Šī gada pavasara un vasaras periodā Rīgā atkal sākti vērienīgi ielu remontdarbi. Brauktuves labošanas darbi notiek ne vien Krasta un Čaka ielā, bet arī beidzot tiek remontēts Deglava un Brasas tilts. Tiesa, tas gan sagādā galvassāpes daļai rīdzinieku un pilsētu viesu, kuri vismaz sociālajos tīklos nebeidz sūkstīties par sastrēgumiem.
Ja vēl pirms dažām nedēļām cilvēki dusmojās, cik pamatīgus sastrēgumus rada Deglava tilta slēgšana, tad vismaz daļēja tilta atvēršana sabiedriskajam un operatīvajam transportam situāciju kaut nedaudz uzlabojusi. Jāsaka gan, ka tagad lielāki sastrēgumi, piemēram, uz J.Zemitāna tilta pīķa stundās veidojas no A.Čaka ielā sāktajiem remontdarbiem.
Kā liecina atbildīgo institūciju sniegtā informācija, tad saistībā ar siltumtīklu pārbūves darbiem no 15. maija līdz 15. jūnijam tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme Aleksandra Čaka ielā, posmā no Matīsa ielas līdz Alauksta ielai.
Kā arī tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme Aleksandra Čaka ielas un Matīsa ielas krustojumā:
• no 15. maija plkst. 22.00 līdz 16. maija plkst. 6.00;
• no 17. maija plkst. 22.00 līdz 18. maija plkst. 6.00;
• no 20. maija plkst. 22.00 līdz 21. maija plkst. 6.00;
• no 22. maija plkst. 22.00 līdz 23. maija plkst. 6.00.
Savu sašutumu un pamanītās nebūšanas remontdarbu laikā mikroblogošanas vietnē neslēpj vairākai iedzīvotāji.
"Čaka ielā ir pilnīgs čau. MK noteikumi nr. 421 nosaka, ka pagaidu ietves platumam būtu jābūt 1.5 metriem. Bet A. Čaka ielā šis platums vairākās vietās nav pat 0.5 m," raksta kāds mikroblogošanas vietnes twitter lietotājs, kurš publicējis arī attēlus ar situācijas raksturojumu.
Čaka ielā ir pilnīgs čau. MK noteikumi nr. 421 nosaka, ka pagaidu ietves platumam būtu jābūt 1.5 metriem. Bet A. Čaka ielā šis platums vairākās vietās nav pat 0.5 m. @rdsvc kā rīkosimies? pic.twitter.com/MLXCZOSZ1C
— Kaspars (@Kaspars_Zn) May 15, 2019
Vēl kāds cits nav kautrējies norādīt, ka notiekošie remontdarbi drīzāk ir šīs vasaras lielākais joks. Tikmēr citi spriež, ka, piemēram, A.Čaka ielas stāvoklis pirms ielu remontiem ir tik slikts, ka pa to pārvietoties var vien ar džipu, vai kalnu velosipēdu.
Čaka iela un Zemitānu tilts ir visbriesmīgākā stāvoklī esošā maģistrālā iela Rīgā. Vislabāk pa to pārvietoties džipā vai ar kalnu velosipēdu. Ielu un komunikācijas labošot divus gadus, koki gar trotuāriem nav paredzēti!
— Ģirts Birziņš (@nostradamusboy) May 15, 2019
Jau vēstīts, ka šonedēļ pamatīgu vētru sociālajos tīklos izraisīja video, kurā kāds aculiecinieks fiksējis, ka ielu remontu laikā Rīgā strādnieki izmanto pat džinsa bikses.
Kā aģentūrai LETA skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, konkrētos darbus veicis būvuzņēmējs "Ostas celtnieks". SIA "Rīgas ūdens" šeit iepriekš veicis ūdensvada kanalizācijas atjaunošanas darbus un, saskaņā ar Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, pēc ziemas sezonas būvniekiem jānodrošina brauktuves seguma atjaunošana.
Pēc Ahunas-Ozolas teiktā, parasti uz pārsedzes tiek uzstādīts betona gredzens, nostiprinot to ar betonu vai metāla lūkas čaulu, ko nolīmeņo un nostiprina ar ātri cietējošo betonu. Čaulā ievieto peldošā tipa aku, bet šajā gadījumā darba gaitā konstatēts, ka salūzuši akas betona gredzeni, kā rezultātā asfalts gar spraugām bira iekšā akā.
"Lai neapstādinātu asfaltēšanas darba procesu, pa perimetru tika ielikts ātri pieejams blīvējošs materiāls, lai asfalta masa nebirtu akā. Tuvākajās dienās būvuzņēmējs "Ostas celtnieks" veiks akas remontu pēc tehnoloģijas," sacīja departamenta pārstāve.