Somu pamatīgi sadusmo notiekošais uz Latvijas ceļiem

Ilustratīvs attēls © Kaspars Krafts/F64

Pēc piedzīvotas bīstamas situācijas uz kāda ceļa Latvijā soms Miku Laitinens mikroblogošanās vietnē Twitter dalījās ar sašutuma pilnu vēstījumu.

Vīrietis, kura braukšanas stāžs ir 16 gadi, uzskata, ka tikai Latvijā un Igaunijā var nonākt līdzīgā situācijā, kad gluži vai virsū brauc uzreiz divas kravas automašīnas - viena no kravas automašīnām centās apdzīt, bet vieglās automašīnas vadītājs (vēstījuma autors), bija spiests pārvietoties uz grants ceļa malu, lai ļautu pabraukt garām kravas automašīnām.

“Es braucu jau 16 gadus. Tas notika ar mani: ārpus Baltijas 0 reizes, bet Latvijā un Igaunijā 3 reizes četru gadu laikā. Es gribu pateikt daudz nepatīkamu vārdu par šiem autovadītājiem, bet es ļaušu jums iedomāties, kā es pret viņiem attiecos, ” rakstīja Miku Laitinens.

Viņš arī vērš uzmanību uz Baltijai raksturīgo “drošo” distanci, kuru uztur BMW, kas brauc tieši aiz kravas automašīnām.

Pēc Miku teiktā, vai pēc redzētā būtu pārsteigums, ka Latvija ir trešajā vietā ES ceļu satiksmes negadījumu statistikā.

Nesen vēstījām, ka vairāk nekā puse jeb 57% autovadītāju apgalvo, ka savu auto regulāri ved uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Tostarp, uz jautājumu “Vai ikdienā rūpējaties par sava auto tehnisko stāvokli?”, 33% aptaujāto norādījuši, ka ikdienā piedomā pie sava braukšanas stila un paradumiem, lai auto tiktu saudzēts.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, visapzinīgākie autovadītāji vecumā virs 60 gadiem - šajā vecuma grupā auto uz apkopi regulāri ved 64% respondentu, savukārt visretāk to dara jaunie šoferi - tikai 42% autobraucēju vecumā no 18 līdz 29 gadiem.

Analizējot braukšanas stilu un paradumus, aina ir pretēja, proti - tam uzmanību pievērš vismaz 47% autovadītāju 18 - 29 gadu vecumā, bet senioru grupā - tikai 24%. Par savām spējām pašrocīgi rūpēties par auto tehnisko stāvokli bez speciālistu iesaistes vispārliecinātākie ir Kurzemes puses autovadītāji - vairāk nekā puse (51%) kurzemnieku atbildējuši, paši seko līdz sava auto tehniskajam stāvoklim.

Nebūšanas

Var jau pasmieties par leģendu: kad Rīga būs gatava, tad tā nogrims. Vismaz tuvākajā nākotnē Rīgai tas nedraud, jo norit ne tikai vairāk vai mazāk veiksmīga jaunu objektu būvniecība, bet arī jau esošo projektu nemitīga uzlabošana, kas redzamu pienesumu gan nedod.

Svarīgākais