“Aizgājām ar bērnu pie zobārsta pēc pieraksta, taču mūs sagaidīja ar jautājumu – ko jūs šeit darāt?” savu sašutumu pauž kādas piecgadnieces mamma Inese Gusta. Meitene tā arī nav tikusi pie zobiņa labošanas, bet viņa paliek rindā pie daktera vispārējā kārtībā, vēsta "liepajniekiem.lv".
Sieviete medijam stāsta, ka pēdējo reizi meitai zobiņu labojuši šeit februārī un negaidīti jau pēc mēneša - marta beigās - pienākusi nākamā reize.
“Zinu, ka citi gaida ilgi, lai tiktu pie zobārsta, bet man zvanīja no reģistratūras un teica, ka rinda pienākusi, tāpēc nedomājot nācām. Bet daktere Airisa Zīdere mūs nepieņēma, atrunājoties, ka rinda pārāk ātri pienākusi.”
“Jā, šāda situācija bija. Es ļoti labi to bērnu atceros,” skaidro zobārste.
“Februārī akūtā kārtā ārpus rindas paņēmām bērniņu, bet ar otru zobiņu viņai vairs nebija akūta situācija. Ir daudz citu bērnu, kuri gaida rindā pat līdz gadam, ar ko šis bērns ir privileģētāks?”
Daktere gan atzīst, ka mamma nav vainojama pie fakta, ka pārpratuma dēļ rinda pienākusi tik pēkšņi, taču šoreiz nostrādājis principa jautājums.
“Situācija ir tāda, ka rindas ir ļoti garas. Vecāki izlemj, vai gaidīt bezmaksas zobārstu garā rindā vai meklēt citas alternatīvas. Akūtos gadījumus vienmēr paņemam ārpus kārtas, kā tas bija arī februārī ar konkrēto bērnu. Pārpratums ir radies reģistratūrā - meitene bija pierakstīta steidzamo gadījumu kārtā.”
Mamma tik un tā šādu principu nesaprot, jo tāpat neviens cits bērns tajā laikā netika pieņemts.
Tomēr daktere paliek pie sava: “Pirmkārt, ja paņemšu šo bērnu ārpus kārtas, kāpēc lai nepaņemtu vēl kādu? Kārtība ir jāievēro. Otrkārt, apzinos, ka mamma nav vainīga, taču viņas attieksme nepalīdzēja risināt situāciju, tāpēc paliku pie saviem principiem. Arī es esmu tikai cilvēks. Tajā dienā tā bija vienīgā pauze, kad varēju atvilkt elpu,” skaidro A. Zīdere.
Poliklīnikas vadītāja apstiprina, ka dakterei ir taisnība šajā situācijā, jo tāda ir poliklīnikas kārtība.