15. jūnijā rīdziniekam Andrejam izsūtīta paciņa no Amerikas uz Latviju. Viņš sūtījuma ceļam sekojis līdzi “Latvijas pasta” mājaslapā pēc izsekošanas koda – bijis pārsteigts, ka pēc paciņas atmuitošanas tā ilgstoši netiek piegādāta, vēsta raidījums Bez tabu.
“Izbrīna fakts, ka sūtījums visilgāk atrodas nevis ceļā, bet gan Latvijā,” norāda Andrejs. Ievadot sistēmā sūtījuma numuru, redzams, ka paciņa uz Latviju izsūtīta 15. jūnijā, 5. jūlijā tā nonākusi galapunktā, pēc divām dienām Andrejs to atmuitojis, taču ziņu par iespēju doties tai pakaļ ilgstoši nesaņem, vēsta raidījums.
Raidījums ziņo, ka ar neskaidrajiem jautājumiem Andrejs vērsies “Latvijas pastā”. Darbinieki atvainojušies par radušos situāciju, norādot, ka šobrīd tiek risinātas tehniskas problēmas. Andrejs norāda, ka atmuitošanas process bijis ērts, tomēr uzskata, ka tieši jaunā sistēma varētu būt vainojama pie sūtījumu kavēšanās.
Kopš 1. jūlija visi sūtījumi, kas saņemti no valstīm ārpus Eiropas Savienības ir jādeklarē muitā. Jāmaksā PVN - 21% procents preces vērtības. Tātad, ja prece populārajā Ķīnas internetveikalā maksā piecus eiro, nodoklis jāmaksā viena eiro un piecu centu apmērā. “Latvijas pasts” nenoliedz, ka jaunās sistēmas ieviešana neizpalikusi bez ķezām.
Ja klients saņēmis preci, kuru nepieciešams atmuitot, par to “Latvijas pasts” ziņos ar īsziņu vai drukātu paziņojumu. Tālāk klients var izvēlēties - preci atmuitot pats vai to uzticēt “Latvijas pasta” darbiniekiem. Komercvadības departamenta direktors aicina atmuitošanu veikt laikus, jo tas palīdzēs ātrāk tikt pie paciņas. Starp citu, arī Andrejs beidzot sagaidījis ilgi gaidīto sūtījumu.