Pirmspandēmijas laikā rindas lidostā “Riga” nebija nekas neparasts. Bija pat brīdis, kad pasažieriem rekomendēja ierasties lidostā 3 stundas pirms reisa. Pandēmijas laikā savukārt lidostā bija tukšs un kluss. Reisi bija reti un tie nebija piepildīti. Ceļošana šobrīd ir atsākusies. Diemžēl arī rindas.
2021.gada maijā Latvijas lidsabiedrība “airBaltic”, veicot 1310 lidojumus, pārvadājusi 67 300 pasažieru jeb par 37% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Visticamāk, jūnijā pārvadāto pasažieru skaits būs vēl lielāks. Šovasar “airBaltic” piedāvā tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, tostarp uz septiņiem galamērķiem Itālijā, septiņiem Grieķijā un sešiem Spānijā, kā arī uz vairākiem citiem atpūtu galamērķiem. Savukārt “ Wizz Air “ šobrīd piedāvā lidojumus 13 maršrutos uz 10 valstīm.
Latvijas televīzijas korespondente Briselē Ilze Nagla mikroblogošanas vietnē “Twitter” vakar bija ievietojusi tvītu, kurā dalījās ar faktu, ka rindā uz bagāžas nodošanu “airBaltic” reisam bija jāstāv 45 minūtes. Un pēc tam rinda uz drošības kontroli rinda bijusi trīs reizes garāka. “Cilvēku ceļošana laikam pārsteigusi airBaltic nesagatavotu tāpat kā sniegs Rīgas domi katru gadu,” ironizē I. Nagla.
Rindā uz bagāžas nodošanu @airBaltic nostāvēju 45 minūtes. Tagad rinda 3 garāka - nezinu, vai visi paspēs uz savu reisu. Cilvēku ceļošana laikam pārsteigusi @airBaltic nesagatavotu tāpat kā sniegs Rīgas domi katru gadu � pic.twitter.com/L62tpsa5Jy
— Ilze Nagla (@ilzenagla) June 20, 2021
Novērojumos par garām rindām lidostā ir dalījušies arī citi pasažieri. “Sestdien tika aizkavēts airBaltic reiss, jo lidostas cilvēkresursu darbinieku kapacitāte ierobežoja bagāžas apstrādi (info no reisa kapteiņa paziņojuma par kavēšanās iemeslu). Vai tas ir OK?,” retoriski “Twitterī” jautā cita pasažiere. Dažs norāda, ka rindas lidostā ir nevis avikompāniju, bet gan lidostas atbildība.
“Es līdzīgas problēmas novēroju Wizzair reisiem Londonas Ļutonas un Lisabonas lidostās dažas nedēļas atpakaļ. Galvenā problēma - neizsniedz online boarding pass,bet visus papīrus pārbauda pirms iečekošanās. Lidostās vajadzētu iečekošanos atļaut 3h pirms reisa + papildus cilvēkus,“ redzēto citās lidostās atklāj cita ceļotāja.
Vieni spriež, ka rindas veidojas tāpēc, ka lidostās tagad ir jāpārbauda Covid-19 testu vai sertifikātu esamību, citi domā, ka pie vainas ir kādreizējā lidostas darbinieku un aviokompāniju pandēmijas sākumā īstenotā masveida darbinieku atlaišana. Lidojumi pamazām sāk atgriezties, bet visi iepriekšējie darbinieki nav pieņemti atpakaļ.
“Redzot reisu piepildījumu jau iepriekš, nav iespējams plānot tehnisko personālu??Tas nav tikai par apkalpošanu, bet kavētiem savienojumiem taču! “ pamatoti norāda cita “Twitter” lietotāja.