Lai atgrieztos Latvijā, ceļotājam nākas šķirties no ievērojamas naudas summas

© REUTERS/SCANPIX/LETA

Latvijas vadlība lēma, ka līdz ar ārkārtējās situācijas ieviešanu tiek slēgta arī avio satiksme, tāpēc daudziem ceļotājiem, kuri tobrīd atradās ārpus Latvijas steigā nācās doties mājās. Protams, lai gan repatriācijas reisi tika organizēti ne viens vien paudis sašutumu, cik izmaksājusi atgriešanās mājās.

"Esot Kolumbijā, Jurģis saņēmis ziņu, ka jāpagūst atgriezties Latvijā pāris dienu laikā, jo lidojumi būšot vien līdz 17. martam. Biļete atpakaļceļam bija dažas dienas vēlāk. Nācies lielā steigā pirkt lidojumu, lai apgūtu atgriezties Latvijā, līdz slēdz robežas. Rezultātā atpakaļceļš vien no Kolumbijas uz Rīgu izmaksājis 1810 eiro, nu kuriem gandrīz pusi, proti, 887 eiro, nācies samaksāt par 4 stundu lidojumu no Madrides uz Rīgu," vēsta TV3 raidījums "Bez Tabu".

Reisi, uz kuriem Jurģis varētu paspēt nebija no lētajiem- to biļešu cena bijusi 800, 900 eiro. "Kamēr es atgriezos viesnīcā, cenas jau bija izaugušas līdz 1270-1400 eiro. Bija pieejami divi reisi: ar izlidošanu svētdien plkst. 20.43 vai 21.30 (Reisi - Bogota-Madride ar vietējo aviokompāniju “Avianca”, tad Madride-Rīga, ar ielidošanu Latvijā pirmdien 16. martā plkst. 22.05 ar nacionālo aviosabiedrību “airBaltic”). Ir jāsaprot, ka Kolumbija ir aptuveni 10 000 km attālumā no Latvijas. Nokļūšana nav ātra, vēl jāņem vērā, ka Latvijā laika josla ir 7 stundas uz priekšu, kas nozīmē vēl 7 stundas mazāk laika nokļūt mājās," stāsta ceļotājs.

"Man jau bija rezervācija uz atpakaļlidojumiem, ielogojos aģentūras mājaslapā, caur kuru tos rezervēju, lai noskaidrotu, vai ir iespēja šos reisus samainīt. Mājaslapā vīdēja informācija, ka saistībā ar koronavīrusa izplatību un daudzajiem pieprasījumiem viņu e-pasti un telefona sistēmas ir pārslogotas un lūgums nezvanīt un nerakstīt e-pastus, jo atbilde būs ne ātrāk kā 6-8 nedēļu laikā. Gan es, gan sieva no Latvijas mēģinājām sazvanīt “airBaltic”. Arī tas nevainagojās ar panākumiem. Maksas numurs visu laiku lika gaidīt, mēs iztērējām naudu, bet neviens mums neatbildēja. Kļuva skaidrs, ka gluži vienkārši ir jārezervē jauns lidojums atpakaļ uz mājām."

Sākot pildīt lētākās aģentūras mājaslapā detaļas pēkšņi izlēcis paziņojums, ka ceļojums kļuvis par 340 eiro dārgāks. Tobrīd kopējā summa pieaugusi līdz 1810 eiro. "Lūdzu Dievu, lai tik tā cena nepieaugt vēl. Mājās palika sieva ar divām mazām meitiņām, man gluži vienkārši vajadzēja tikt mājās. Vēl pēc brīža iegāju sistēmā, tai brīdī cena uz šo pašu lidojumu uz Latviju jau bija pārsniegusi kosmiskus apjomus virs 5400 eiro," stāsta Jurģis.

Nebija iespējams reisus samainīt, jo aģentūra, caur kuru tika veikta oriģinālā rezervācija, nebija sasniedzama. Savukārt gan aviosabiedrības “Avianca”, gan “airBaltic” sūtīja atpakaļ uz aģentūru, jo rezervācija tika veikta caur viņiem. Sanāca tāda futbolēšana turp un atpakaļ.

"Rezultātā atpakaļceļš izmaksāja 1800 eiro, no kuriem mūsu nacionālā aviosabiedrība “airBaltic” par aptuveni 4 stundu reisu no Madrides uz Rīgu iekasēja 832 eiro par lidojumu un 55 eiro par bagāžu, kopsummā 887 eiro. No šīs summas, gan jāpiebilst, aģentūra noteikti saņēma kādu komisijas maksu. Cik daudz, to gan jau ir iespējams noskaidrot, bet diezgan droši apgalvot, ka lauvas tiesu saņēma tieši “airBaltic”," saka Jurģis.

Kompānijas "airBaltic" pārstāvji norāda, ka lidsabiedrības “airBaltic” cenu politika iepriekš plānotajiem lidojumiem īsi pirms starptautisko pārvadājuma aizlieguma stāšanās spēkā saglabājās nemainīga. "Vēlamies vērst uzmanību, ka konkrēto cenu noteica un pasažierim piedāvāja tiešsaistes tūrisma aģentūra, kurā pasažieris biļeti iegādājās, nevis “airBaltic”," uzsver kompānija.

"Varam apliecināt, ka “airBaltic” šo biļeti tirgoja par aptuveni 390 eiro (ieskaitot bagāžu). Mēs nevaram nest atbildību par trešo pušu piemēroto starpnieka uzcenojumu vai komisijas maksu," raidījumam norāda lidsabiedrība.

Ārlietu ministrija jau saņēmusi no atsevisķām grupām iesniegumus kompensēt atgriešanās izdevumus, taču pagaidām tas neesot plānots.

Svarīgākais