Rīdzinieks sašutis par atbildīgo dienestu attieksmi, ierodas palīgā pēc 2 stundām

Ilustratīvs attēls © Ilze Zvēra/F64

Rīdzinieks Mārtiņš Eversons nonāca neapskaužamā situācijā. Viņa dzīvoklī plīsa karstā ūdens stāvvads. Ar vienu roku cenšoties likvidēt ūdens strūklu, ar otru viņš centās izsaukt avārijas dienestu. Tas izvērtās veselā piedzīvojumā, jo palīgi “atsteidzās” pēc divām stundām, vēstīts LTV raidījumā "4.studija".

Mārtiņš sava jaunā mājokļa remontdarbu laikā Dzelzavas ielā secinājis, ka stāvvads ir tik izrūsējis, ka to labāk neaiztikt. Intuīcija viņu nepievīla. Izdzirdot, kā pēkšņi dzīvoklī sāk šļākties ūdens, Mārtiņš sapratis - nepatikšanas lielas, jo īpašums atrodas ēkas 12. stāvā. Turklāt bija plīsis karstā ūdens stāvvads.

Vīrietis zvanīja glābšanas dienestiem un secināja, ka avārijas laikā automātiskie atbildētāji, kur jāizvēlas valoda, apgrūtina procesu.

"Tad, kad tu zvani uz glābšanas dienestu, tev ūdens tek ar sešām atmosfērām - karstais ūdens, un tev nākas gaidīt? Pēc tam, kad tu sagaidi, tev vēl ar slapjām rokām ir jāpiespiež - izvēlēties sarunas tematu, valodu, kādā tu tur gribi noklausīties. Tas viss ir apgrūtinoši," stāstīja Mārtiņš.

Sapratis, ka dzīvoklī ūdens līmenis ceļas, bet neviens pat nesteidzas palīdzēt, Mārtiņš sakoncentrējis visas savas zināšanas, lai izdomātu, kā apmānīt straumi un ūdens plūdus kaut mazliet apturētu.

"Paldies dievam, biju dzirdējis, ka var uzlikt putekļu sūcēja šļauku uz stāvvada norautā gala un novadīt stāvvadu tā kā kanalizācijā. Ar kaut kādu ceturto mēģinājumu izdevās viņu pieskočot ar "Makgaivera" skoču, un tādā veidā es viņu likvidēju, apturēju bišķiņ,"

stāstīja vīrietis.

Kaimiņi pastāstīja, ka ūdens izsūcies cauri vairākiem stāviem.

"12 stāvu mājā dienas laikā ir notikusi avārija, bet avārijas dienests uz to reaģē gausi. Man jau likās, ka tas ir apbedīšanas birojs, nevis glābšanas birojs kaut kāds," situācija raksturoja Mārtiņš.

Uzņēmumā “Rīgas namu pārvaldnieks” skaidroja, ka viņu avārijas dienesta tālrunis ir pieejams 24 stundas diennaktī, un nepieciešamības gadījumā operatīvi tiekot ziņots tālāk - kolēģiem no uzņēmuma “Siltumserviss Rīga”, kas arī dodas situāciju glābt. Tā bijis arī šoreiz.

Darba laikā avārijas sekas uzņēmumam ir jālikvidē stundas laikā. Taču, izrādās, lai arī informācija par plīsušo stāvvadu saņemta plkst.16.23, avārijas brigāde, kura strādāja dienas maiņā, uz izsaukumu drīkstēja nereaģēt, jo līdz viņu darba dienas beigām bija palikušas 7 minūtes.

Uzņēmumā norādīja - avārija likvidēta 40 minūtes ātrāk, nekā to nosaka līguma noteikumi, kas attiecas uz palīdzību ārpus darba laika, proti - nakts maiņā.

Uzņēmuma pārstāvis Aleksandrs Popovs norādīja, ka izsaukums tika saņemts plkst.16.23, un plkst.17.41 tika veikta lokalizācija - ūdens padeve tika pārtraukta visai mājai, un tika uzsākta karstā ūdens izlaišana no sistēmas.

"Ja cilvēks zvana un saka, ka viņš neredz meistaru, tad tas nenozīmē, ka meistara nav, jo meistars zina, kur atslēgt uzreiz. Viņš neskrien uz dzīvokli. Viņš skrien uz pagrabu, lai mēģinātu uzreiz atslēgt stāvvadu," pastāstīja Popovs.

Ūdens daudzstāvu nama dzīvokļos atgriezās nākamajā dienā, taču stāvvadu kopējais stāvoklis šajā mājā esot vairāk nekā nožēlojams, skaidro „Rīgas namu pārvaldniekā”. Remontdarbi esot pietiekami dārgi, lai situāciju uzreiz vērstu par labu, un nu tiek gaidīts, kad nama ļaudis būs iemaksājuši uzkrājumā nepieciešamo summu - 38 844 eiro.

Svarīgākais