Kāds taksometra šoferis, pats nezinot, palicis bez OCTA polises, kaut gan apdrošinātāji apgalvojuši, ka tā ir derīga, vēstīja raidījums "Degpunktā".
Juris Freibergs ir pensionārs, kurš vēlas dzīvot aktīvi, un, lai nesēdētu mājās, dienas vada pie auto stūres, pārvadājot pasažierus un kravas. 13. maijā vīrieti apturējusi ceļu policija, un izrādījies, ka Jura automašīnas obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas polise ir anulēta. Uzlikts sods.
Pensionārs bijis neizpratnē, jo OCTA polisē bijis rakstīts, ka tā derīga vēl pāris nedēļas. Sākusies skaidrošanās.
Atklājies, ka, Jurim nepaziņojot, polisi anulējis Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs, jo vīrietis šajā iestādē izņēmis jaunu licences kartīti pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo transportlīdzekli. Juris uzrakstījis sūdzību un saņēmis paskaidrojumu, ka tāda ir kārtība un viss.
Juris arī apzinās, ka likuma nezināšana neatbrīvo no atbildības, tomēr pārsūdzējis ceļu policijas uzlikto sodu cerībā uz situācijas izpratni. Policisti nav bijuši pretimnākoši. Vaicājam šoferim, kā tad, viņaprāt, visai šai kartīšu un apdrošināšanu sistēmai būtu jādarbojas?
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojā atzīst, - Jurim taisnība. Šāda kārtība nav īsti ērta uzņēmējiem, bet arī īstermiņa komercpakalpojumu sniedzēji mūsu valstī ir jauna parādība, kas saistīta ar “Bolt” un “Yandex” pārvadātāju ienākšanu tirgū. Likumdevējs, izdodot šo normu, bija paredzējis, ka uzņēmēji kartīti pasažieru komercpārvadājumiem izņems uz ilgākiem periodiem, nevis uz dažām dienām un ar pārtraukumiem.
To saprotot, jo Jura Freiberga gadījums nav vienīgais, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs jau pirms pāris mēnešiem izveidojis priekšlikumus situācijas uzlabošanai.
Toties par anulētās polises neizmantotajām dienām klients no apdrošinātāja var pieprasīt līdzekļu atmaksu. Šoferītim Jurim gan tas ir mazs mierinājums, jo viņš ar veco polisi bija iekļuvis nelielā negadījumā, līdz ar to viņam nekādi līdzekļi nepienākas.