ražotājs ir noteicis standartu, kas nepieciešams attiecīgajā lukturī, šis standarts ir sertificēts. Vadoties pēc normatīvajiem aktiem, pieņemam lēmumu, ka attiecīgā lampiņa neder attiecīgajā lukturī," skaidro Mārtiņš Mālmeisters, CSDD pārstāvis.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norāda, ka arī vecākas paaudzes lukturus ir iespējams aprīkot ar LED spuldzītēm, taču tur īpaša uzmanība jāpievērš ražotāju norādījumiem.

"Tas tomēr ir satiksmes drošības jautājums, arī citās valstīs tam rūpīgi seko līdzi. Ja tās ir Ķīnā ražotas gaismiņas, tās pārsvarā ir nepārbaudītas, netestētas diodes. Ja lukturis ir paredzēts lietošanai ar kvēlspuldzēm, ir veikti īpaši aprēķini, kur atrodas kvēldiegs, visi reflektori sarēķināti tieši uz šo spuldzīti. Ja izmanto netestētas spuldzītes, veidojas nepareizi staru kūļi. Gaisma var neatstaroties uz aizmugurē esošo automašīnu, bet var novirzīties, piemēram, sānis," saka Irbītis.

Svarīgākais