Latvijas Leļļu teātra galvenais režisors Ģirts Šolis soctīklos publicējis atklātu vēstuli par savu atbrīvošanu no amata pēc konflikta ar teātra vadību par Kultūras akadēmijas speciāli teātrim veidoto kursu.
Režisors savā Facebook kontā komentē teātra publisko vēstuli, kas, pēc režisora domām, ir padevusies gana "žultaina, netaisna un galvenokārt vērsta manas personas primitīvai nomelnošanai publiskajā telpā".
"Ja reiz esmu tāds “sūdabrālis”, kā aprakstāt, kādi tad galu galā bija “teātra” iemesli pagarināt manu darba līgumu pagājušajā sezonā? Vai nebija vienkāršāk šīs attiecības pārtraukt likuma paredzētajā kārtībā, atbrīvojot mani no darba, tiklīdz pamanījāt šīs “bīstamās tendences”?" retoriski jautā režisors.
Runājot par teātra izteikumiem, ka režisors veic "nomelnošanas kampaņu", Šolis norāda, ka teātrim vajadzētu vairāk komunicēt ar presi: " [...] nevis vairīties no žurnālistu jautājumiem, rediģēt savas atbildes, “zvanīties pa teātriem” ar lūgumiem neņemt darbā jaunos leļļu aktierus un anonīmi tenkot, paužot “samākslotu sašutumu” par to, kas un kāpēc “teātraprāt” notiek nepareizi Kultūras akadēmijā, “Dirty deal teatro”, ar studentiem utt… Esmu diezgan drošs, ja “teātris” būtu atvērtāks atbildēm uz neērtajiem jautājumiem saistībā ar savu saimniecību vai vismaz zinātu atbildes, kā plāno tos risināt, tad šādi “sazvērestību teoriju cienīgi” apgalvojumi vienkārši nerastos!"
Tāpat režisoru mulsina izskanējušie teātra apgalvojumi, kas viņam ļauj spriest, ka viņš teātra attīstībā un sasniegumos nav piedalījies: "Rosinu tomēr būt objektīvākiem un kritiskākiem vispirms pašiem pret sevi un pret saviem aizspriedumiem. Būt drosmīgākiem jaunu režisoru piesaistē un iestudējumu izvēlē! Neuzskaitīšu vēlreiz visas nominācijas un māksliniekus, kuri pēdējos trijos gados leļļu teātra vārdam likuši ieskanēties labvēlīgos toņos teātra kritiķu mutēs, taču atgādināšu, ka starp tiem ir pietiekami daudz tādu sava amata meistaru, kuri pēc šīm nominācijām savu “veiksmīgo sadarbību” ar leļļu teātri, diemžēl, vairs nav turpinājuši!"
"Man pašam šī sezona izvērtās emocionāli ļoti smaga un dinamiska gan akadēmijā, gan teātrī, gan veidojot jaunus kontaktus, gan popularizējot un pārstāvot Latvijas leļļu teātri pasaulē. Tam visam paralēli, nācās salāgot piecu diplomdarbu režisoru un “manu” studentu darba grafikus. Tas nenācās viegli, rezultātā, visvairāk nācās piekāpties pašam, taču tie ir nieki, jo tapa, manuprāt, piecas lieliskas, unikālas un tai pašā laikā - atšķirīgas izrādes. (Ļoti žēl, ka neviena no tām neturpinās savu dzīvi leļļu teātra repertuārā, taču subjektīvi raugoties, arī neredzu tam lielu jēgu, esošajā sistēmā) Vēlreiz, liels paldies Dāvidam, Mišam (labas veselības vēlējumi), Elmāram un Kārlim par atbalstu, iesaistīšanos un lielisko rezultātu. Paralēli tam, teātrī šosezon risinājās mana “spēkošanās” ar (neuzvaramo) Kazanovu, kā arī iepazinos ar leļļu teātra “autoritātēm”, "pelēkajiem kardināliem" un dažiem “nerakstītajiem likumiem”," raksta režisors.
Šolis izsaka cerību, ka teātris sabiedrības interesi izmantos savā labā: "Ar nākamo sezonu leļļu teātra trupai pievienojas pieci jauni, enerģiski un daudzpusīgi mākslinieki no tik daudz presē pieminētā LKA dramatiskā un leļļu teātra aktieru kursa. Ļoti ceru, ka “teātris” turēs viņiem dotos solījumus un teātra 75ajā sezonā varēsim vērot šai jubilejai atbilstoša līmeņa un kvalitātes izrādes, “jaunajiem” un “vecajiem” aktieriem strādājot draudzīgā un radošā tandēmā."
Nobeigumā Šolis sola sniegt maksimālu atbalstu un radīt iespēju radoši izpausties tiem jaunajiem aktieriem, kuriem “teātra” darba piedāvājums un attieksme nešķita gana saistoša un pieņemama: "Visi darīsim labāko ko spējam! Un panākumi neizpaliks! Mūsu visu kopīgais mērķis taču ir spēcīgs, kvalitatīvs, daudzpusīgs leļļu teātris Latvijā, nevis neatlaidīga turēšanās pie garantētā ikmēneša atalgojuma, vai tad ne tā - ļ.cien. “teātri”?"
LTV jau ziņoja, ka starp Latvijas Leļļu teātra vadību un tā māksliniecisko režisoru izcēlās domstarpības par teātrim speciāli gatavotu aktieru kursu, kurā no 13 aktierriem darbā pieņemti tika tikai daži. Šis strīds attīstījās publiskajā telpā. Teātris Ģirta Šoļa atlaišanu pamato ar neatbilstību amatam.